Niinjuu, jäänyt vähän päivittämättä mitä tälle tehtiin vielä kotitallissa, ennen ajoon ottamista.
Viimeisimpien ajojen jälkeen päätin että kansi otetaan vielä kerran pöydälle, huonolaatuinen tarvikepahvi osoitti antautumisen merkkejä jo yhden kesän ajojen jäljiltä ja meni vaihtoon, nyt pahvina kunnon Victor Reinz (ja nyt ei vuoda ja auto toimii).
Tosiaan tähän päätettiin laittaa sitten kuitenkin nykyaikainen soitin, että saa puhelimella soitettua spotifya. Laitteeksi valikoitui 1DIN-Pioneer (mikäpä muukaan merkki), DSP:llä ja linjalähdöillä. Johdotuksen tälle tein kokonaan uusiksi, alkuperäinen löytyy edelleen kojetaulun uumenista, pilkkomattomana. Soitin meni alalokeroon, tarvikemallin kehyksellä (mulla on uusi, käyttämätön orkkiskehys jemmassa jos alkaa vielä joskus liikaa pussihousuttamaan):

No, tämän hankinnan myötä alkoi hommat vähän kirjoittamaan ja tapahtui seuraavaa:







Eli eteen tuli asennettua 5,25" erillissarja, hattuhyllylle 4" koaksiaalit, konttiin 2x8" subia ja näille monopääte. Periaatteena ollut että mitään alkuperäistä ei muokata, ainoa mihin on muutokset tehty on A-pilarien muovit, hattuhylly ja nuo ovien kaiutinkehykset on muokattu, kaikki nämä osat löytyvät ehjinä versioina hyllystä jos pitää palauttaa muokkaamattomat tilalle, tosin tuskin tarvii. Johdotuksista ei näköjään ole enempää kuvia kuin tuo konehuoneen sulakerasia, mutta piuhat on lattiassa kiinnitetty, virrat omalla puolella ja signaalit omalla puolellaan, suojattuna jne. Kotelon saa tarvittaessa pois ja on verhoiltu näkyvältä puolelta. Kotelo mitoitettu kaverilla joka näiden kanssa pelaa enemmänkin ja tuntuu toimivan erittäin hyvin, on napakka basso ja pysyy tuplabassotkin hallinnassa. Myöskin erillissarja säädetty paremmaksi mitä minä osaisin.
Sitten, kaveri osti yhden auton jonka mukana tuli pakko-ostos tähän:

Elikkäs takalasinritilä, Volvo-tekstillä, ehjänä, keskituella ja kiinnikkeillä (vastakappaleet tosin puuttuu) mutta harvinaista kyllä muuten ehjä ja siisti ja asianmukaisilla käsittelyillä tuli vielä puhtaaksi ja käsiteltyä niin että myöskin pysyy siistinä, kiitoksia vain tästä kaverille, ei näitä liikaa ole vapailla markkinoilla ja omaani en sitten kuitenkaan raaskinut tähän siirtää.
No, tähänhän on keräilty aina parempia osia mitä on vastaan tullut, veikkaan että parempaa takavalopaneelia ei enää tarvitsee etsiä:

Hopeiset somisteet vielä liimaamatta paikalleen, käsittelemättä ja asentamatta vielä autoon. Nykyisessä paneelissa on halkeama mikä näkyy, kohta ei sekään näy ja harmita.
Ajokausi tälle alkoi 1,5 vuoden tauon jälkeen kilometrilukemassa 328073. Tästä suoraan päästöille ja sen jälkeen leimakonttorille kuuntelemaan perinteiset kehut, ei ollut moitittavaa edes mun hitsailuista.
Tämän jälkeen perus putsailut niin sisältä kuin ulkoa, kevyt myllytys ja pinnoitteen asennus niin peltipinnoille, muovipinnoille kuin myös kaikille ikkunoille.
Pelleille hyväksi havaittu gyeonin pure evo ja sen päälle cure. Muoveille gyeonin trim ja paikka paikoin dodo juicen taint it black, ikkunoille glacoa ja tuulilasille gyeonin view, ei paljoo pyyhkijöitä tarvitse ajonopeuksissa käyttää sateella:


Sisustaa päivitettiin vielä löytyneillä Tammer-Suojan mallikohtaisella päällissarjalla:


Ikkkunakarmeille eksyi vielä lisäksi tuuliohjaimet, niin etu- kuin takaoviin.
Nyt vaan aurinkoisia päiviä ja ajeluita, tie maistuu nisulle!


Ps, jos luet tätä ja nurkistasi löytyy B230E moottori tai pelkkä alakerta ja raaskit siitä luopua järkihintaan niin nakkaa yv, meillä olisi semmoiselle käyttöä ensitalvena.