Liuotinpesuaine ei kuulu minusta konehuoneen pesuun. Sillä voi pestä sellaiset kohdat joissa öljyä ja paksua rasvaa, mutta muuten sen käyttöä olisi syytä välttää. Jälki on yleensä karua, mustat muoviosta ja letkut vetävät harmaiksi, saattaa haurastuttaa ja kuivattaa tiivisteitä yms.
Hyvään lopputulokseen pääsee yleensä raskaankaluston pesuaineilla, joilla rekkoja pestään päältä ja jotka ovat koostumukseltaan enemmän shampoota.

Grojet GR-260 on sellainen, konehuoneen muovi- ja kumiosat ovat melkeimpä kiiltäviä pesun jälkeen, pesee todella tehokkaasti. Likaisuudesta riippuen sitä voi käyttää 10 - 50% seoksella vedellä lantaten, konehuoneen pesen itse jollain 25 - 30% seoksella ja likaa käytännössä sulaa pois. Öljyisimpiin kohtiin voi sitten vetää sitä perinteistä liuotinta alle ja lopuksi 260:a päälle, puhdasta tulee. Kätevä myös talvella esipesuaineena painepullossa ennen konepesuun vientiä, lähtee suolamoskat auton helmoista pois. Poistaa myös puista tippuvan mahlan ja möhnän vaikka asuntovaunun/auton katosta, johon ei mikään muu aine tunnu pystyvän. Saa laskea huoleti maahan, koska on biohajoava.
http://www.tuotetukku.net/index.php?id_product=156&controller=productPs. Tämä ei ole mikään mainos vaan olen itse yli 20 vuotta käyttänyt tuota.
Olen aina pessyt autojen konehuoneet niin töissä kun himassakin (eurot, jenkit, japskit, kun myös makaroonit ja fransmannit) ja jos "Patonkimaan" tuotteet jätetään laskuista pois, niin koskaan ei ole mitään hajonnut, nehän ei kestä kunnolla edes päälipesua). Sähkölaitteisiin ei pidä laskea surutta vettä vaan suunnata suihku siten ettei se osu ihan suoraan saumoihin ja sähköliittimiin. Huolellinen sytkä- ja sähkölaitteiden kuivaus paineilmalla ja kone nopeasti käyntiin pesun jälkeen.