Tommonen lappu oli itsellä. helppo muuttaa tuohon oman auton osanumerot, jos verrokki esim vapari. Tai 240 tehdä vastaava. Varaosanumerot löytyy vaikka autodoc.ym sivuilta, jos ei omista Vadista.
https://www.dropbox.com/s/anbeikxw8q5hemx/vertailu.xlsm?dl=0
Ton kaveriksi sopiva teholappu, niin muuta ei tarvitse.
Toki edelleen kannattaa käydä ensin siellä konttorilla juttelemassa. Osassa ei tiedetä sääntöjä/ ollaan muuten vain vastaan autoharrastusta.
Normi konttorilla onnistuu ihan siinä kuin normaali vuosikatsastuskin.
Näin juuri, ja tuohon joku varmiste, ettei noita keksi päästään. (kuvat vadiksesta tai volvon yms leima)
Sen takia noita lappuja vaaditaan. Todistamaan ettei huijata.
Myöskin vaaditaan lappu, missä näkee mitkä autot on samaa mallisarjaa ja mikä on tehokkain/auto mihin verrataan. Periaatteessa naapurin 940 voi verrata, mutta V70 et pysty vertaamaan luonnollisestikkaan. Sekin pitää näyttää jostain, ettei keksi päästään olevan 940 mallia LS1 V8 moottorilla...

Isoin ongelma löytää moottoreiden tehoja, mutta esim. virallisesta materiaalista käyvät autonmyynti esitteet yms.
Toyota on ihan hanurista kun eivät ilmoita tai kerro mitään mistään.
Mutta jos volvo sanoo, vakaajia ei tarvitse vaihtaa niin mene sillä lapulla. Hölmö vaihtaa vakaajia kun autonvalmistaja itse lapussaan sanoo ei tarvitse vaihtaa. Valmistaja on ylin taho koko kuviossa, sen lappu on paras minkä voi saada.
Omaan töttöröön on joskus saatu Suomen Nissanilta todiste (mikä taas kysynyt Japanista suoraan asiaa), että Euroopan malli vastaa Japanin mallia ja siihen voi asentaa Japanin mallin moottorin. Hirveä pino lappuja eri päästöluokista ja lopussa Nissan Japan, Nakahiri Takutuku ja blä blä allekirjoitus.
2000 luvun alussa tuollaisten lappujen saaminen oli erittäin vaikeaa ja Japanin mallia ei voitu Trafin mielestä verrata mitenkään. Kas kummaa muutama lappu ja asia muuttui!
Niin hienosti vielä asia, ettei tämä lappu auttanut KAIKKIA euromallin autoja, vain KYSEISTÄ yksilöä. Varsinainen takapajula...
