Ilouutisia kaikille kaasuvolvoille. Tänään 4.4. autoon laitettiin uusi italialainen RAM:n säädin. 2 tuntia töitä ja vähän vesiletkujen jatkamista ja kiinnikkeiden muokkausta, ei muuta. SÄÄDIN TOIMII TÄYDELLISESTI. Kulkee jopa paremmin kuin vanhalla säätimellä (josta oli kylläkin kalvo rikki ja sai liikaa kaasua).
Tosin vielä on yksi ääneen liittyvä pikkuasia, josta kysellään tehtaalta. Ilmottelen sitten mistä säätimen saa ja kuka asentaa.
Vielä ei ehkä ole hyvä soitella asentajalle, koska säätimellä on vielä testausvaihe menossa.Hyvin pian asia selviää kyllä.
Hinta on muutaman satasen töineen. Käyttöauton 1260 egen säädin saa jäädä hyllyyn.

Eli pitkän startin aiheutti säätimen alipainekalvon reikä/repeytymä joka päästi alipeineletkua pitkin kaasua koneen täyteen, mistä syystä se ei syttynyt heti. Samaten se aiheutti tyhjäkäynnin puutteen, koska kone sai liikaa kaasua eikä pystynyt sitä polttamaan.
Ajossa sammumisen aiheutti ilmeisesti rikkinäinen askelmoottori, johon saa esim. Oragasilta (
http://oragas.fi/) korjaussarjan. (ja ehkä muiltakin alan guruilta esim
http://www.gascorner.fi) Samaten sinne kannattaa vaihdattaa elektroniikkaosat, joissa myös vanhemmiten vikaa.
Olenpa pienessä ajassa oppinut paljon kaasulaitteista, niiden vioista ja toiminnasta.
