Elekma  Autoracing

Ajonvakautus tarvitsee huollon

  • 17 Vastauksia
  • 9822 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa V70_D5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Ajonvakautus tarvitsee huollon
« : 05.11.2011, 22:01:20 »
Moi, elikkäs otsikon mukaista herjaa heittää näytölle. Aluksi oli satunnaista mut nyt herjaa koko ajan, mites katsastuksessa tuleeko hylky tuon takia?

Poissa veikko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 918
Vs: Ajonvakautus tarvitsee huollon
« Vastaus #1 : 05.11.2011, 22:43:12 »
tulee hylky

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Ajonvakautus tarvitsee huollon
« Vastaus #2 : 06.11.2011, 20:54:55 »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=8405.msg162092#msg162092
Tos jotain juttua. Itellä lakkas palamasta kun kiristin käsijarrun.
S60 T5

Poissa V70_D5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: Ajonvakautus tarvitsee huollon
« Vastaus #3 : 11.11.2011, 21:03:56 »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=8405.msg162092#msg162092
Tos jotain juttua. Itellä lakkas palamasta kun kiristin käsijarrun.
[/q

Ni mikäs lakkas palamasta? Ei kait tuolla ajonvakautuksella ole mitään yhteyttä käsijarruun..

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Ajonvakautus tarvitsee huollon
« Vastaus #4 : 11.11.2011, 21:23:14 »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=8405.msg162092#msg162092
Tos jotain juttua. Itellä lakkas palamasta kun kiristin käsijarrun.

Ni mikäs lakkas palamasta? Ei kait tuolla ajonvakautuksella ole mitään yhteyttä käsijarruun..
Ajonvakautus huolla pian lakkas palamasta. Käytin volvolla pariin otteeseen meinasivat et abs boxi paskana (1300€). Si huomasin et valo syttyy heti ku kosken käkkäriin, kiristettiin vaijeri ja sen jälkeen ei oo valo vilkkunu. Sain siniseltä rahat takas huolloista ku nekään ei uskonu et olis ollu käkkärist kii vaikka nimen omaan sanoin et valo syttyy sillon ku käytän käkkäriä. Sytty se sillon tällön ittestäänkin mut lakkas kiristyksen jälkeen.
« Viimeksi muokattu: 13.11.2011, 13:23:16 kirjoittanut Wortex »
S60 T5

Poissa jasse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: Ajonvakautus tarvitsee huollon
« Vastaus #5 : 11.11.2011, 22:00:41 »
Voisko toi jotenkin siis olla,että takana jarrut"kaukana"?  ???
Eli jarrut liian etupainoset?  Käyhä runttaileen jarruja jossain
tolkun muljakkeesti ettei jumi paikat..
Ja toki levyjen/palojen kunto syytä tarkistaa takaa...sekä satulan kunto tietty :pomo:
Empä kyl tosin tiedä onko kyseisessä autossa erikseen käsijarrulle kengät vaiko käyttääkö samoja paloja kuin käyttöjarrut :-[

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Ajonvakautus tarvitsee huollon
« Vastaus #6 : 11.11.2011, 22:04:56 »
Ei mitään arpomis leikkejä kun käyt vikakoodit lukemassa jossain ensin.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: Ajonvakautus tarvitsee huollon
« Vastaus #7 : 12.11.2011, 14:43:49 »
Ajonvakautus huolla pian lakkas palamasta. Käytin volvolla pariin otteeseen meinasivat et abs boxi paskana (1300€). Si huomasin et valo syttyy heti ku kosken käkkäriin, kiristettiin vaijeri ja sen jälkeen ei oo valo vilkkunu. Sain siniseltä rahat takas huolloista ku nekään ei uskonu et olis ollu käkkärist kii vaikka nimen omaan sanoin et valo syttyy sillon ku käytän käkkäriä. Sytty se sillon tällön ittestäänkin mut lakkas kiristyksen jälkeen.
Käsijarru on täysin mekaaninen, ei missään tekemisissä tuon ajon vakautuksen kanssa  :pomo:
Kässärillä on omat kengät jarrurummun sisällä, jotka toimivat täysin mekaanisesti, samoissa takajarruissa on palat ulkopuolella, jotka ovat tuon ABS:n piirissä.
« Viimeksi muokattu: 12.11.2011, 14:51:38 kirjoittanut Teutori »
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

mikkis76

  • Vieras
Vs: Ajonvakautus tarvitsee huollon
« Vastaus #8 : 12.11.2011, 21:51:28 »
Isännän V70 meinaa olla kans samaa ominaisuutta. Tais olla peräti niin että kun kääntää pyörät jommalle kummalle puolelle linkkuun niin silloin syttyy teksti :P

Poissa Stonehenge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: Ajonvakautus tarvitsee huollon
« Vastaus #9 : 12.11.2011, 21:55:02 »
Isännän V70 meinaa olla kans samaa ominaisuutta. Tais olla peräti niin että kun kääntää pyörät jommalle kummalle puolelle linkkuun niin silloin syttyy teksti :P

Tuon tekee rattiakselin asentotunnistin.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12714
Vs: Ajonvakautus tarvitsee huollon
« Vastaus #10 : 12.11.2011, 22:20:13 »
Käsijarru on täysin mekaaninen, ei missään tekemisissä tuon ajon vakautuksen kanssa  :pomo:
Kässärillä on omat kengät jarrurummun sisällä, jotka toimivat täysin mekaanisesti, samoissa takajarruissa on palat ulkopuolella, jotka ovat tuon ABS:n piirissä.
Jumittava käsijarru talvella voi sekoittaa ajonvakautuksen.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Ajonvakautus tarvitsee huollon
« Vastaus #11 : 13.11.2011, 13:21:29 »
Käsijarru on täysin mekaaninen, ei missään tekemisissä tuon ajon vakautuksen kanssa  :pomo:
Kässärillä on omat kengät jarrurummun sisällä, jotka toimivat täysin mekaanisesti, samoissa takajarruissa on palat ulkopuolella, jotka ovat tuon ABS:n piirissä.
Joo tämä tiedetään ja tästä on taisteltu Sinisen kanssa, mutta totesivat myös itte että on jotain sen käkkärin kanssa tekemistä kun se sytty joka kerta sillon kun sitä kahvaa kiskas. Syy ei ikinä selvinny miksi näin mutta vilkuttelu lakkasi siihen kun käkkärin kiristin.
S60 T5

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: Ajonvakautus tarvitsee huollon
« Vastaus #12 : 13.11.2011, 23:39:39 »
Jumittava käsijarru talvella voi sekoittaa ajonvakautuksen.
Totta kai, jos estää/hidastaa pyörää pyörimästä liukkaalla.
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa azzyyr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • Diesel Voimaa...
Vs: Ajonvakautus tarvitsee huollon
« Vastaus #13 : 14.11.2011, 07:16:33 »
Joo tämä tiedetään ja tästä on taisteltu Sinisen kanssa, mutta totesivat myös itte että on jotain sen käkkärin kanssa tekemistä kun se sytty joka kerta sillon kun sitä kahvaa kiskas. Syy ei ikinä selvinny miksi näin mutta vilkuttelu lakkasi siihen kun käkkärin kiristin.
Nyt on vaan käyny julmettu tuuri. Pelkkä mekaaninen vaijeri ja mekaanisesti liikkuvat käsijarrukengät eivät voi mitenkään vaikuttaa elektroniseen ajonvakautukseen. Siellä ei ole mitään antureita tai vastaavaa mihin käkkäri vaikuttas, ei ainakaan -02:ssa ole. Ainut missä siellä on sähköjohto on käsijarrun merkkivalo. Siihenkään ei vaijerin kiristys vaikuta mitenkään, kun se haistelee itse kahvan asentoa. Ja onko kyseinen anturi edes mitenkään sidoksissa ajonvakautukseen niin sitä en tiedä. Se et käkkäri olis kantanu ja löysäämällä on tullut apua niin vielä vois jotenkin ymmärtää...  :idiot2:
Kiristäessä ja verhoilumuovien kanssa pelatessa on nyt joku löystynyt liitin löytänyt tiensä paikalleen..
Tai hyvin kiristettyä käsijarrua testatessa on rummun seudulle saatu senverta elämää et ruosteen pala on tippunu absanturin edestä pois...  ???
« Viimeksi muokattu: 14.11.2011, 07:18:28 kirjoittanut azzyyr »
Alla: V70 D5 -02
Exä: 850 T5 -94

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Ajonvakautus tarvitsee huollon
« Vastaus #14 : 14.11.2011, 11:34:17 »
Nyt on vaan käyny julmettu tuuri. Pelkkä mekaaninen vaijeri ja mekaanisesti liikkuvat käsijarrukengät eivät voi mitenkään vaikuttaa elektroniseen ajonvakautukseen. Siellä ei ole mitään antureita tai vastaavaa mihin käkkäri vaikuttas, ei ainakaan -02:ssa ole. Ainut missä siellä on sähköjohto on käsijarrun merkkivalo. Siihenkään ei vaijerin kiristys vaikuta mitenkään, kun se haistelee itse kahvan asentoa. Ja onko kyseinen anturi edes mitenkään sidoksissa ajonvakautukseen niin sitä en tiedä. Se et käkkäri olis kantanu ja löysäämällä on tullut apua niin vielä vois jotenkin ymmärtää...  :idiot2:
Kiristäessä ja verhoilumuovien kanssa pelatessa on nyt joku löystynyt liitin löytänyt tiensä paikalleen..
Tai hyvin kiristettyä käsijarrua testatessa on rummun seudulle saatu senverta elämää et ruosteen pala on tippunu absanturin edestä pois...  ???
Sininen pallotteli sellastakin vaihtoehtoo et olis mittaristo vika eli kun käkkärin valo syttyy taulussa niin se vetäisi sen maihin. Ite epäilin vahvasti tätä teoriaa koska vika poistui tolla kiristyksellä ja valokuitenkin syttyy samanlailla sen valokytkimen kautta.. mutta tosiaan mysteeri on mikä oli ja miksi korjaantu tolla käkkärin kiristyksellä. ennen käkkärin kiristystä kahva oli niin löysä että sen sai vetää pystysuoraan asentoon että käkkäri piti. oma teoria on että käsijarrunkahva/vaijeri on ottanut johkiin piuhaan/anturaan kiinni suuren liikeradan takia.
S60 T5

 

Carcom Oy  Elekma