Ei mennyt kyllä nyt jarruremontti putkeen. Olin pihi ja laiska ja hain motonetistä tarvikkeina levyt, palat, jouset ja brembon kengät.
Levyt ei meinannu mennä millään paikoilleen uusiin kenkiin, ihmettelin missä kehintä on, mutta youtube sanoi että ei muuta kun uudet osat paikalleen ja pultit kiinni. Tottakai levyt laahaa kenkiin ja oletin että kerta videossa, pika googlauksessa täältä, eikä edes omilla silmillä jarruissa näe sitä säätöpalaa minkä saa varaosanakin, niin kai se sit asettautuu kilsan ajon jälkeen. Ei, nyt lämpiää vanteet. Säädin myös vaijeria käsijarrusta sisältä että se ei ainakaan anna mitään vetoa.
Uskon että toi kylmänä tärinä lähti varmasti noilla uusilla jarruilla kun olivat palat ihan helvetin jumissa.
Nyt pitäisi keksiä mitä tein jarruissa väärin.
Huomasin myös ennen tota remonttia että keskikulutus noussut tyyliin 1.5l ja 130 gps vauhdissa kulutus jotain kympin ja 11 välillä. 80kmh vauhdissa jotain ysiä hetkellisesti katsottuna joitain kilsoja tosi iisisti ajaen.
Sama tärinä jatkuu ajossa, käsi tärrää ratin päällä aika reilusti. En siis ajele noilla paskoilla jarruilla, just vedin ekat testiajot.
Käsijarru toimii tosi hyvin ja jarrutehokin nousi varmaan 40%