Ja ilman muuta aina, kun ajovaloja parannetaan, kannattaa mitata jännitteet polttimon kannoilta niin, että valot on päällä.
Eli vedetään liitintä sen verran löysälle, että polttimossa vielä valo palaa ja paljaasta liittimestä mitataan jännite.
Omassa seiskassa mittauksen tulos oli 10,5V. Sanomattakin lienee selvää, että ei siinä umpion vaihdolla olisi mitään voittanut.
Tein sitten laiskan miehen ratkaisun ja hain biltemasta H4 relesetin, myydään jollain valonvahvistimen nimellä, hintaa noin 20e.
Tämän näköinen setti:

Tuon kytkettyäni valoille tuli kone käynnissä 14,1V ja maisema näytti halppispolttimoilla, koskemattomilla orkkisumpioilla, huonossa kännykkäkameran kuvassa tältä:

Relesetin asennus oli helppo: rengasliittimet akun plusnapaan, valmiit H4-liittimet polttimoihin alkuperäisten tilalle ja maajohdot johonkin umpion lähelle peltiin ruuvaten.
Johtoja varten voi kovertaa umpion takakannen reunaan kolon, jotta johdot mahtuvat kulkemaan kannen välistä. (itse purin liittimet ja vedin kannen läpi kumitiivisteen kanssa)
Ja niin tuli valkeus ja monet "onks sulla xenonit?" -kysymykset, kun vielä laitoin night breakerit
