Juu, tuossa päälle kuukausi sitten sammui kesken ajon tämä minun auto eikä siinä paikalla käynnistynyt. Ensiksi tietysti katsoin sulakkeet, mutta ei mitään. Sitten hommasin polttoainepumpun releen, ei senkään vaihdon jälkeen käynnistynyt.
Kuulin että voisi olla kampianturista, joten vaihdoin senkin ja sitten sain auton hetkeksi käyntiin. Sammui sitten kuitenkin melkein heti kun painoin kytkimen pohjaan ja olin lähdössä peruuttamaan. Eikä taaskaan käynnisty.
Tässä kohti aloin käydä läpi sähköjä, kun moottori kuitenkin pyörii ja saa myös bensaa. Testasin tutulta sytytyksen ohjausyksikköä ja sytytyspuolaa, ei kumpikaan virkanut mitään. Tulppien pitäisi olla kohtalaisen tuoreet myös. Nyt kävin diagnosointiyksikönkin läpi, mutta siellä kaikki näytti toimivan. Virranjakajankin avasin ja vilkaisin, vaihdoin myös pyörijän uuteen, MUTTA EI VIELÄKÄÄN MITÄÄN.
Onko mitään ideaa mitä voisi vielä tarkistaa? Auto on pari kertaa vähän "yrittänyt" lähteä käyntiin, mutta ei ole tuon yhden kerran jälkeen käynnistynyt. Vissiin melko yleinen juttu että auto sammuu ajosta tämän foorumin perusteella, kun lueskellut muitakin lankoja, mutta nyt on minulle mysteeri homma.