Proturbo  Autodiagnoosi

Tyttöjen 740:it

  • 203 Vastauksia
  • 61144 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Temes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • www.vrcf.fi
Tänään saatiin siniseen kasattua pakoputki uusiksi ,katilta taaksepäin. Bosalin osilla tuli tämäkin kasattua. Kävivät hyvin paikalleen. Jarru osat tuli kanssa tilattua. Uudet satulat eteen ja taakse, sekä palat eteen ja taakse.

Poissa Mäkimies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 576
  • www.vrcf.fi
https://www.puuilo.fi/wurth-sinkkispray-perfect-400ml
Hyvä sinkki pintaan, taka-akselin etupuolella klemmarit tahtoo ruostua ja samalla suhauttaa kaikki katista taaksepäin.
Siirryin Simonssiin kun kyllästyin ruostumiseen.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1838
  • It's Hip To Be Square
Uudet satulat eteen ja taakse, sekä palat eteen ja taakse.

Tuliko laitettua yhtään lisempää rasvaa suojakumin ja tiivisteen väliin, vai vetelittekö suoraan paketista paikalleen?

Aika hintsusti käytetään liukasteita/korroosionestoa vaihtolaitteissa, ei ole välttämättä pitkäaikainen ilo, ennenkuin alkaa taas männät ahistamaan...
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Temes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • www.vrcf.fi
Jarruja ei vielä ole asennettu. Olikin hyvät vinkit tuo sinkkispray ja lisärasva. Pitää toteuttaa nuo kun jarruja asentaa. Hieman tavallista pidempään kestää aeromotorsilta nyt paketin tulo. Ei tainnu olla bendix jarruja varastossa.

Poissa Temes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • www.vrcf.fi
Tänään tuli jarrut.. Pitää tosiaan raotella suoja kumit ja laittaa jarrurasvaa lisukkeeksi.  Beigeen laitettiin eilen viimein vesipumppu, odottanut pari vuotta laittoa. Lohkolämmitin jäi vaihtamatta brakon vastuksiankin näkyy olevan useampaa mallia, varaosiksi ostettu oli lyhyempi siitä lohkon sisälle menevästä osasta ja ei sopinut taittumaan paikalleen. Lisäksi paikallaan olevaan oli hitsattu se lohkoon tuleva korvake kiinni, varaosassa ei ollut sitä ollenkaan, ei varmasti pelkästään painamalla pysyisi paikallaan. No pitää uusi vastus etsiä.

Poissa Temes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • www.vrcf.fi
Vs: Tyttöjen 740:it
« Vastaus #200 : 10.08.2025, 22:58:06 »
Taas on aikaa kulunut. Sininen on nyt koetettu leimalle. Pallonivelet ja etutukivarren vinotuen pusla, sekä päästöt oli pielessä. Päästöt korjaantuvat, tod.näk kun lambda anturin vaihdoin.  Beigeen laitoin syksyllä letkulämmittimen  ja hyvin toimii viimetalven.
siniseen löytyi myös uudet vanteet tänään. Ehken hitusen harvemmin nähdyt orginal vanteet malli riegel. Kaikki kromikeskiöt tallessa ja ehjät.(kiitos nimim.240)Niitä pitää vain ehostaa ja ostaa uudet kesärenkaat. Jos on tarjolla 195/65/15 edukkaita mutta ajokuntoisia kesäkumeja niin saa tarjota sarjaa yv:llä. Tässä tutkinut noita vanteita hieman lähemmin, onkohan tuohon jokin Volvo oem työkalu joilla tuo keskilätkä olisi tarkoitus kammeta irti? En haluaisi rikkoa noita. Vaikuttaa olevan melkosen tiukassa nuo keskiöt.  Vielä järjesti vastoinkäymistä maanantai iltana huomasin öljyläikän alla, näyttäisi kampuran takapään Stefa vuotavan. Pitkä ajamattomuus varmaan kovettanut sen. Kokeilen vielä käärmeöljyä ja sit otan rukkaset käteen ja ryhdyn purkamaan. Olikos tuon stefan vaihdossa jotakin erikois muistettavaa? Aw71 ja b200f.
« Viimeksi muokattu: 13.08.2025, 20:14:51 kirjoittanut Temes »

Poissa are81

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
  • www.vrcf.fi
Vs: Tyttöjen 740:it
« Vastaus #201 : 15.08.2025, 12:48:35 »
Joskus vuosituhannen vaihteessa vanhemmilla oli 740 vm. -90 ja siinä oli tuota epämääräistä nykimistä/tehojen häviämistä joka osui yleensä ensimmäiseen kilometriin ja toisaalta oli vähän huono lähtemään lämpimänä käyntiin. Muistaisin että se vika ratkesi imuilmaboksin pohjassa olevan läppäkoneiston/termostaatin fiksauksella. Boksin alle tulee se alumiininen folio/kurttuputki jostain pakosarjan tienoilta ja tarkoitus on tarjoilla kylmälle moottorille alkuun vähän lämmintä ilmaa. Jotenkin säätävän läpän/termostaatin jumiminen aiheutti ongelmaa.

Vika oli varmaan vuosia päällä ja lähinnä vain ärsyttävä ominaisuus jonka kanssa oppi elämään. Vaihdettiin vaikka mitä ja lopulta muistaakseni löytyi puoli vahingossa riittävän pätevän kaverin vilkaistessa autoa. Voi siis kannattaa tsekata jos autosta kyseinen ominaisuus löytyy.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1838
  • It's Hip To Be Square
Vs: Tyttöjen 740:it
« Vastaus #202 : 16.08.2025, 12:19:47 »
Vielä järjesti vastoinkäymistä maanantai iltana huomasin öljyläikän alla, näyttäisi kampuran takapään Stefa vuotavan. Pitkä ajamattomuus varmaan kovettanut sen. Kokeilen vielä käärmeöljyä ja sit otan rukkaset käteen ja ryhdyn purkamaan. Olikos tuon stefan vaihdossa jotakin erikois muistettavaa? Aw71 ja b200f.

Ei kai siinä ihmeitä, saanee lainata nm. Pozoyn mainioita remonttikuvauksia:

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=1432.msg1061124246#msg1061124246
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Temes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • www.vrcf.fi
Vs: Tyttöjen 740:it
« Vastaus #203 : 20.08.2025, 23:29:14 »
Eilen sai tyttö kortin ja sininen tänään leiman. Uskomatonta mutta totta käärmeöljy taitaa tehdä kerrankin sen mitä lupaa. Öljyvuoto vähentyi tasaisesti ja nyt kun autolla ajettu n .3h vaikuttaa loppuneen kokonaan. en vielä liikoja odota, mutta pieni toivonkipinä on.

 

Autoracing  KL-varaosat