KL-varaosat  Race.fi

740 kaasarin vaihto ruiskuun.

  • 28 Vastauksia
  • 8920 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa StoLA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
740 kaasarin vaihto ruiskuun.
« : 08.11.2011, 09:35:03 »
eli otsikon mukainen homma suunnitteilla enkä nopeella haulla löytäny mitään juttua niin kysellään nyt sitten itse ihan oman tiedon varmistamiseksi  :idiot2:

Elikkäs mitä kaikkea pitää vaihtaa bensatankin ja bensapumpun lisäksi? Imusarja yms hilppeet tottakai mutta onko vielä jotain mitä pitää ottaa huomioon?
Vain kaksi asiaa ovat äärettömiä - universumi ja ihmisten typeryys, enkä ole ensimmäisestäkään aivan varma

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 740 kaasarin vaihto ruiskuun.
« Vastaus #1 : 08.11.2011, 09:38:40 »
Mitä ruiskua olet laittamassa? Mekaanista K-jettiä, jotain Volvon vakiosähköruiskua (LH-jetti 2.2/2.4), ohjelmoitavaa ruiskua...? Onko tarkoituksena myöhemmin pistää vielä pakosarjan perään ahdinta?
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10035
  • Teiden tukko
Vs: 740 kaasarin vaihto ruiskuun.
« Vastaus #2 : 08.11.2011, 10:45:13 »
Elikkäs mitä kaikkea pitää vaihtaa bensatankin ja bensapumpun lisäksi? Imusarja yms hilppeet tottakai mutta onko vielä jotain mitä pitää ottaa huomioon?

Nähdäkseni bensatankkia ei välttämättä tarvitse vaihtaa, siis jos vanhassa ei ole mitään vikaa. Jos tankin päällä olevassa laipassa on bensanpaluulle vapaa letkukara niin homma on sillä selvä. Tankkiin joutuu kyllä hyvin suurella todennäköisyydellä laittamaan siirtopumpun painepumpun kaveriksi. Tähän voisi joku vahvistaa epäilyni että onko 900-sarjalaisissa pelkästään tankissa pumppu?  ???
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: 740 kaasarin vaihto ruiskuun.
« Vastaus #3 : 08.11.2011, 10:53:22 »
Nähdäkseni bensatankkia ei välttämättä tarvitse vaihtaa, siis jos vanhassa ei ole mitään vikaa. Jos tankin päällä olevassa laipassa on bensanpaluulle vapaa letkukara niin homma on sillä selvä. Tankkiin joutuu kyllä hyvin suurella todennäköisyydellä laittamaan siirtopumpun painepumpun kaveriksi. Tähän voisi joku vahvistaa epäilyni että onko 900-sarjalaisissa pelkästään tankissa pumppu?  ???
Siinä taisi olla jokin vuosimalliraja mistä eteenpäin vain yksi, olisiko ollut 95?

Kuitenkin, jos aiot pitää sen vanhan moottorin paikallaan ja siihen laittaa ruiskun, on kaikista helpoin tapa tehdä bensalle välisäiliö. Eli pumppaat sen vanhan koneen mekaanisella pumpulla bensan sinne säiliöön ja säiliöstä sitten suutintukille painepumpulla. Säiliön voi sijoittaa vaikka konehuoneeseen. Ei tarvitse alkaa vetämään linjoja uusiksi ja touhuamaan bensatankin laipan kanssa.. (jos se muuten on vielä ehjä, mee ihmeessä öljypurkin kanssa sinne ja roiski runsaasti öljyä siihen....)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa StoLA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: 740 kaasarin vaihto ruiskuun.
« Vastaus #4 : 08.11.2011, 11:07:35 »
nyt on tullu niin paljon asiaa etten pysty töissä vielä keskittymään tähän sen enempää mutta sen unohdin tosiaan sanoa että kyseessä on jokin sähköruisku todennäköisesti tuo LH2.2 en ole saanut kaverilta vielä tarkkoja tietoja tosta ruiskusta. Kiitokset jo näistä vastauksista :hello:
Vain kaksi asiaa ovat äärettömiä - universumi ja ihmisten typeryys, enkä ole ensimmäisestäkään aivan varma

Poissa Matson66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Amazonilla vuodesta -67 lähtien
Vs: 740 kaasarin vaihto ruiskuun.
« Vastaus #5 : 08.11.2011, 22:36:15 »
Ruisku tarvitsee ohjausboxin ja asentosignaalin(YKK anturin). Eli jos pääset luovuttaja-autosta purkamaan, niin katso miten se ohjausboxi on jalkatilaan asennettu, se todennäköisesti sopii samoilla telineillä kiinni omaasi. Sulla on todennäköisesti nykyisessä koneessa Hall-anturi, eikä kytkikaavelissa lovea YKK-anturia varten.
En nyt lonkalta muista onko jossakin ruiskussa asentotunnistus hoidettu Hall-anturilla, jos niin silloin olisi yksi ongelma vähemmän.
Nyt kotona: Amazon -66, 740GL -88, 740GLE -91, 745 Tdi -92, 745 GLE-91, .   44 Volvon historia

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: 740 kaasarin vaihto ruiskuun.
« Vastaus #6 : 08.11.2011, 22:44:21 »
Ruisku tarvitsee ohjausboxin ja asentosignaalin(YKK anturin). Eli jos pääset luovuttaja-autosta purkamaan, niin katso miten se ohjausboxi on jalkatilaan asennettu, se todennäköisesti sopii samoilla telineillä kiinni omaasi. Sulla on todennäköisesti nykyisessä koneessa Hall-anturi, eikä kytkikaavelissa lovea YKK-anturia varten.
En nyt lonkalta muista onko jossakin ruiskussa asentotunnistus hoidettu Hall-anturilla, jos niin silloin olisi yksi ongelma vähemmän.
Jos ruisku on LH 2.2, niin kannen päässä jakajassa on HALL anturi, se tarvitaan.

Jos ruisku on LH 2.4 niin vauhtipyörän päällä on YKK anturi. B2X0 lohkoissa on paikka anturille. Vissiin vaatii laatikon raottamista irti, että anturin telineineen saa ruuvattua paikalleen.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Matson66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Amazonilla vuodesta -67 lähtien
Vs: 740 kaasarin vaihto ruiskuun.
« Vastaus #7 : 08.11.2011, 22:51:12 »
Jos ruisku on LH 2.4 niin vauhtipyörän päällä on YKK anturi. B2X0 lohkoissa on paikka anturille. Vissiin vaatii laatikon raottamista irti, että anturin telineineen saa ruuvattua paikalleen.
Jep, mutta kytkinkaavelissa ei ole anturia varten lovea valmiina. Sen saattaisi saada poraamalla ylhäältä, mutta purut putoilevat kytkimelle.
Nyt kotona: Amazon -66, 740GL -88, 740GLE -91, 745 Tdi -92, 745 GLE-91, .   44 Volvon historia

Poissa StoLA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: 740 kaasarin vaihto ruiskuun.
« Vastaus #8 : 09.11.2011, 08:51:51 »
näillä näkymin opettelen ensin k-jetillä kun on kuulemma yksinkertaisempi asennettava ja käytettävä. Kansihan pitää laittaa vaihtoon kun ei noita suuttimen reikiä ole. Toteutan ton todennäköisesti tolla välisäiliö systeemillä kun tuntuis olevan yksinkertainen homma vaikka sekin mulle haasteita tuottaa. Ei oo helppoo ku tietotaito on niin vähäistä :D neuvot,vinkit ja niksit otetaan ilomielin vastaan ettei mene sormisuuhun heti kättelyssä  :idiot2:
Vain kaksi asiaa ovat äärettömiä - universumi ja ihmisten typeryys, enkä ole ensimmäisestäkään aivan varma

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 kaasarin vaihto ruiskuun.
« Vastaus #9 : 09.11.2011, 22:21:00 »
jos k-jetin pistät unohda välisäiliöt. suora putki painepumpusta riittää. paluuputkena voit käyttää vanhaa linjaa.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: 740 kaasarin vaihto ruiskuun.
« Vastaus #10 : 09.11.2011, 22:52:34 »
jos k-jetin pistät unohda välisäiliöt. suora putki painepumpusta riittää. paluuputkena voit käyttää vanhaa linjaa.
Tarkoitin, että helpommalla pääsee kun tekee sen välisäiliön ilman että menee tonkimaan pensatankin läpiviennille, jonka todennäköisesti joutuu korjaamaan. Noh luultavasti sen joutuu korjaamaan hyvin pian muutenkin..

Aivan sama mikä ruisku kyseessä, kun sinne on sähköpumppu laitettava joka tapauksessa. Mikähän kone tämä vanha kaasari kone on? Ainakin B200K:ssa on tulo, ja paluulinjat tankkiin alkuperäisenä.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa StoLA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: 740 kaasarin vaihto ruiskuun.
« Vastaus #11 : 10.11.2011, 11:11:48 »
Tarkoitin, että helpommalla pääsee kun tekee sen välisäiliön ilman että menee tonkimaan pensatankin läpiviennille, jonka todennäköisesti joutuu korjaamaan. Noh luultavasti sen joutuu korjaamaan hyvin pian muutenkin..

Aivan sama mikä ruisku kyseessä, kun sinne on sähköpumppu laitettava joka tapauksessa. Mikähän kone tämä vanha kaasari kone on? Ainakin B200K:ssa on tulo, ja paluulinjat tankkiin alkuperäisenä.

B200K kyseessä :) kurkkisin tankin päälle ja vaikuttaa siltä että se olis just maalattu/massattu että siellä ei suuria murheita pitäisi olla. Pumppu pitäis jostain metsästää niin olis kaikki tarvittava kasassa :P
Vain kaksi asiaa ovat äärettömiä - universumi ja ihmisten typeryys, enkä ole ensimmäisestäkään aivan varma

Poissa PaHa67

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 kaasarin vaihto ruiskuun.
« Vastaus #12 : 23.04.2020, 12:07:56 »
Nostellaanpa hiukan vanhaa topikkia. Olen yrittänyt etsiä täältä vastauksia mutta vaikea on löytää kaikkea ainakaan yhdestä paikasta. Piti ihan rekisteröityä ja kysellä nyt uutena jäsenenä vastauksia mieltä askarruttaviin kysymyksiin. Eli tarkoituksena olisi muuttaa vm.1988 740 sedan tiilikeula B200K moottorilla mahdollisesti B230FK moottorilla liikkuvaksi. Elinten luovuttaja olisi vm.1995 940 turbo farmari. Kysymys kuuluu mitä tuosta elinten luovuttajasta pitää purkaa mukaan ECU:n ja sytkäpoksin (sekä näiden johdotukset) lisäksi. Käykö esim. polttoainepumppu tuosta 940 mallista 740 tankkiin kiinni ja onko se yhdellä pumpulla? Koneessahan on kiinni tarvittavat anturit ja niiden johdotukset. Kuinkas esim. polttoainepumpun sähkönsyöttö/releistys. Tarviiko kojetaulun alta purkaa kuinka paljon tavaraa mukaan? Kaikki tieto ja ohjeistus otetaan kiitollisena vastaa.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: 740 kaasarin vaihto ruiskuun.
« Vastaus #13 : 23.04.2020, 16:04:31 »
95 Pitäisi kaiketi olla jo yhdellä pumpulla eli painepumppu tankissa, kannattaa vaihtaa siitä koko tankkilaite pumppuineen (pitäisi olla muovia).

Pa-putkethan nyt voi olla sitten muutenkin jo rapeita ja linjasto ylipäänsä kannattanee katsoa että putken koot on semmosta mitä siinä luovuttaja pirssissä..

Ruiskun johdotuksethan on osana korin johtosarjaa, järkevinhän ne olisi siitä purkaa erikseen ja siirtää kaikkineen toki siinä oma hommansa on ja saa illan jos pari viettää sähkökaaviot käsissä.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa PaHa67

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 kaasarin vaihto ruiskuun.
« Vastaus #14 : 23.04.2020, 17:01:54 »
Heti tuli uusi kysymys löytyykös nuo sähkökaaviot mistä? Tuleeko mittariston suhteen ongelmia jos ottaa koko johtosarjan elinten luovuttajasta vai onko edelleen samanlainen pääpiirteittäin kuin 740. Käykös tuo polttoainepumppu/elementti suoraan tuonne kaasarivehkeen polttoainesäiliöön vai pitääkö se vaihtaa?

 

Elekma  Autoracing