Tein topikin kun tärinää ja tarinaa nyt on sen verran.
Mistä voisi johtua:
-Tärinä kun painaa jarrua auton ollessa paikallaan? Tuntuu rattiin ja äänitaajuus kabiinissa selvästi vaihtuu.
-Tärinä kierrosalueella 1500-1850 ajaessa? Tuntuu rattiin.
-Vaihteiden satunnainen huono/tahmea kytkeytyminen?
-Klonksahdus liikkeelle lähdettäessä tai klonksahdus veto pois ja päälle ajaessa? Parkkihallissa käänneltäessä hiljaisessa vauhdissa ratissa tuntuu klappi jossain kohtaa, liittyykö tähän?
Tehtyä:
-Vauhtipyörä ja kytkinremontti.
-Moottorin taaempi alatukikumi + oikea sivutuki + vaihteiston pitkätukikumi keskellä, tämä tosin piti vaihtaa takaisin vanhaan kun uudella tärinä oli melkoinen. Uusi on Motonetin Lemförder.
-Vasemmalla puolella oleva pohjaanlyöntikumi ei ota apurunkoon, tilaa jää alta tarkasteltaessa ihan ok verran.
-Apulaitehihnan puolella ei kummallisuuksia silmin nähden.
-Kaikki iskarit ja yläpään laakerit vaihdettu.
-Alatukivarret uudet.
-vetarin napapultti on kireällä.
Kytkimen boorissa on rasvaa, vaihteiden huono kytkeytyminen ei johtune siitä. En ole varma onko laatikossa Volvon omat öljyt vai jotain muuta. Moottorin ylempi tukikumi silminnähden ok.
Mitä voisi vielä koittaa?