Ateho  Elekma

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3028 Vastauksia
  • 569956 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1296
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #375 : 11.10.2011, 22:22:24 »
SYYLINEN

hän tunnustan kuka paparazzi on käyny mun tallissa?? :o
lisätietoa kansalle   -H- :nälkä: :nälkä: :nälkä: :nälkä:

Poissa janekki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #376 : 11.10.2011, 23:48:23 »
SYYLINEN

hän tunnustan kuka paparazzi on käyny mun tallissa?? :o
nonii löytyhän se omistaja sieltä ;)
 tästä rojektista kyllä kaivataan tietoa :pomo:
« Viimeksi muokattu: 11.10.2011, 23:50:28 kirjoittanut janekki »

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1147
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #377 : 12.10.2011, 15:34:17 »
joo väsyneenä meinasin tippua tuolista eilen ku luin läpi tätä topicia, ja sieltä oma ruma konehuonetta pomppas esiin
Mistä toi kuva muuten ? oliko sieltä jenkki forumista ? Kyllä te ootte aika salapoliiseja , sitähän joutuu kohta ruveta laittaa kuteita päälle kun lähtee talliin  :)

niin tietoa

245 -79
pensa vehe riiselöity
kone on täysin rempattu, kansi tehdas uus ja pahvi malli teräs ei oikein muuta  hipo juttuja
pumppu on malli pp 12mmsella np ja mitä se nytt sille teki...
Pakosarja on tommonen


en onnistunu laittaa kuva laitan myöhemmin kuitenkin peltisarja
Ahdin on t4 irto hukkis toinen ahdin on eaton 45
Öljypohja 740sesta niinku 46 vaihelootakin

EN rupee sen kummemin selostaa autosta sehän ei kuulu tähän topicin
eli keskitytään tohon deekuusiin ,nytthän joku tuolla heti kysyy että kuule pässi miksi laittaa 740 ölpohja tohon sehän on 200 sarjanen vehe  :idiot2: idea lähti siitä kun mä alunperin teki toi psarjan siihen mun seiteneliskanttiselle ja se ei ois tohon 240 sarjaan mahtunu .Niin suoristin myllyä ja sai kaupanpäälle öljynpalu...projekti on vähän jäässä mutta ehkä se taas näitten puheitten jälkeen taas
« Viimeksi muokattu: 12.10.2011, 20:45:48 kirjoittanut bolinder »

Poissa alarli00

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #378 : 15.10.2011, 23:14:39 »
Joo itellä on tommonen 940 tdic ja laittelin tuohon 12mm kiinanpään ja aluksi oli vakioahtimella ja heti eka iltana meni vakioahtimesta akseli poikki kun ahot karkaili itekseen ....

viime vkl laitoin switcherin S2 ahtimen ja semmoset 1,5 bar ahtoja niin alako liikkuun ihan kivasti mutta sitten luultiin että luistaa toi m46 :-[   sen kans taistelin tuon alkuviikon ja perehdyin siihen ylivaihteen toimintaan niin tajusin että ei se voi luistaa vasta kun ylivaihde on päällä.....

Tänään laitoin sintterilevyn vakioasetelmalla kasaan ja vetoja on tosi makiasti mutta noin kuueneella vedolla kun ahot nousi niin sitte jysähti ja kolomosen rattaat meni siliäks :o,
muuten kaikki vaihteet pelaa hienosti...mutta...prkl


Kyllä siellä vissiin alakaa kivasti olemaan vääntöja mutta nyt ei sitte laatikko kestä :).
Onko kukaan vahvistanu nuita m46 kolomosen rattaita?
« Viimeksi muokattu: 15.10.2011, 23:35:39 kirjoittanut alarli00 »

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1296
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #379 : 15.10.2011, 23:33:59 »
joo väsyneenä meinasin tippua tuolista eilen ku luin läpi tätä topicia, ja sieltä oma ruma konehuonetta pomppas esiin
Mistä toi kuva muuten ? oliko sieltä jenkki forumista ? Kyllä te ootte aika salapoliiseja , sitähän joutuu kohta ruveta laittaa kuteita päälle kun lähtee talliin  :)

niin tietoa

245 -79
pensa vehe riiselöity
kone on täysin rempattu, kansi tehdas uus ja pahvi malli teräs ei oikein muuta  hipo juttuja
pumppu on malli pp 12mmsella np ja mitä se nytt sille teki...
Pakosarja on tommonen


en onnistunu laittaa kuva laitan myöhemmin kuitenkin peltisarja
Ahdin on t4 irto hukkis toinen ahdin on eaton 45
Öljypohja 740sesta niinku 46 vaihelootakin

EN rupee sen kummemin selostaa autosta sehän ei kuulu tähän topicin
eli keskitytään tohon deekuusiin ,nytthän joku tuolla heti kysyy että kuule pässi miksi laittaa 740 ölpohja tohon sehän on 200 sarjanen vehe  :idiot2: idea lähti siitä kun mä alunperin teki toi psarjan siihen mun seiteneliskanttiselle ja se ei ois tohon 240 sarjaan mahtunu .Niin suoristin myllyä ja sai kaupanpäälle öljynpalu...projekti on vähän jäässä mutta ehkä se taas näitten puheitten jälkeen taas
eikun roppakaupalla motivaatiota sinne :pomo:
toivottavasti nähdään projektista jatkoa  :hello:

Joo itellä on tommonen 940 tdic ja laittelin tuohon 12mm kiinanpään ja aluksi oli vakioahtimella ja heti eka iltana meni vakioahtimesta akseli poikki kun ahot karkaili itekseen ....

viime vkl laitoin switcherin S2 ahtimen ja semmoset 1,5 bar ahtoja niin alako liikkuun ihan kivasti mutta sitten luultiin että luistaa toi m46 :-[   sen kans taistelin tuon alkuviikon ja perehdyin siihen ylivaihteen toimintaan niin tajusin että ei se voi luistaa vasta kun ylivaihde on päällä.....

Tänään laitoin sintterilevyn vakioasetelmalla kasaan ja vetoja on tosi makiasti mutta noin kuueneella vedolla kun ahot nousi niin sitte jysähti ja kolomosen rattaat meni siliäks :o,
muuten kaikki vaihteet pelaa hienosti...mutta...prkl

tää on sitä motosporttia  :D

The moose

  • Vieras
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #380 : 15.10.2011, 23:41:19 »
Joo itellä on tommonen 940 tdic ja laittelin tuohon 12mm kiinanpään ja aluksi oli vakioahtimella ja heti eka iltana meni vakioahtimesta akseli poikki kun ahot karkaili itekseen ....

viime vkl laitoin switcherin S2 ahtimen ja semmoset 1,5 bar ahtoja niin alako liikkuun ihan kivasti mutta sitten luultiin että luistaa toi m46 :-[   sen kans taistelin tuon alkuviikon ja perehdyin siihen ylivaihteen toimintaan niin tajusin että ei se voi luistaa vasta kun ylivaihde on päällä.....

Tänään laitoin sintterilevyn vakioasetelmalla kasaan ja vetoja on tosi makiasti mutta noin kuueneella vedolla kun ahot nousi niin sitte jysähti ja kolomosen rattaat meni siliäks :o,
muuten kaikki vaihteet pelaa hienosti...mutta...prkl


Kyllä siellä vissiin alakaa kivasti olemaan vääntöja mutta nyt ei sitte laatikko kestä :).

Onko kukaan vahvistanu nuita m46 kolomosen rattaita?

tulee varmasti halvemmaks ostaa getrakki ja sovitelaippa.

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 633
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #381 : 16.10.2011, 08:35:30 »

Onko kukaan vahvistanu nuita m46 kolomosen rattaita?
Ei ole järkevää tapaa vahvistaa niitä. Seuraava vaihe on etsiä siis joko sopiva M90 ( saiko näitä deekuihin?) tai ostaa suosiolla joku muu kuten Getrag ja sitä alkaa sovittamaan perään.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #382 : 16.10.2011, 12:47:57 »
Sai m90 deekuihin, onnea vaan etsintään..
Melkein joutuu ostamaan koko auton jos sellaisen tahtoo, ei hirveästi irralteen ole
näkynyt.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Jule

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1169
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #383 : 16.10.2011, 18:43:44 »
Mitenkäs se LT:n laatikko?

Serkulla oli 35 LT jossa oli 5 nopeuksinen loota D24:n perässä, jotenkin voisi kuvitella että pakukäytössä on vähän tukevampaa tehoa askitkin?

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2183
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #384 : 16.10.2011, 21:06:07 »
Ei ole järkevää tapaa vahvistaa niitä. Seuraava vaihe on etsiä siis joko sopiva M90 ( saiko näitä deekuihin?) tai ostaa suosiolla joku muu kuten Getrag ja sitä alkaa sovittamaan perään.
Saa koska tuosta allekirjoituksen 945 D24TIC:stä löytyy tuollainen M90 vaihteisto..

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2397
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #385 : 16.10.2011, 21:53:54 »
Mitenkäs se LT:n laatikko?

Serkulla oli 35 LT jossa oli 5 nopeuksinen loota D24:n perässä, jotenkin voisi kuvitella että pakukäytössä on vähän tukevampaa tehoa askitkin?
P*skempi se ltn laatikko on mitä m46.

Joten 1000eur M90seen vaan kiinni, tai sitten ajattelee järkevästi ja laittaa sinne sen jumal-getragin, ni ei tarvii murehtia ja o halapa.
240(TDIC) -84 - purussa * 760TurboIC-90 B230ft+AW71(?)  * Volvo 145 Express--- YVloota täynnä, laita mailia!
855 RACE. http://sites.google.com/site/trelletendurance/ Vitoskoneen V*ttuilut 2 - 0 107RaceEngineering

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Jule

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1169
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #386 : 18.10.2011, 16:21:03 »
P*skempi se ltn laatikko on mitä m46.

Joten 1000eur M90seen vaan kiinni, tai sitten ajattelee järkevästi ja laittaa sinne sen jumal-getragin, ni ei tarvii murehtia ja o halapa.

Eli se ilmeisesti ei ole getrag 262cr vaikka kaavio onkin sama? :)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5170
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #387 : 18.10.2011, 16:26:53 »
Joten 1000eur M90seen vaan kiinni

Jos dieselin M90 on harvinainen, se ei kuitenkaan tarkoita, että olisi kullasta tehty. Jos niitä on jossain tarjolla, niin ei hinta paljoa 500 eurosta heitä. Vaikka maksaisit siitä 2000 euroa, niin ei niitä sen helpommalla siltikään löydy.

Poissa blacksmoke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #388 : 31.10.2011, 20:25:19 »
Mitenkäs ootte ruukannu vv-suodattimia laittaa d24tic:eihin? Koneen kestävyyden kannalta ajateltuna, onko kannattavaa? (käyttikseen tulossa) Ite aattelin et jos laitan, niin apexi:n power intake:a... Suodatinhan on omasta puolestaa laadukas. Eipä kyl tehollista hyötyä ees haeta moisella vielä mutta ääntä lähinnä  ;D

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2397
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #389 : 31.10.2011, 21:41:34 »
Jos dieselin M90 on harvinainen, se ei kuitenkaan tarkoita, että olisi kullasta tehty. Jos niitä on jossain tarjolla, niin ei hinta paljoa 500 eurosta heitä. Vaikka maksaisit siitä 2000 euroa, niin ei niitä sen helpommalla siltikään löydy.
Viimeksi ruotsissa purkaamossa tullut vastaan 7000kr hintalapulla.

Mitenkäs ootte ruukannu vv-suodattimia laittaa d24tic:eihin? Koneen kestävyyden kannalta ajateltuna, onko kannattavaa? (käyttikseen tulossa) Ite aattelin et jos laitan, niin apexi:n power intake:a... Suodatinhan on omasta puolestaa laadukas. Eipä kyl tehollista hyötyä ees haeta moisella vielä mutta ääntä lähinnä  ;D
Enemmän imuääntä ja kurnutusta. Ei kai sillä muuta vaikutusta ole.
240(TDIC) -84 - purussa * 760TurboIC-90 B230ft+AW71(?)  * Volvo 145 Express--- YVloota täynnä, laita mailia!
855 RACE. http://sites.google.com/site/trelletendurance/ Vitoskoneen V*ttuilut 2 - 0 107RaceEngineering

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

 

Elekma  Autoracing