Paljonkohan tollasella kiinan 3/4:lla uskaltaa ahtaa? Nyt kun on 0.9bar ni lykkää mustaa taivaan täydeltä. Valmistajan suositus 5-25psi. Muuntimella katoin ni toi 25psi on noin 1.7bar... mahtaako kestää oikeesti tollasia paineita? Mieli tekis ahtaa niin paljon ku pumpusta riittää mut hiukan arveluttaa toi kestävyys...
Käyt hakeen esim. lähimmästä IKH myymälästä 0-4 barin skaalalla oleva nestevaimennettu painemittari hintaan 35€, sitten kytket sen pakosatsiin kiinni ja käyt kokeileen tiellä millaset on pakopaineet, siitä se on kestävyys ja hyötysuhde on kiinni, pakopaine < ahtopaine jne. Mun kinukkiahtimen ohjeessa luki ettei mielellään yli 1,3baria koska silloin ahtimen kuormitus nousee radikaalisti.. Jos ahdat tuolla turbolla niin paljon kun pumpusta lähtee niin ahtopaine on varmaan sen 1,5-2,0bar ja pakopaine 3 kiloa.. Ei niitä valmistajan suosituksia kannata kuunnella..sillä se ahdin on tarkotettu johonki Honda S2000:seen tai vastaavaan..pieneen bensakoneeseen. Dieselissä on pakokaasullakin vähän erilainen inertia mitä bensassa..
Kyl yli kilo pitäs uskaltaa ahtaa ku vakio T03:llakin voi ahtaa sen 0,9-1,2bar..? Ainaki tämmösiä huhuja oon kuullu, ja toi pakopesä on kuitenki isompi. Olikos dieseleissä .46 A/R vakioahtimessa?

Mustaahan ei sais tulla täysahdoilla oikeastaan yhtään, 3/4:lla ainaki itellä pitää kääntää karaa pois ääriasennosta (nyt se on sielä), ettei tulis mustaa yläkierroksilla liikaa. Alakierroksilla saa vähän tulla..

Muttei liikaa. Tällä hetkellä ite en oo tähän mikään sanomaan, mutta noin se pitäisi mennä..

Ite aion koittaa nyt kun saan tuon pakosatsin paikalleen ja palkin hitsattua, että kärsiikö 1,3baria..jos ei niin sitte pitää pudottaa niin kauan, että pakopaine laskee alle ahtopaineen.