VW käyttää tuotekehitykseen saman verran kuin koko Volvon liikevaihto.. Tämä antaa aika hyvin perspektiiviä siihen mitä Volvo oikeasti pystyy tekemään. 90-luvulla ei ollut vielä häävejä ohjelmistoja eli hirveä insinööriarmeija piti olla jos meinasi oikeita tuloksia saada. Sellaisia armeijoita Volvolla ole koskaan ollut.
Mihin tuotekehitykseen? Puhutaanko nyt ihan koko VAG:n tuotekehityksestä? Siellä on aika pirun monta automerkkiä, mitä kehitetään yhtäaikaa.

Eihän minkään pitäisi olla mahdollista. Silti vw ei tuotekehityksineen ole päässyt esim. penkkien kanssa sille tasolle, missä Volvo oli jo 80-luvulla?

Samaten Volvo ei ole osannut tehdä pikkuautoa, kuin vasta Fordin avustuksella (ne relvot yms. ovat osaltaan aika epäonnistuneita yrityksiä).
Maailma ei ole aivan noin mustavalkoinen, kummankaan näkökannan kohdalla. Bugatti sisältyy VAG-konserniin. Koenigsegg on oma firmansa. Kummalla on isompi insinööriarmeija, kummalla enempi patentteja, kummalla enemmän maailmanennätyksiä hallussaan...?
Mentiinpäs kauas volvoista...