Toyotan kuskilla ilmeisesti jää paremmin elintilaa, mitta mitenköhän takapenkkiläisten oltavat? Toyotahan pyörähtää alta pois, kuvan perusteella aika lailla tasan 180 astetta. Volvo jatkaa menoa suoraan ja keula jää osoittamaan menosuuntaan.
Autowikin mukaan Volvossa omamassa 1390-1550 kg, Toyotassa 1055-1210 kg.
Videolta oli aika karua katsottavaa miten se Volvon ratti lähtee puskemaan kuskia päin. Periaatteessa kokoonpainuva ohjauspylväshän pitäisi estää tuollainen?
Itseä alkoi vaan vähän pelottaa tuo tulos, kun mulla on tuo samankorinen 745:n ilman turvatyynyä...

Tuollaisessa nokkakolarissa näkee juuri uuden auton paremman turvallisuuden.
Itsekin olen nähdyt pari kertaa millainen ero ollut 2000-luvun ja 80 - 90 luvun auton vaurioissa nokkakolaritilanteessa. Kohtaamisnopeus n. 40 km/h. Uudemmassa autossahan säilyy matkustamo paljon ehjempänä, koska keula menee muusiksi ja imee törmäyksen voiman lähes kokonaan kaupunkinopeuksissa. Vanhemmassa autossa tärähtää A-pilareihin asti, ja kattokin saattaa vääntyä.