Autoracing  KL-varaosat

Jeep Grand Cherokee

• 110 Vastauksia
  • 40735 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa J2K

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • www.vrcf.fi
Vs: Jeep Grand Cherokee
« Vastaus #105 : 22.01.2025, 06:54:06 »
Tuli tilattua Aliexpressistä Auxiton ledit ksenonien tilalle, vaikka olen täälläkin sanonut että huonoja ovat.
Perhana ku nämä onkin paremmat kuin Osram night breaker cool blue ksenonit  :o
Tai ainakin valo paljon parempi märälläkin tiellä.

280tkm mittarissa ja ekat pienet ongelmat.
Kuljettajan oven moduuli lakkasi toimimasta, en saa etuikkunoita auki. Uusi moduuli pitää tilata Ruotsista, maksaa 70€ posteineen.
Eilen tilttasi lämmönsäätöjen moduuli. Ärsyttää kun en saa ratin ja kuljettajan penkin lämmitystä pois. Menevät automaattisesti päälle alle viiden asteen lämpötilassa. Tänään katson töiden jälkeen mikä on mallinumero sille ja tilaan uuden.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa J2K

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #106 : 24.01.2025, 19:54:15 »
Tajusin tänään että olen itse töpeksinyt lämmönsäätimet pimentoon mankan näytöltä  :-[
Vaihdoin originaalin soittimen vuosia sitten Teyes CC3 360° Android soittimeen.
Sunnuntaina komennuspaikkaa kohden ajaessa päivittelin Teyes appeja.
Yksi niistä oli Vesta nimellä. Ei mitään käryä mitä se tekisi. En muista että asensinko sen vaikka laite sanoi että olenko varma.
Tänään luin valmistajan sivuilta ohjetta tehdasasetusten palautukseen.
Sieltä tuli vastaan teksti joka sai vähän hermostumaan että mitä tuli tehtyä.
Siinä tekstissä varoitettiin että kyseistä Appia ei saa asentaa muihin kuin Lada Vesta autoon.
Asennus voi vahingoittaa canbus järjestelmää.
Laitoin heille sähköpostia johon melko nopeasti tuli vastaus että kokeile tehdasasetusten palautusta.
Onneksi se toimi. Nyt pitää sitten asentaa kaikki omat Apit uudestaan ja säätää kaiuttimet.

Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa J2K

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #107 : 01.03.2025, 10:01:16 »
Toivottavasti tämän ylipaineventtiilin vaihto poistaa nykimisen isommilla kiihdytyksillä. Tämä tuli ohjelmoinnin kylkiäisenä vuosia sitten. Laskettiin sittemmin painetta hieman alemmas, mutta silläkään ei ole voinut ihan täysiä mennä. Alkuun luulin että siirtopumppu on tukkeutunut ja ostin uuden. Se on ollut odottamassa vaihtoa jo pitkään, kun ei ole ollut aikaa tai mielenkiintoa sen vaihtoon.
Tästä en edes tiennyt ennen kuin satuin katsomaan videon Cummins dieselin virityksestä. Niihin myydään viritysosaa joka on vain pelkkä tulppa. Siinä sitten riskinä että voi suuttimet rikkoutua jos täyskiihdytyksen jälkeen nostaa jalkaa ja taas kiihdyttää.
Nyt kasaamaan joka voikin olla tuskaisempaa kuin purkaminen.
(Olisi joutunut purkamaan paljon enemmän jotta olisi saanut tuon putken helposti pois)

Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa J2K

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #108 : 01.03.2025, 12:36:20 »
Nyt kulkee  S*
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa J2K

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #109 : 19.04.2025, 18:32:29 »
Tänään kävin  koeajamassa -20 BMW X5 45e:n. Tässä oli akku tyhjä, joten ei tullut kokemusta sähköllä ajamisesta.
Otin vain puolen tunnin ajon kun oli muuta menoa. Pikaisella kokemuksella jämäkkää menoa. Rengasmelu aivan jäätävä. Alla 2018 paistetut runflat renkaat. Yläselkä/hartiat ei ota penkkiin, selkä väsyi jo tuolla ajolla.
Bemukeskusteluissa, jota olen lukenut, taisi olla keskustelua tuosta.
Housun lahje likaantui autosta noustessa. Pitäisi ottaa isompi askel ettei näin käy.
Ei tullut isompaa kuumetta tuosta kokemuksesta.
Edit. Pitää katsoa auto jossa comfort penkit, siitä saa yläosaa taivutettua eteenpäin.
« Viimeksi muokattu: 21.04.2025, 06:56:59 kirjoittanut J2K »
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa J2K

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #110 : 03.05.2025, 10:19:00 »
Öljyjä vaihtaessa olen huomannut että jostain on tihkunut öljyä kuskin puolella coolerin tienoilla. Nyt oli aikaa ottaa keula auki ja tutkia paikkoja. Silloin kun tein coolerin tähän niin ostin sinistä silikoniletkua ja siitä sain just ja just pätkät putkien väliin. Osan olin jo vaihtanut mustaan kumiletkuun jo pysyy paremmin paikoillaan. Tuo vuotokohta oli niin ahtaassa paikassa että kaikki piti purkaa jotta pääsin siihen käsiksi .

Jätin coolerin pystyasentoon nojalleen kun touhusin muuta. Aika paljon oli ajan saatossa tullut öljyä sinne vaikka huohottimessa on catch can. Olin jo talvella tilannut pari erilaista catch cannia jotka olin ajatellut vaihtaa nykyisen tilalle. Laitoinkin nuo vielä entisen lisäksi. Jospa sumut nyt jää niihin.

Ahtaat tilat kun pöhkönä tein kolmen tuuman putkesta, 2.5" olisi ollut järkevämpi.

Lisäkeräimet istuu nätisti tuohon eteen.

Tein noihin 8mm kierteet josta saan imettyä öljyn pois. Alunperin pitäisi kiertää kuppi auki ja kaataa tyhjäksi.
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Kulkukoira  Proturbo