
Aloitanpa päiväkirjaa tästä. Pari kuukautta omistusta takana, auto on Bilian Selekt-vaihtoauto ja jonkun raksatarvikealan myyntitykin entinen liisari. Autolla on ajettu kuten raksamies ei-omalla autolla eli etenkin vanteet ovat hirveässä kunnossa ja takapuskuristakin oli jo Bilialla fiksailtu naarmuja piiloon. Mittarissa oli 83tkm ja nyt 5tkm myöhemmin meni takuuseen Haldex vaihtoon, se oli ajettu jo loppuun (piti ulisevaa ääntä). Lisäksi takuuseen korjattiin GPS-antenni (näytti sijainnin ja suunnan kymmeniä ja välillä satoja kilometrejä päin honkia. Sekään ei riittänyt vaan kojelaudasta takakontin avausnappi uusittiin. Muutenkin tuntuu että etenkin ratin volumenappeja on kohdeltu kovakouraisesti.
No mutta autossa on Bilian takuu, ja täydellinen merkkihuoltokirja, joten eiköhän tästä hyvä kulkine kuitenkin kuoriudu. Tarkoitus on pitää hyvässä kunnossa useampi vuosi ja raportoida tänne mitä auton matkalle kuuluu. Auto liikkuu enimmäkseen pääkaupunkiseudulla, mutta roadtrippejä varmasti tapahtuu muuallekin Suomeen.
Ensimmäisenä huoltotoimenpiteenä kävin teettämässä BG Vaihteistohuuhtelun kun oli tarjouskampanja paikallisella Sinisellä. Haldex-öljyt oli tarkoitus vaihtaa myös mutta vaihtoon menikin koko pumppu.
Yleisesti, auto on siis 2,4 litrainen viisimukinen 190 hv diesel. Väri on bursting blue ja varustelu R-Design. Hieno on, mutta kuten näissä keinopuolinahkoissa usein, kuskin penkin reunus osoittaa jo kulumaa. R-Design mattojen tilalle hommasin käytännöllisemmät kumimatot ainakin näin syys-talvi kaudelle. VOC on käytössä ja webaston kauko-ohjaus olikin must ostokriteeri.