Elekma  Autoracing

Volvo V50 2007 1.8 moottorinvaihto

  • 4 Vastauksia
  • 2287 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jakoavain69

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Volvo V50 2007 1.8 moottorinvaihto
« : 12.12.2020, 22:11:01 »
Nonniin olisi tuommoinen koliseva potilas. Öljyä kuluttava moottori ja ilmeisesti ajettu öljyt loppuun useamman kerra ja tästä syystä laakerit sököt :-[. Ainakaan ei keppi kastunut ollenkaan ja pari litraa kun lisäsi niin nousi ylärajalle :)

Siitäpäs kysymystä että passaako uudemman v50 -> 2008 mallin 1.8F kone paikoilleen. Niitä kun olisi saatavana ruotsista vähän ajettuina. Onko moottoreissa teknistä eroa??

Poissa Jakoavain69

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V50 2007 1.8 moottorinvaihto
« Vastaus #1 : 13.12.2020, 09:24:12 »
Tämähän oli mielenkiintoinen . Pieniä eroja on siis näissä malleissa, mutta meneeköhän käyttää tämä ff moottori bensalla??

https://www.volvoclub.org.uk/tech/VolvoB4184S8Flexifuel.pdf

Suuttimet menee ottaa vanhasta, mutta mites tämä "larger valve clearance"?? Onko joku paininut saman haasteen edessä. Osaako joku sanoa mikä moottorikoodi fordilla vastaa tätä volvon h B4184S11.

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 951
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V50 2007 1.8 moottorinvaihto
« Vastaus #2 : 13.12.2020, 16:50:11 »
S8 lienee sama kone kuin alkuperäinen kuten linkissä sanotaan: ” The FlexiFuel engine is basically a B4184S11 which has been modified to cope with the major stresses that operating with E85 entails.”

Siellä sanotaan myös että toimii myös 100% bensiinillä, ei ole pakko ajaa E85:lla. Paljonko nuo koneet maksaa?
Miksi suuttimet pitää siirtää? Ehkä ohjaus ottaa isommat reiät huomioon. Ainakin voisi kokeilla alkuperäisillä ja voihan aina tankata E85 jos kone sillä toimii paremmin.
« Viimeksi muokattu: 13.12.2020, 16:57:12 kirjoittanut Jorma »

Poissa Jakoavain69

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V50 2007 1.8 moottorinvaihto
« Vastaus #3 : 15.12.2020, 10:36:19 »
Maksaa ruotsissa 5000 kr ja ylöspäin, näitä S8 moottoreita on huomattavasti enempi tarjolla kuin vanhempaa. Niin tietenki kokeilemalla selviää että pelaako? Kokemuksia vaihto asiasta tuntuu ettei löydy helposti edes ruotsin kielellä, tai en osaa etsiä. Sitä suutinvaihtoa perustelin sillä, kun ne on FF moottoreissa isommat? Älyääkö moottorinohjaus tätä ettei soppaa tule liiaksi?

Olisi yksi 90 000 km ajettu fordin QQDB moottori 6000 kr. Se luulisi olevan vielä soiva peli pitkän aikaa? Tämä siis ei FLEX kone.

Olishan se tietenki jos tilaa sen S8 koneen niin mahdolisuus sitten ajella ohjelman päivityksen jälkeen E85 tavaralla. Ja moottorinlämmitin oli vesitilassa tehtaan asentamana, näin ruotsin foorumi kertoo. En ole edes kattonu minkälainen tuossa on.

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 951
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V50 2007 1.8 moottorinvaihto
« Vastaus #4 : 17.12.2020, 19:33:05 »
Maksaa ruotsissa 5000 kr ja ylöspäin, näitä S8 moottoreita on huomattavasti enempi tarjolla kuin vanhempaa. Niin tietenki kokeilemalla selviää että pelaako? Kokemuksia vaihto asiasta tuntuu ettei löydy helposti edes ruotsin kielellä, tai en osaa etsiä. Sitä suutinvaihtoa perustelin sillä, kun ne on FF moottoreissa isommat? Älyääkö moottorinohjaus tätä ettei soppaa tule liiaksi?

Olisi yksi 90 000 km ajettu fordin QQDB moottori 6000 kr. Se luulisi olevan vielä soiva peli pitkän aikaa? Tämä siis ei FLEX kone.

Olishan se tietenki jos tilaa sen S8 koneen niin mahdolisuus sitten ajella ohjelman päivityksen jälkeen E85 tavaralla. Ja moottorinlämmitin oli vesitilassa tehtaan asentamana, näin ruotsin foorumi kertoo. En ole edes kattonu minkälainen tuossa on.

S11 on myös vesitilassa lämpövastus eli saa johdon päähän. Noin 500-600 eur riittää moottorin osiin jos korjaisi vanhan. Vaihto toiseen moottoriin on työ mielessä ihan sama kuin olemassa olevan korjaus. Korjaamalla tosin (itse tein näin) tietää mitä on tulossa. Onko tietoa kuinka paljon nykyisellä moottorilla on ajettu? Meidän S40 1.8 '06 mallilla oli reilut 200tkm kun öljynkulutus lähti ihan käsistä. Nyt on ajettu jo vuosia korjauksen jälkeen ja pelaa hyvin eikä kuluta öljyä. Kolina sinun moottorissasi taitaa tulla kiertokankien laakereista, ne saa pultteineen reilulla satasella Burtonilta. Ks. https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=71300.15 
« Viimeksi muokattu: 17.12.2020, 19:47:58 kirjoittanut Jorma »

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy