Eipä ole näköjään tullut hetkeen kirjoiteltua tänne mitään, ei mitään uutta ja ihmeellistä kuulu tälle. Kirjoittelin kesällä tänne siitä, kun Turkin matkallamme ohjauskulmille tapahtui jotain ja auton suuntavakaus hävisi sen sileän tien ja ratti meni vinoon. Auto kävi sitten heinäkuussa matkan jälkeen Debilissä, jossa huollon yhteydessä tarkistettiin ohjauskulmat ja he totesivat niiden olevan kunnossa. Nielin ylpeyteni ja tuumasin, että ehkä ehtoopuolella olevat kesärenkaat ovat jotenkin voineet aiheuttaa tämän suuntavakauden katoamisen, vaikka ovatkin kuluneet täysin tasaisesti. Syksy tuli ja talvirenkaat tuli alle ja suuntavakaus edelleen hakusessa ja ratti vinossa muutaman asteen. En ajellut tällä syksyllä niin paljoa, että olisi hermo mennyt, mutta tänään tuli ajettua 600km tällä ja onhan toi aivan järkyttävä ajaa tällä hetkellä. Kokoajan saa ohjata, suoralla saa pitää rattia vinossa aktiivisesti muutaman asteen ja auta armias, kun tie kallistuu vasemmalle, niin koko auto ajautuu sinne suuntaan ja rattia saa pitää varmaan noin 15-20 astetta kallistettuna vastakkaiseen suuntaan.
Ei vaan ymmärrä, että miten kulmat voi olla kunnossa, jos auton käytös on tota luokkaa. Alustassa ei kaiken järjen mukaan pitäisi olla mitään väljääkään. Noh, pitänee viimeistään keväällä työntää tämä taas Debiliin ja sanoa, että tutkii nyt ihan suurennuslasin kanssa, koska on se nyt saakeli että jo pienessä vauhdissa ratti on vinossa, niin onhan sillon jossain jotain vikaa.

Luonnollisesti rengaspaineet on tarkistettu monia kertoja, joten siitäkään tämä ei voi johtua.
Keväällä on muutenkin tulossa vähän huoltoa. Perushuollon lisäksi olisi tiedossa ainakin jakopää, se on vielä mallia alkuperäinen. Vaihteistoöljyt menee kanssa vaihtoon, kun viime vaihto oli 2021 ja noin 45 000km sitten. Venakopan tiiviste vuotaa jonkin verran, yllätys yllätys, yritän vähä silmäillä sitä kevään mittaan ja jos vuoto on pientä, niin saa mun puolesta vuotaa jatkossakin. Listasin nämä huollot äiteelle ja se vähän mietti tuoreempaan vaihtamista, mutta totesin että tämä on kuitenkin niin hyvin huollettu yksilö ja säilynyt siistinä, että ei ole mitään järkeä vaihtaa, niin eiköhän tällä jatketa.
Autolla 5,5 vuotta ja 112 600km ikää ja alusta näyttää tältä edestä ja takaa...

