Potilaana 1998 vuoden 940 Classic, Moottorina B230FT ja perässä AW71L
Korjaamopuolen olen selannut aika hyvin läpi eikä aiemmat keskustelut ole tuottanut apua ongelmaan.
Elikkäs ongelmana on tyhjäkäynti, about 750rpm käy melkosen epätasaisesti, sekä päästöt todella korkeat. Muutenhan auto käy tälleensä ajossa ihan asiallisesti.
Päästötkin kuriutuu siellä 2000rpm lähes normaali lukemiin.
Ainut ongelma ajossa on se, että moottorijarrulla jos rullailee tarpeeksi kauan, auto sammuu(esim. alamäkeen)
Auton historiasta sen verran että kyseessä on konehuoneesta palovaurion kärsinyt auto. Kaikki palaneet johdot letkut yms. vähänkään vaurioituneet osat
on vaihdettu toimivasta samanlaisesta manuaali turbosta.
Itse toimivuuteen vaikuttavia muutoksia on seuraavasti:
Räpläämätön 531 Kansi, nokka on vakio T
ollut ohjelma 0.9bar ahtopaineille, mutta nyt vakio ohjelmalla.
Kokeiltu on vaikka ja mitä, vaihdettu vielä enemmän.
EZK, LH ja Cruise antaa 1-1-1 koodin keskikonsolin pistokkeelta luettuna eli sillä rintamalla ei luulisi olevan ongelmia.
TK-säätöä ja kaasuläpän rajotinruuvia räplätty useamman kerran, toki auto säätää käyntiä itsekkin mutta tasaisesti se ei käy. Nyt läppä säädetty kiinni ja tk kytkintä säädelty.
Vaihdettu on sytkäpuolelle
Tulpat, tulpanjohdot sekä jakajan kansi ja pyörijä, ei vaikutusta.
Bensapuolella on kokeiltu nyt 3 eri purkkia ja 4 eri ohjelmaa(3 vakiota ja yksi autolle tehty), tulokset on ollut erilaisia mutta yksikään ei ole ongelmaa korjannut.
IMM on putsailtu, ei vaikutusta.
Lambda vaihdettu, ei vaikutusta(tosin motonetin tarvike, puljun koneet eivät antaneet kuin yhtä.)
Jotain saattoi unohtua mutta liekkö isompaa. Osaisiko joku tietävempi auttaa?
