Futurez  Kulkukoira

Pari kysymystä pikkuviosta.

  • 7 Vastauksia
  • 2299 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Pari kysymystä pikkuviosta.
« : 15.11.2011, 20:55:31 »
Kysymys 1:
Keskuslukko ei avaa vänkärin puolen takaoven lukkoa ollenkaan. Ovi täytyy avata sisäpuolelta.
Avautuu sen jälkeen ulkopuolelta normaalisti! Missä vika? Löytyy itseltä varaosa-auto, mistä voin tähän ottaa toimivan osan, mutta minkä???

Kysymys 2:
Löytyy tosiaan varaosa-auto itseltä. Olisi tarkoitus vaihtaa siitä koelaudan päälyosa. Miten irtoaa? Vai pitääkö koko koelauta vaihtaa?

Kysymys 3:
Oven avautuessa sisälle syttyy vain lukuvalot. Pitäisikö myös sen isonvalon syttyä?
Olen kokeillut vaihtaa katkaisimen asentoa, mut ei auta! Se joko on koko ajan päällä tai sitten pois päältä.


Auto tosiaan on 945 -91
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

The moose

  • Vieras
Vs: Pari kysymystä pikkuviosta.
« Vastaus #1 : 15.11.2011, 21:18:41 »
Kysymys 1:
Keskuslukko ei avaa vänkärin puolen takaoven lukkoa ollenkaan. Ovi täytyy avata sisäpuolelta.
Avautuu sen jälkeen ulkopuolelta normaalisti! Missä vika? Löytyy itseltä varaosa-auto, mistä voin tähän ottaa toimivan osan, mutta minkä???

Kysymys 2:
Löytyy tosiaan varaosa-auto itseltä. Olisi tarkoitus vaihtaa siitä koelaudan päälyosa. Miten irtoaa? Vai pitääkö koko koelauta vaihtaa?

Kysymys 3:
Oven avautuessa sisälle syttyy vain lukuvalot. Pitäisikö myös sen isonvalon syttyä?
Olen kokeillut vaihtaa katkaisimen asentoa, mut ei auta! Se joko on koko ajan päällä tai sitten pois päältä.


Auto tosiaan on 945 -91

kysymys 1
kato ovipahvin takaa et se lukkolaite toimii ensinkin ja sitten ne ovimekanismin muovituet kuntoon. jos ne tankot on irti tai vähän vääntyny ei se avaa ovea.

kysymys 3 kampee se valo alaspäin ja tarkasta johdot ja uusi polttimo johdotkin voi olla niinku mulla omas eli karvat raapii kattopeltiä, kipunaa lentää ja sulakkeita menee.. virran tulo kannattaa mittailla.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Pari kysymystä pikkuviosta.
« Vastaus #2 : 07.12.2011, 20:39:11 »
Mikähän vois olla vikana sähkö penkeissä, ei inahdakkaan kun nappeja tempoo? kyseessä siis 760 farmari.

e: ja tarkennuksena vielä että vm. -89, b230ft koneella
« Viimeksi muokattu: 07.12.2011, 21:04:43 kirjoittanut Kaziganth »
No kun halvalla sai.

Poissa Matson66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Amazonilla vuodesta -67 lähtien
Vs: Pari kysymystä pikkuviosta.
« Vastaus #3 : 07.12.2011, 20:57:34 »
Kysymys 2:
Löytyy tosiaan varaosa-auto itseltä. Olisi tarkoitus vaihtaa siitä koelaudan päälyosa. Miten irtoaa? Vai pitääkö koko koelauta vaihtaa?
Helppoa keinoa ei ole, eli vaatii keskikonsolin ja koko kojelaudan purkamisen, sinne ei jää kuin rattipylväs ja johtosarjat, sekä sisälämmittimen puhaltimen kotelo, kaikki muu pois.
Nyt kotona: Amazon -66, 740GL -88, 740GLE -91, 745 Tdi -92, 745 GLE-91, .   44 Volvon historia

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: Pari kysymystä pikkuviosta.
« Vastaus #4 : 07.12.2011, 21:02:55 »
Helppoa keinoa ei ole, eli vaatii keskikonsolin ja koko kojelaudan purkamisen, sinne ei jää kuin rattipylväs ja johtosarjat, sekä sisälämmittimen puhaltimen kotelo, kaikki muu pois.

Eipä tullut vaihdettua.. Koko varaosa-autokin on paalissa  :(
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa Matson66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Amazonilla vuodesta -67 lähtien
Vs: Pari kysymystä pikkuviosta.
« Vastaus #5 : 07.12.2011, 21:25:34 »
Mikähän vois olla vikana sähkö penkeissä, ei inahdakkaan kun nappeja tempoo? kyseessä siis 760 farmari.
Tarkista ensin sulake. Jollei se ole rikki, niin tarkasta penkin alta liittimet. Jos liittimet ovat kunnolla kiinni, eivätkä ole hapettuneet, niin tarkasta että johtonippu on ehjä, eikä ole jäänyt mihinkään väliin, jossa olisi päässyt hiertymään poikki/rikki. Jos johdotkin ovat kunnossa mittaa yleismittarilla avatusta liittimestä, että kytkimille tulee virta. Jos virta tulee, niin mittaa kytkimeltä lähtevästä navasta, että siihenkin tulee virta, kun painat säätökytkintä. Jos kytkimeltä lähtee virta eteenpäin, niin sitten viimeisenä tarkastettavana on säätömoottorit. Ne voi testata syöttämällä suoraa virtaa jostain ulkoisesta virtalähteestä(=toinen akku), mutta sitä ennen se johtonippu joka tulee konsolista kytkimille pitää irroittaa, näin tulipalon riski on selkeästi vähäisempi.
Jos  moottorit ovat mykistyneet samoihin aikoihin, niin todennäköisesti sulake. Jollei näin, niin sitten todennäköisesti kytkimet ovat mykistyneet. Niiden kontaktipinnoille muodostuu hiiltä, joka pitäisi poistaa. Kytkimen saa avattua, mutta helpommalla pääsee jos saa jostakin toimivan varaosan.
Nyt kotona: Amazon -66, 740GL -88, 740GLE -91, 745 Tdi -92, 745 GLE-91, .   44 Volvon historia

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Pari kysymystä pikkuviosta.
« Vastaus #6 : 07.12.2011, 22:03:09 »
Joo no lankomies tuon kirjoitti kun en ollut kirjannut itteeni pihalle kun olin niillä käynyt katselemassa kirjotuksia.  :2funny:
Ja olkoon juppi ilman sähköpenkkejä kun ei kerran Volvookaan olis ostanu jos ei olis niin halvalla tullu  :nohnoh

No kun halvalla sai.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Pari kysymystä pikkuviosta.
« Vastaus #7 : 07.12.2011, 23:58:53 »
Aika todennäköinen syy on, että se stop-nappi on pohjassa, se nimittäin tuppaa jäämään sinne jos siihen erehtyy koskemaan. Toinen tyylikkään näköinen vikakohde on piirilevyn juotokset (kyllä, sielläkin!).
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo