Autoracing  KL-varaosat

Hermot menee takaoviin

• 182 Vastauksia
  • 46469 Lukukerrat

taffu ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa HomBre

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: Hermot menee takaoviin
« Vastaus #180 : tänään kello 10:41:19 »
Itse sain eilen siniseltä neuvon, mitä hekin itse harrastavat ja ovat toteneet toimivaksi vaihtamatta lukkoa.
Ensin auto lämpimään, mieluiten moneksi päiväksi tai ainakin päiväksi (tunteroinen ei riitä sulattamaan). Sitten ruuvi kerrallaan lukon päädystä eli oven puolelta auki. Ensin puhalletaan paineilmalla lukko kuivaksi, sitten jarrukliineriä perään (varmaan tässäkin välissä hyvä puhaltaa paineilmalla), sitten viimeiseksi jotain ohutta öljyä esim aseöljyä reilusti lukon sisälle. Itse meinasin tätä kokeilla.

Itse tekisin niin että yksi kerrallaan ruuvit auki ja vain paineilmalla puhallus, sitten uudestaan jarrukliinerillä kaikki reijät ja sitten viimeiseksi yksitellen öljyllä voitelu. Tuossahan on muistettava että ei poista kaikkia 3 lukon ruuvia oven päädystä kerralla, tällöin lukko tipahtaa paikoiltaan.

Ja jos on haastavaa avata ovi kun on jäässä niin itse avaan ikkunan jolloin oven saa sisäpuolelta auki. Avaimella siis.
« Viimeksi muokattu: tänään kello 10:43:10 kirjoittanut HomBre »

Paikalla hessu80

• VRCF Ry jäsen 2026
  • Turbo
  • *
« Vastaus #181 : tänään kello 10:52:27 »
Aamulla 7 astetta pakkasta ja avasin takaoven. Hyvin aukesi, mutta vasta kuumailmapuhaltimen avulla sain pysymään oven kiinni. Pääsee harrastamaan taas pyhien jälkeen kotosalla...
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Beagle

• Grand Luxe Touring
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
« Vastaus #182 : tänään kello 15:28:24 »
Itse sain eilen siniseltä neuvon, mitä hekin itse harrastavat ja ovat toteneet toimivaksi vaihtamatta lukkoa.
Ensin auto lämpimään, mieluiten moneksi päiväksi tai ainakin päiväksi (tunteroinen ei riitä sulattamaan). Sitten ruuvi kerrallaan lukon päädystä eli oven puolelta auki. Ensin puhalletaan paineilmalla lukko kuivaksi, sitten jarrukliineriä perään (varmaan tässäkin välissä hyvä puhaltaa paineilmalla), sitten viimeiseksi jotain ohutta öljyä esim aseöljyä reilusti lukon sisälle. Itse meinasin tätä kokeilla.

Itse tekisin niin että yksi kerrallaan ruuvit auki ja vain paineilmalla puhallus, sitten uudestaan jarrukliinerillä kaikki reijät ja sitten viimeiseksi yksitellen öljyllä voitelu. Tuossahan on muistettava että ei poista kaikkia 3 lukon ruuvia oven päädystä kerralla, tällöin lukko tipahtaa paikoiltaan.

Ja jos on haastavaa avata ovi kun on jäässä niin itse avaan ikkunan jolloin oven saa sisäpuolelta auki. Avaimella siis.

Tämän ohjeen mukaan tein minäkin syksyllä ensimmäiseksi kun sain auton. Jarrukliineriä pullollinen per puoli.  X1R PSL näkyy olevan oikein toimivaa rasvaa voiteluun. Ei ainakaan minulla ole lukot temppuilla tänä talvena.

Jotkut sanoo, ettei aseöljy olisi toimivaa, en tiedä siitä. Minusta kaikki mikä syrjäyttää veden ja voitelee ja tunkeutuu toimii lukioissa hyvin.
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Futurez  Kulkukoira