"Hieno väite myyjältä

Sinänsä onhan hän oikeassa. Volkkarissa ja Volvossa on normaalia, että lukot jäätyvät talvella. Mersussa ei tarvinnut ovien kanssa taistella, eikä ovipahveja aukoa 10v yhteiselon aikana. Lukot pelasi aina, ja mitään tekemättä autolla ollessa 600tkm mittarissa minulta lähtiessä. Myöskin vanhuksen kuskin ikkuna aukesi ja sulkeutui elegantisti, eikä oven sisällä vinkunut laakerivikaista moottoria ikkunaa käytettäessä samaan aikaan kun ikkuna hankaa itseään karkeaan tiivisteeseen aiheuttaen halvan auton ikkunahissiin kuuluvaa kahisevaa ääntä. Lisäksi oven kahvoista uskalsi vetää. SPA:n kahvasta uskaltaa nippa nappa vetää auki oven kesäaikaan. Talvellahan ne ovatkin sitten jäässä jos ei lukostaan, niin tiivisteistään. No puolensa ja puolensa eri autoissa. Volvossa on paljon hyvää, mutta ovien suunnittelu kokonaisuudessaan kohtalaisen perseestä mekaanisen puolen ja kosteusasioiden osalta."
Niin tai myyjä itse olisi niiden laiton kannalla, mutta Kamuxin jälkimarkkinointi puoli ei. Jopa vertasivat siihen, että uudessa EX30 on jäätymisongelmaa, niin normia Volvolla

Sanoin sit, että ei millään pahalla, mutta mulla on jo ollut kaksi kpl näitä V90 aikaisemmin ja lukkojen vaihto on auttanut tyyppivikaan.
Tuumasin, että jos ostan Suomalaisesta autoliikkeestä lähemmä 35K€ auton, niin kyllä minun pitää asiakkaan pystyä siihen luottamaan, että auto on normaalisti käytettävissä normaaleissa Suomalaisissa keleissä. Jos ei ole, niin siitä pitää myös mainita myyntihetkellä tai tuotteessa on virhe. Jos virhe on tuotteessa, niin kuluttajana olen oikeutettu joko hyvitykseen tai tämän korjaamiseen.
Vertasi jopa siihen, että tuulilasin pyyhkijätkin osaa talvella jäätyä... no shit Sherlock... Ne on sentäs sään armoilla ja heti kuljettajan korjattavissa... nuo lukot ei. On siinä pieni ero.
Mitä sitten kun vaikka kolari tai autopalo sattuu ja takapenkiltä ei pääse ulos ovien takia?? Kuka siitä kantaa vastuun. Tai kun salpalukitus sekä hälytin ei mene takaovien lukituksen takia päälle esim varkaus tapauksessa... On varmaan vakuutusyhtiönkin kiinnostunut maksajasta.