Muutama kuukausi tuli autoa etittyä, eikä oikein mitään mielekästä löytynyt, kun kriteereinä oli V8 tai ahdettu, Manuaali, Takaveto ja ei Volvo/BMW/Mersu.
Ärrä kun vielä vaihtoi omistajaa niin polte vain kasvoi isommaksi
Tätä kyseistä autoa kuolasin jo pari vuotta sitten autoliikkeessä, mutta kerkesi mennä ennen kuin pääsin edes tarjousta tekemään.
Nyt auto tuli myyntiin melkein puolella mitä se oli pari vuotta sitten, ja muutamalla pikkuvialla sai vielä alemmas hintaa.
Eli autona vuoden -93 Ford Thunderbird SC (supercoupe)
Tekniikkana 3.8 V6 Eatonin M90 ahtimen kanssa, 215hp/4200rpm 430nm/2600pm
M5R2 Manuaalilaatikolla ja erillisjousitetulla 8.8 lukkoperällä.
Auto tullut Suomeen vuonna -94, ja suoraan ruostesuojattu. Alustan osien pintaruostetta lukuunottamatta ruosteeton.
Sisustaltaan todella siisti, apparin niskatuessa muutama jälki mutta siinä kaikki mitä löysin. Kunnon aikakapseli, alkuperäisellä kasettisoittimella vielä.
Ainoa "viritys" mitä tehty on nuo ns päivävalot, mitkä ihan siististi, ja sitten noi karseat ledit ajovaloissa.
Ollut todella pienellä ajolla vuosien aikana, Trafilta katsastus tietoja katsomalla 8 vuoden aikana tullut mittariin 3 tuhatta mailia.
Autolla mittarissa siis tällä hetkellä 57691 mailia. Historiatiedot mitä trafilta sai, ei omistajia montaa ole ollut, oliko 5?




Ja jotta jotain sanomistakin autossa. Kytkin tekee vähän omiaan, ei aina irrota ellei polje kytkintä 3-4 kertaa.
Termari vaihtokunnossa, ei pidä pakkasilla ajossa lämpöä ylhäällä.
Etujarrut vähän ravistaa, perushuoltoa.
Mutta siinä ne viat oikeestan onkin, osat tilaamalla naurettavan halpoja.