Kiitos rohkaisuista, ajoin tallille ja rattia jaksoi minunkin voimilla kääntää. Auto on siis 1997 mallia 960 sedan. Ajettu 160 tuhatta ja erittäin hyvällä pidolla ollut ruosteeton yksilö, ollut 8v diplomaattiautona Roomassa ja sitten reilusti toistakymmentä vuotta harrastajalla suomessa. Ihmettelinkin, että mitä sieltä nyt meni, mutta tässä syypää ohjaustehostuksen hiipumiseen:

Laitoin takaisin paremmalla klemmarilla. Tyhjänä pumppu ei pitänyt mitään ylimääräistä ääntä, mutta nestettä lisättäessä äänehti erittäin huolestuttavasti monta minuuttia. Eikä siis pelkkää ilmakuplien kurlutusta vaan kaikenlasta mekaanista ääntä. Lopulta hiljeni
luullakseni samalle tasolle kuin ennen insidenttiä. Vaikea sanoa onko eroa, ehkä se on hyvä tulos.
Case closed, kiitos avusta foorumi!