Täällä samaa ongelmaa. Perästä kuuluu aina terävissä kuopissa ja katukiveyksissä kopinaa. Sellaista selittämätöntä muovista napinan ja kopinan sekoitusta. Viime syksynä ihan kolahteli erityisesti korkeissa katukiveyksissä, mutta silloin löytyi huollossa jostain sieltä tukivarsien välistä kivi kiilautuneena. En tiedä tarkkaan, että mistä. Takakontin salpa on teipattu. Samoin takapenkkien kiinnitysraudat. Ei vaikutusta kopinaan! Nyt kävi sinisellä 150tkm huollossa, jossa totesivat niiden pitkittäistukivarsien puslien olevan vaihtokunnossa. Ne vaihdetaan toisessa korjaamossa Lemförderin pusliin. Katsotaan onko vaikutusta. Sinisen tarjous 455€ ja tämä toinen 400€. Toinen, jonka omamekaanikko arveli aiheuttavan kopinaa, voisi olla juurikin iskarin yläpäät. Myös keulan narahtelun kovilla pakkasilla (liikkeelle lähtiessä narahtelee muutaman kerran ja sitten hiljenee?)arveli olevan iskarin yläpäiden aiheuttamaa. Muuten keulassa ja perässä oli kaikki kuulemma hyvin napakassa kunnossa. Harmittavia pikkujuttuja muuten oikein mukavassa pikkufarkussa.
Sinne jäi V60:n korjaamolle perän napinat, kopinat ja kolahdukset, kun vaihdettiin uudet takaiskarit (Bilstein) ja ylätuet (Volvo orginal).
Vuoden jaksoin vielä kuunnella

Mutta sitten alkoi ihan napakka kolahtelu ja pakko oli reagoida. Eka korjaamo, joka oikeasti tutki asiaa muutenkin kuin testereillä. Toinen takarengas oli noussut ihan käsivoimin ylös ja alastullessa kolahti. Iskarissa ei näkyviä vuotoja. Ei palautunut enää irti otettaessa kunnolla asentoonsa. Ylätuet myös silmämääräisesti kunnossa. Mutta uutta osaa tilalle!
Suurin ongelma oli osien saaminen. Tuntuisi joissakin osissa olevan ongelmia. Varsinkin nuo yläpäät on valtakunnassa vähissä. Siksi piti turvautua Volvon alkuperäiseen.
No nyt on perä kunnossa. Keulan narahtelu kylmänä ja laajemmissa heitoissa on seuraavana ohjelmassa. Ai niin, ja vielä lisäksi kuskin penkin lämmitys pimeenä, vasen huomiovalo-led ei himmene parkkivaloasennossa (katsuri ole eka joka huomasi) ja kuskin oven lasinnostimissa pari kytkintä valon puolesta pimeenä. Eli kokoajan semmoista pientä, mutta ei mitään ajoa haittaavaa.
