Autoracing  KL-varaosat

V70 D5 tehoton

  • 18 Vastauksia
  • 7958 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa LTIV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
V70 D5 tehoton
« : 17.03.2021, 07:22:11 »
Eli seuraavanlaista vikaa Volvoon tuli. Tehot hukassa, kaupungissa kiihtyy jotenkin, kuitenkin silti laiskasti, kuin joku Mersun vapari diesel oisi. Maantiellä kulkee 90 kmh lappulattiassa. Potilas on 2009 V70 AWD D5 automaatti, ajettu rapiat 400tkm, polestar ohjelmoitu joskus.

Vikakoodit koitan lukea tänään jos onnistuu omalla lukijalla. Vastaavia kokemuksia ja neuvoja jos olis heittää? Kiitos.

Poissa LTIV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 tehoton
« Vastaus #1 : 17.03.2021, 07:40:05 »
Lisäyksenä, että egr systeemi on poistettu. Vikavaloja tai muita herjoja ei vilkuta taulussa.

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2189
  • Näillä mennään
Vs: V70 D5 tehoton
« Vastaus #2 : 17.03.2021, 11:08:40 »
Vidalla lukee vikakoodit ja sitten livedataa kannattaa katsoa hiukkarin lämpöantureilta.
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Poissa LTIV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 tehoton
« Vastaus #3 : 17.03.2021, 13:42:51 »
Viikon päähän meni aika merkkikorjaamolle, aikaa itse pähkäillä :idiot2:
Vikakoodit luin tommosella Bluetooth potikalla ja seuraavia antoi.

P0047, boost control solenoid-circuit low

U0322(00) software incompability-body control module

P200A(85) intake manifold air control actuator bank1- performance problem

P2008(35)intake manifold air control actuator bank1-open circuit

P2004(00) intake manifold air control actuator bank1-actuator stuck open

P0045(00) boost control solenoid open circuit

Poissa LTIV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 tehoton
« Vastaus #4 : 25.03.2021, 17:57:05 »
Vika on löydetty. Vika paikannettu turbon sähköiseen ohjainlaitteeseen. Vikakoodit ecm-p004500 ja ecm-p004500.

Volvolla tarjous töineen n. 2500euroa, uutta turboa alkaisivat sovittelee? Tuon ohjainlaitteen saisi ulkomailta edukkaasti, mutta olisi varmaan järkevää laittaa se uusi turbo? (muualta kuin volvon tiskiltä), kun on kuitenkin yli 400tkm työnnelty autolla. Huoltokirjassa ei mainintoja turboon liittyen. Kertoisiko joku mistä kannattaisi alkaa hommaamaan ahdinta ja tarjotakin saa jos jollain käypänen sattuu löytymään.

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3044
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 tehoton
« Vastaus #5 : 25.03.2021, 18:21:15 »
Käyppä johdot ja liittimet ensin läpi turbon säätömoottorilta, vika todennäköisesti  löytyy sieltä.
« Viimeksi muokattu: 25.03.2021, 19:30:34 kirjoittanut jak900 »

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2237
  • Tampere - Pori
Vs: V70 D5 tehoton
« Vastaus #6 : 25.03.2021, 21:43:38 »
Juu tuolta turbolta johdot syyniin, mutta erityisesti akkukotelon vieressä oleva iso nippu saattaa olla vahingoittunut.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa LTIV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 tehoton
« Vastaus #7 : 26.03.2021, 13:23:37 »
Tutkittu sen verran, että voi se olla johdoissakin vika. Nimittäin se kohta akun vieressä missä johtosarja haarautuu erisuuntiin niin juuri turbon suuntaan menevää nippua joku korjannut jesseteipillä 10 cm matkalta :idiot2: Ja se näky olevan hinkannut laatikkoa vasten, mutta ei päässyt tarkemmin purkamaan vielä.

Poissa LTIV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 tehoton
« Vastaus #8 : 04.04.2021, 22:05:07 »
Johdot oli visusti turvassa muovisen suojaputken alla johon oli kääritty lämmönsuoja kääre vielä päälle. Eli ehjät oli. Äkkiseltään näytti joltain muulta. Korjauksena Iisalmen turbohuollolta garrett paketti. Ei tosiaan ollut merkintää turbon huolloista/vaihdoista, vaikka muuten täydellinen huoltokirja ja muut lappuset autossa.. Säätimessä se vika oli. Liekkö lasketeltu 415 tkm samalla ahtimella  :idiot2:

Poissa LTIV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 tehoton
« Vastaus #9 : 09.04.2021, 20:54:28 »
Ahdin vaihdettu ja samaa tekee. Ei ahda eikä kulje. Kohta paritonnia palanut kikkareeseen ja alkaa olla merkin vaihto lähellä. Näin 9 Volvoa myöhemmin. Ideoita?

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3380
Vs: V70 D5 tehoton
« Vastaus #10 : 09.04.2021, 21:12:42 »
Duken ehdottamat toimenpiteet eli DPFn lämpötila-anturien data todettu oikeaksi? Missä auto on ohjelmoitu? Jotkut (halvat) ohjelmoijat sammuttaa noita vikakoodeja, jolloinka todellisen vian iskiessä päälle, on vian paikallistaminen vaikeaa. Tuli vain tuokin mieleen, yhdellä kaverilla oli tollanen tapaus.

Poissa LTIV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 tehoton
« Vastaus #11 : 09.04.2021, 21:16:50 »
Kertaus on opintojen äiti eli: käytin wetterillä koodin luvussa ja vian selvityksessä. Tuomio oli että turbon säädin rikki. Lapussa luki, että säätimelle tulevat arvot ok. ->uusi turbo+säädin. Tarjous oli 2400e. Minä ostin saman ahtimen muualta ja vaihdatin. Kun merkkiliikkeen "experttiä" uskoin..

Poissa LTIV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 tehoton
« Vastaus #12 : 09.04.2021, 21:23:00 »
Polestar ohjelmoitu on, en tiiä missä.Kohta vuoden ollut auto minulla ja loppuunsa pelannut tosi hyvin. Eikä nuita dpf arvoja oo mitattu. Eikä anna koodeja sieltä. Vikaa selvittämättä lyyään vaan tonnin osia kiinni :idiot2:

Poissa LTIV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 tehoton
« Vastaus #13 : 09.04.2021, 21:35:54 »
Koodeja mitä antaa:
Wetterillä todettu p004700

Omalla obd+Bluetooth lukijalla sama ja:
p200A85, p200835

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2903
Vs: V70 D5 tehoton
« Vastaus #14 : 09.04.2021, 23:11:07 »
Jos säädin on myös uusi, niin jostakin on säätimelle menevä piuha poikki.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

 

Elekma  Autoracing