0
Etusivu
Ohjeet
Haku
Kalenteri
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hei Vieras!
Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit
Muut menopelit
Chevrolet C10 Silverado 1978
« edellinen
seuraava »
Tulostusversio
1
2
3
4
...
7
Siirry alas
Chevrolet C10 Silverado 1978
95 Vastauksia
20355 Lukukerrat
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
v0lv0245
VRCF Ry jäsen 2025
Grand Touring
Viestejä: 1833
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
«
Vastaus #15 :
14.05.2021, 15:38:09 »
Kiitos.
Jep, peltisarjat istuu kuin hanska (Flowtech) ja äänet on sopivat (pitää jossain vaiheessa äänittää).
Kirjattu
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.
v0lv0245
VRCF Ry jäsen 2025
Grand Touring
Viestejä: 1833
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
«
Vastaus #16 :
05.06.2021, 09:26:27 »
Mallasin proto-telineen parille lisämittarille.
Tarkka lukija saattaa huomata mittarien alkuperän
Kirjattu
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.
v0lv0245
VRCF Ry jäsen 2025
Grand Touring
Viestejä: 1833
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
«
Vastaus #17 :
25.06.2021, 15:06:25 »
Juhannus puuhastelua.
Kirjattu
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.
v0lv0245
VRCF Ry jäsen 2025
Grand Touring
Viestejä: 1833
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
«
Vastaus #18 :
16.07.2021, 08:32:00 »
Puuhastelua.
Uusi nenä sisään.
Uutta osaa.
Valmis koekäyttöön...
joka suoritettiin onnistuneesti
Kirjattu
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.
R70AWD
Grand Luxe
Viestejä: 712
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
«
Vastaus #19 :
16.07.2021, 15:42:31 »
Miten onnistu nokan sisäänajo tällä helteellä ?
Hermoja raastavaa puuhaa ja lämmöt nousee viileelläkin ilmalla niin koneessa kun asentajallakin
Seuraava nokka on kyllä rolleri, sen olen päättänyt (Lt-4 Hot Cam hyllyssä)
Kirjattu
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5 * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL
v0lv0245
VRCF Ry jäsen 2025
Grand Touring
Viestejä: 1833
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
«
Vastaus #20 :
17.07.2021, 08:34:00 »
Hyvin onnistui vaikka katoksessa oli 30ast.
Nesteytys pitää olla kunnossa molemmissa
Kirjattu
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.
TVS
VRCF Ry jäsen 2025
Turbo
Viestejä: 4886
Kontinuerlich jetronic
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
«
Vastaus #21 :
17.07.2021, 15:27:13 »
Uskoisin rakentajan tyyliä seuranneena että nokka ei ole niin jyrkkä että siinä olisi suurensuurta ressiä etteikö se kestäisi. Mutta uskalsitko kurkkia, minkä verran nokkalaakereista vielä oli jäljellä, vai totesitko vaan että "we dont need no stinkin' cam bearings" ja romut nippuun?
. Nimim: 350 kävi hitusen hörsköttävää tyhjää kun nokkalaakereissa oli puolen millin luokkaa käyntivälys.
Kirjattu
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.
v0lv0245
VRCF Ry jäsen 2025
Grand Touring
Viestejä: 1833
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
«
Vastaus #22 :
17.07.2021, 17:12:51 »
Totta, on varsin maltillinen nokka (Edelbrock 2102).
Laakerit oli kunnossa.
Kirjattu
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.
v0lv0245
VRCF Ry jäsen 2025
Grand Touring
Viestejä: 1833
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
«
Vastaus #23 :
22.07.2021, 12:30:16 »
Viimeistelytyöt.
Sähköflekti
Siinä se. Ilmaputsarinkotelo ja muut mustat osat saavat jossain vaiheessa huomiota.
Koeajo suoritettu onnistuneesti ja ei tehot ainakaan ole vähentyneet
«
Viimeksi muokattu: 18.08.2021, 17:36:48 kirjoittanut v0lv0245
»
Kirjattu
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.
v0lv0245
VRCF Ry jäsen 2025
Grand Touring
Viestejä: 1833
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
«
Vastaus #24 :
25.08.2021, 17:00:46 »
Puukuituinen lämmöneriste kaasarin ja imusarjan väliin, nyt käynnistyy myös kuumana hyvin.
Sähköflektin anturi parempaan paikkaan (vanha oli ylävesiletkussa ja se ei ole hyvä paikka), anturi on luonnollisesti Siniseltä
Polttoaineenpaineensäädin asennettu ja kytketty.
Kirjattu
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.
R70AWD
Grand Luxe
Viestejä: 712
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
«
Vastaus #25 :
25.08.2021, 17:26:09 »
Kerran päädyit sähköflektiin, niin tee tuohon tunneliin paksuhkosta alumiinista sellainen kaulus ja siirrä flekti siihen. Jäähdyttää siten koko syylärin pinta-alaa, nyt se jäähdyttää ehkä vain 25 - 30% syylärin pinta-alasta. Fan shroudin kylkiin voisi ehkä sovittaa myös Volvomaiset "kidukset", joista ilma virtaisi vapaasti ajoviiman vaikutuksesta ja sulkeutuvat kun flekti käynnistyy
«
Viimeksi muokattu: 25.08.2021, 17:29:10 kirjoittanut R70AWD
»
Kirjattu
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5 * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL
v0lv0245
VRCF Ry jäsen 2025
Grand Touring
Viestejä: 1833
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
«
Vastaus #26 :
25.08.2021, 17:40:49 »
Hyvin on nytkin lämmöt pysynyt kurissa ja kesällä oli välillä aika kuuma.
Minulla on 960:n flekti ja kehys hommattuna.
Asennan ne kunhan kerkiän, samalla kytken ½-nopeuden anturilla ja hyttiin katkaisija täysnopeudelle, jos tulee tarve.
Kirjattu
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.
TVS
VRCF Ry jäsen 2025
Turbo
Viestejä: 4886
Kontinuerlich jetronic
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
«
Vastaus #27 :
25.08.2021, 22:52:17 »
Kun teit tuon paineensäätimen, teitkö linjan niin että aine kiertää kaasarin ohitsekin koko ajan täydellä virtaamalla? Kytkentä ei yhtäkkiä näytä semmoselta, mutta sillain kannattaa kytkeä tuo ulkoinen säädin. Saat jatkuvasti virtausta kaasarin neulojen viereen, niin tulevan bensan lämpötila pysyy paremmin kurissa ja se toisaalta tasaa seoksia ja myös estää/vähentää kiehumisongelmia.
Edit: niin, vai olikos tässä paluulinjaa ollenkaan
Kirjattu
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.
v0lv0245
VRCF Ry jäsen 2025
Grand Touring
Viestejä: 1833
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
«
Vastaus #28 :
26.08.2021, 06:44:57 »
Ei kierrä ohitse. Paine tulee mekaaniselta pumpulta paineensäätimeen (suodatin välissä) ja siitä kaasariin. Näin oli ohjeessa.
Ei ole paluulinjaa.
Kirjattu
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.
R70AWD
Grand Luxe
Viestejä: 712
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
«
Vastaus #29 :
26.08.2021, 13:18:24 »
Näyttää olevan ihan perus Holley 12-803, jossa 1 x IN ja 2 x OUT liitäntää, ei tuossa ole edes mahdollisuutta paluulle. Kaksi OUT liitäntää mahdollistaa kahden kaasarin käyttämisen tai toisessa painemittari kuten nyt. Ihan oikein tuo on kytketty
Holley 12-803BP löytyy RET liitäntä, josta paluu tankille.
«
Viimeksi muokattu: 26.08.2021, 13:22:07 kirjoittanut R70AWD
»
Kirjattu
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5 * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL
Tulostusversio
1
2
3
4
...
7
Siirry ylös
« edellinen
seuraava »
Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit
Muut menopelit
Chevrolet C10 Silverado 1978