Proturbo  Autodiagnoosi

V70 tdi 1999/2000 msa15.8 outous

  • 6 Vastauksia
  • 3322 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa SirHenkka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
V70 tdi 1999/2000 msa15.8 outous
« : 29.12.2010, 20:18:02 »
Olisikos jollain gurulla tietoa kun autostani on joku aiempi omistaja irroittanut liittimen turbon ja ilmanpuhdistajan välisestä osasta (ei imm) osanumero 9443596 mitä vaikuttaa? onko jotenkin liittyvä egr:ään? Kiitos vastauksista. Vikavaloja ei pala tms. vedot on tallella yms..
V70 tdi venetian red pearl x2

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: V70 tdi 1999/2000 msa15.8 outous
« Vastaus #1 : 29.12.2010, 23:04:21 »
Mä en Vadiksesta haulla yhtäkkiä tuota osanumeroa löytänyt, enkä ihan pääse jyvälle että mitä osaa tarkoitat.

Kuva auttaisi tietysti paljon tai sitten tarkempi kuvailu.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 tdi 1999/2000 msa15.8 outous
« Vastaus #2 : 29.12.2010, 23:52:50 »
Veikkaukseksi menee, mutta veikkaan, että kyseessä on huohottimen lämmitin.
Lämmiin voi olla oikosulussa, tällöin se polttaa sulakkeen, joka kadottaa sähkön ilmastoinnin kompuralta ja kaasupolkimelta, tämän takia kaasuunvastaaminen hidastuu, kun vain toinen polkimen potentiometri on toiminnassa.

Liitin on otettu pois lämmittimeltä sulakkeen palamisen estämiseksi.

Tässä siis mun veikkaus...

Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
Vs: V70 tdi 1999/2000 msa15.8 outous
« Vastaus #3 : 10.06.2011, 08:38:10 »
Onko tämä Msa 15.8 sellainen moottorinohjaus, johon ei esim Vol-Fcr ohjelma pääse kiinni. Mietin vaan kun ohjelma olisi, mutta kaapelia ei. Tointaako hommata jos ei tuohon pääse kiinni. ::) Olisi mukava lukea joskus tuon auton sielunelämää :)
Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1095
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 tdi 1999/2000 msa15.8 outous
« Vastaus #4 : 10.06.2011, 16:03:41 »
(Miksu) on oikeassa, huohottimen lämmitysvastuksen plugihan se on ja tod näk vastuksen rikkoutumisen vuoksi irroitettu. Meillä meni kans oikariin ja saman sulakkeen takana tais olla mm. hukkaportin ohjaus ym. Eli auto kulkee tosi huonosti, kulkee kuitenkin. Ajeltiin plugi irti siksi aikaa kun saatiin uusi ilmarööri vastuksineen.

Näissä on kahta rööriä, meillekin tuli aluksi väärä kun en tajunnut katsoa vanhasta numeroa vaan luotettiin sinisen fileisiin. Satasen maksaa.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel(eläköityi), RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK, jäi sinne), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 raato, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 637tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu"(myyty), Mitsu Outlander PHEV -19 uusi käyttöWC, Clean car, sick mind.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6618
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: V70 tdi 1999/2000 msa15.8 outous
« Vastaus #5 : 17.06.2011, 19:52:03 »
Miten laiskaksi auto tulee jos on tämä ko. vika? Meillä 2000 mallinen V70 tdi ja tuntuu tosi laiskalta verrattuna huushollin toiseen -97 malliseen 850 tdi:hin. Pienillä kierroksilla tuntuu meko normaalilta, mutta isommissa nopeuksissa (80-100) on kiihtyvyys tosi onnetonta, eikä savuakaan oikein tule putkesta. Imusarjan nippa putsattu...

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1095
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 tdi 1999/2000 msa15.8 outous
« Vastaus #6 : 17.06.2011, 23:56:05 »
Meidän tapauksessa kiihtyvyys oli heikkoa, kiihtyi kyllä mutta laiskasti. Paikaltaan lähtiessä tuntui että toimii, mutta heti kun oli liikkeellä tuntui että tyssää kokonaan.
Liikenteessä ei mihinkään ahtaaseen väliin voinut mennä, matkavauhti kyllä pysyi kun sinne oli aikanaan päästy.

Konehuoneen sulakerasiasta helppo todeta onko sulake mennyt, numeroa en muista. Jos on niin ottaa sen imuröörin plugin irti, vaihtaa sulakkeen ja taas voi ajaa normaalisti. +tilaa uuden röörin. :)

Vikaa voi tietysti olla muuallakin?
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel(eläköityi), RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK, jäi sinne), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 raato, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 637tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu"(myyty), Mitsu Outlander PHEV -19 uusi käyttöWC, Clean car, sick mind.

 

KL-varaosat  Race.fi