Elekma  Autoracing

V70 2016 T5 Bi-fuel nykii ajoittain.

• 3 Vastauksia
  • 1931 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lohner

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
V70 2016 T5 Bi-fuel nykii ajoittain.
« : 02.04.2021, 18:49:17 »
Morjensta foorumille.

Tuli tuollainen otiskon kulkine hankittua parisen kuukautta sitten.
Nyt on kuitenkin kaasulla ajaessa alkanut oireilemaan, eli nykimään kokoajan enenevissä määrin ja nimenomaan risteyksestä lähtiessä tekee.
Itselle jäänyt vaikutelma, että tekee sen kun on ensin tullut moottorijarrutuksella kohti risteystä ja kun lähtee siitä sitten kiihdyttämään, niin usein nykäisee kerran tai useammin ja joskus ollut aika voimakaskin rytkäys.
Muuten kyllä toistaiseksi on tuntunut, että pelaa normaalisti eikä ole muuten ajaessa nykinyt.
Bensalla olen kokeillut tulla samalla tavalla risteykseen, niin silloin en ole saanut nykäisemään kiihdyttäessä.

Onko jollakin kokemusta vastaavanlaisista oireista?
Ja muutenkin itselle vielä vieras tuo koko kaasulaitteisto, onko näissä jotain yleisiä huoltokohteita suodattimia tms. mitä pitäisi säännöllisesti vaihtaa?
Ja löytyiskö jostakin kytkäriä/toimintakaavioita toimintaperiaatteesta?
Sen verran rekisteriotteesta löytyy, että Westport ilmeisesti on kaasulaitteiden toimittaja..

Poissa Pepri

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2016 T5 Bi-fuel nykii ajoittain.
« Vastaus #1 : 09.04.2021, 21:06:24 »
Westport on tosiaankin kaasupuolen valmistaja. Olen antanut itseni ymmärtää, että auto rullasi valmiina autona liukuhihnalta ja Westport sen jälkeen on asentanut kaasusysteemit autoon.

Minulla on juuri samanlainen auto kuin sinulla. Ja ihan samoja oireita on/oli. Ikäänkuin kaasulla tietyissä ajotilanteissa auto kävisi laihalla.
Tilannetta helpotti kaasujärjestelmän huolto, jossa mm. painesäädin (en muista tarkkaa termiä) vaihdettiin. Painesäädin on kuitenkin harmittavan kallis osa. Muistaakseni yli 500€ ja siksi en pelkän nykimisen takia sitä vaihdattanutkaan vaan kaasupuoli ilmoitti pari kertaa, että tankki on tyhjä, vaikka autolla ei ollut tankkauksen jälkeen pitkään ajettu eli kaasua oli jäljellä reilusti eli yli 10kg.
Tämän huollon jälkeen auto on toiminut paremmin, mutta nykimistä esiintyy vieläkin varsinkin, kun lämpötila on nollan tienoilla.

Lähetetty minun GM1913 laitteesta Tapatalkilla

Poissa Lohner

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 10.04.2021, 20:11:08 »
Joo näin se ilmeisesti on, että autotehdas ei kaasuja oo asentanu.

Minullakin vielä oireet on tallella, jossain kohtaa tuolle olis jotain tehtävä.
Suodatin tuosta löytyi kun putkea seurailin, pitänee jostain uusi etsiä ja ainakin se vaihtaa..

Poissa Pepri

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 11.04.2021, 09:15:16 »
Westportilta saa ihan tavan ihminenkin ostaa niitä kaasulaitteiston osia, jos joutuu enemmän osia vaihtamaan. Niitähän ei Volvon huoltoliikkeistä saa, kun kaasut eivät kuulu maahantuonti ohjelmaan.
Kannattaa myös käydä tarkistuttamassa vaikkapa Terra Gas ketjun huoltamolla, että on viimeisin ohjelmisto asennettu.

Lähetetty minun GM1913 laitteesta Tapatalkilla

Race.fi  Puotilan autokorjaamo