Alkuperäinen DCOE 9 on italiassa kehitetty ja valmistettu, mutta kuten kaikki muutkin weberit viimeisen n. 30v aikana myös nuo uudet nykyään valmistettavat DCOE 9 malit ovat Espanjassa valmistettu.
Itsellä kokemusta vain DCOE 152 mallista ja ne oli todella helppo saada ajettaviin säätöihin, mutta lopullinen hienosäätö vaatii aina hiukan kärsivällisyytä, ettei missään kierrosalueella ole hengetöntä kohtaa tai nykimistä jne.
Oli se kumpi malli hyvänsä oikotietä onneen ei ole eli suuttimia vaihtamalla ja kokeilemalla ne saa säätöihin mikäli kaasutin muuten kunnossa. Itse en näkisi kyllä että jompi kumpi olisi jotenkin helpompi saada toimimaan B20 moottorissa. Toimintaperiaate kuitenkin kummassakin mallissa sama ja miltei samoilla osilla kasattu. By-pass ruuveja ei DCOE 9 mallissa ei ole, mutta itse ruuvasin by-passit kokonaan omista 152 kiinni (kuten tehdasasetuskin) ja säädin synkat ilman niiden käyttöä. Jos yksittäisessä sylinterissä synkan kanssa ongelmaa niin by-passilla sen voi tarvittaessa saada kuntoon.
Oma näkemys on, että jos kaipaa old school lookia niin hanki DCOE 9 ja muuten 152
