Kannattaa nyt vielä miettiä miten se oikeasti on. Eli jos laitat pikkusen ahtimen niin pakopaine nousee pirusti ja vääntöä tulee pirusti alakierroksille. Monesti se isompi ahdin joka vieläpä tuottaa enemmän tehoa onkin se ns.luotettavampi juurikin siksi että pakopaine on pienempi ja vääntöä on ylempänä= kestää paremmin. Lisäksi tossa moottorissa esim. hx35 holsetti työntää täysillä 3000-3500rpm paikkeilla ja riittää siihen 500hp. Vetää myöskin rajottimelle asti eikä kuole siellä 5000rpm...
Käytännön esim. tässä T4 motissa (1878cc) 18T mitsu työntää täydet ahdot 3.vaihteella 3200rpm ja max. teho 300hp. Ahto 1.5bar ja pakopaine 2.2bar 6500rpm.
Samassa motissa hx35 työntää täydet paineet 3.vaihteella 4000rpm ja max. teho 450hp paikkeilla. Ahto 2bar ja pakopaine 2bar 8000rpm.
Sun "tekniset" lukemat ovat päin metsää...
Syystä että osaat sanoa lukemia mutta laita linkkiä millä spekseillä ne pätee! Eli viittauset todellisuuteen puuttuu kokonaan.
Jos annat neuvoja olisin kiitollinen jos saisin itse myös tutkia kyseisen moottorin speskit ja katsoa missä pullonkaulat on.
Muistakseeni jonkun ison brittiläisen laivan kapteeni sanoi kerran että "tämä laiva voi uppoa"... ja miten sen titanikin kanssa sitten kävikään?
Moottorini on avarrettu ja portattu ja parannettu filtteristä päätyputkeen. Vielä on yksi iso "jarru" mutta siihen on tulossa korjausta vielä.
Sitten on moottorissa vähennetty pumppaushäviötä ja pyörivää massa ja siten toivottavasti saa muutaman hassun hepan sieltä sun täältä.
Eli joko pistät kylmää faktaa tietojesi taakse, tai sovellat sun lukemat mun tulevaan koneseen.
Jep,
kunnon sisäänajo tehdään kiukkukoneessa lähes heti täysillä...
Kyl toi on luotettava vaikka sinne tökkäis jonkun 400-500hp ahtimen, tälläkin foorumilla eräällä ollut jo kiinni vuosikausia, eikä ole muuta koneeseen vaihdettu ku nokat ja veivit. Kyseessä S60.
Ton kokoluokan ahdin on jo liekeissä 3000rpm.
Tossa vulvan postauksessa pointtina toi pakopaine,
paremmin luultavasti mosa kestää vaikka 400hp:na ilman pakopaineongelmaa kuin 300hp:na pakopaineongelmien kera...
Siiihen sisäänajoon on olemassa pari eri "koulua".
jotkut sanoo että maatalousöljyä koneeseen ja 500km alle 4000rpm max 0.5bar (lähde: Pacmanracing.se)
Toiset sanoo normi hyvä öljy ja 1000km, normaaliajoa ilman jatkuvaa "revittelyä". (oma moottoripaja).
Ja jos menee "riisikoppo" ihmisitlä kysymään niin esim tunnetut pajat ei suostu rakentamaan 1000hv supran ellei lohkolla ole ajettu yli 100tkm ja alle 200tkm.
Silloin lohko on "asettunut" oikein.
Eli s60 mikä oli esimerkkinä, mikä vuosimallinen ja paljon ajettu kun koneeseen iskettiin iso turbo.
vuosimalli kiinostaa koska volvo on parantanut lohkojaan pikkuhiljaa vuosien varrella.
Eli uusimissa on jo kampikammion tuuletusreiät vakiona ja kampiakseli on "aerodynaamisempi" ja kevyempi.
Ja 05-> männät on 81mm porauksella S60R männistä kopiot (ei takomännät vaan normi s60R:n männistä poiketen). jossa männätapinreikä on korkeammalla ja kiertokanki on pitempi.
Pieniä seikkoja jotka vaikuttavat. Ja tekevät s60:stä vain osittain vertailukelpoisen.
Kestävyys on suhteellista...
Lohko kun lohko kestää sen vuosi kaks mutta sekin riippuu kiljettajasta ja kaasujalasta ym.
Monet kirjoittaa miten paljon konetta on laitettu ja miten hienoja lukemia on ym...
Harvat kirjoittelee mitä tuli tehtyä väärin ja mitä meni rikki!
Luotettava kone on mun mielestä se kun koneella on muutama vuosi ajettu ja normaali huolto on ainoa mikä on tarvinnu tehdä!
Aamen.

hyvältä näyttää paketti
jos tulee tuo 19T myyntiin niin nakkaa yv:tä, nälkähän kasvaa syödessä
mutta elä kuiten millään herrejösses holsetilla pilaa hyvää aihiota, tällähän varmaan ajetaan muutaki ku suoraan? 
Kiitos

pidetään mielessä.
Ja lopuksi.
Ymmärrän että mun 19t on ollu huomionkohteena ja saannu kritiikkiä. (eivät muutkaan aina ymmärrä sitä)

Tiedän että vastapaine on myrkkyä teholle.
Tässä on kuintekin työn alla muuta kuin yksi pieni turbo! Koneesta on yritetty vähentää pullonkaulat joka paikasta.
Voiko joku kommentoida miten tuo 19t sitten käyttäytyy?
Ja miksi entiset 500+ hv "isot pojat" naapurimaassa heittää "eläkepäivänä" 19t koneseen ja ajaa sillä.