Mulla on -87 240 DL. Toiminu täysin moitteetta kunnes...alkusyksystä parinsadan kilsan mittaselta reissulta palatessa vaan kesken ajon sammui. Siinä sitten hinausautoa paikalle. Aamulla soitin korjaamolle, jonka pihalle se vietiin, että mikä on tarina.
Aivan tyhjästä vaan sammui ilman ennakkovaroitusta, eikä käyntiin lähtenyt. Korjaamon pihalta se oli aamulla kuitenkin lähtenyt käyntiin, niin kuin ei mitään.
Korjaamolla putsasivat polttoainepumpun sihdin. Vaihtoivat myös polttoainesuodattimen ja ilmansuodattimen, olivat olleet melko tukossa. Tsekkasivat kaasarin säädöt.
Lähdin ajamaan ja noin 25km ajon jälkeen jätti tien poskeen. Odotin noin 15min ja taas mentiin.
Toisella korjaamokerralla vaihdettiin sytytysyksikkö.
Ei mitään vaikutusta, taas jätti tielle noin samanmoisten kilometrien jälkeen. Huomasin siis kesken motarilla ajon, että ei kai se nykähtänyt, nytkö sammuu. Meinaan kun sellainen nykähtävä perstuntuma tulee, ei auta enää painaa kaasua, se vaan sammuu, kojelaudassa palaa kaikki valot, ja ainoa vaihtoehto on enää rullata auton omalla painolla tien sivuun. Tämän tuntuman saatuani, panikoin, ja vaihdoin vajaassa satasessa raa'asti kolmoselle ja kaasu pohjassa, seuraavasta liittymästä ylös ja sainkin hyvän matkan ajettua talla pohjassa, kunnes jouduin himmailemaan kun tuli autoja eteen. Ja siihen jäi. Olisko auttanut, jos ois vaihtanu taas pienemmälle, jotta olis virtaus pysyny mahdollisimman hyvänä? Silloin lähdettiin miettimään neulaventtiiliä.
Kolmannella korjaamokerralla keskityttiin kaasarin puhdistukseen, vaihdettiin jalan tiivisteet, jotka oli aika osissa olleet. Puhdistettiin myös polttoaineen höyrystin.
Ja taas testamaan auttoiko viimeisin korjaamokeikka. Jo hetken ajattelin ajettuani, et oon päässy pitemmälle, kuin yleensä, et oisko se tässä. Ja vielä mitä! Kesken kaiken tyhjäkäynnillä paikallaan seisten ylämäkeen liikennevaloihin. Omm omm, mitä herkkua. Käsijarru päälle, ryyppy täysille, käynnistys ja kaasua perkeleesti! Käyntiin lähti ja jäi käyntiin, hyökkäsin valojen vaihtuessa risteyksen yli ja vapaaseen parkkiruutuun chillailemaan, otin taas sen vartin aikalisän ja jatkoin matkaani kotiin. Silloin päätin, että olkoon paska, rahat loppuu, ei pysty enää viemään korjaamolle. Varsinkin, kun ei vika tunnu löytyvän.
Kummalliseksi tilanteen tekee myös se, että tuo tyhjäkäyntisammuminen oli uusi juttu, ajattelin, et enää en voi luottaa mihinkään. Samoin muutama päivä myöhemmin, akku loppui. Sattumaako?

Myös sekin on hivenen outoa, että kun ajaa suurella tiellä, sattuu ne sammumiset, tai viimeistään sellaisen päätteeksi. Mutta jos ajaa pitkää aikaa ristiin rastiin kaupunkialueella, ei mitään. Lämmöistä ei voi olla kiinni, ei lämpene enemmän kuin normaalisti.
Arviot viasta poukkoilevat vuorotellen sähköistyksessä ja vuorotellen polttoaineen syötössä.
Apu olis tarpeen, joskin auto taitanee olla tämän takia myös myynnissä...? 