Taunus myyty 27.11.2022.Vuoden '81, 1,6 OHC automaatti. Mikä parasta, ajettu 122tkm ja olen kolmas omistaja (ensimmäinen omistaja oli pomon isoisä, ja myöhemmin sitten siirtyi pomolle). Leimattu viimeeksi 2005, mutta eipä se ongelma tässä ole ku katsoo auton kuntoa. Ensimmäisellä omistajalla tämä on käynyt säännöllisesti ruostesuojauksessa ja säilytetty tallissa parkissa. Sen kyllä huomaa jotenkin, näin ruosteetonta taunusta tuskin heti löytää..

Tällä paikalla se on seissyt pitkän pätkän (ainankin sen 10 vuotta varmasti, ei myyjäkään enää muistanut).



Hinausnaru kiinni ja nyppästiin pyöräkoneella halliin ihmeteltäväksi. Umpion lasi nojasi irrallaan lasista pois päin kun saatiin auto halliin, onneksi ei mennyt rikki.




Hetki remonttia (rasvailin saranoita jo hyvin) ja fiksaamista ja koitetaan leimata kesäautoksi, niin pääsee pojan kanssa jäätelölle. Tälläisen takapenkillä itsekin kasvettiin



Huoltokirja
Öljyt ja suodatin, Motox 5W-40 - 9/2021
Laturin hihna - 8/2021
Hammastangon suojakumit, raidetangonpäät - 7/2021
Etujarrulevyt, palat, jarrusatuloiden korjaussarjat x2 - 7/2021
Takaäänenvaimennin (Motonet) - 7/2021
Pakosarja, tiivisteet ja pultit, etu-umpiot vaihdettu, TRW:n jarrupääsylinteri - 6/2021
Jakopääremontti (vesipumppu ja termostaatti tiivisteineen), tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi, kärjet ja pyörijä - 5/2021
Keskikesällä tuli päähän ajatus että pakko saada avoauto. No, ei siinä oikein muu auttanut kuin selata toria/nettihautomoa ja tehdä päätöksiä. Hämeenlinnasta löytyi sitten oikea helmien helmi (ehkä), ja seuraavalle päivälle sovittiin kaupat. Keula kohti Hämeenlinnaa ja koeajon ja tutkailun jälkeen kaupat käteltiin ja lähdettiin iltaa kohti ajamaan Imatralle takaisin.
Sitten alkoi tapahtua, ensin vesisade ja kiireellä katto ylös, ja siitä ihan metrien verran eteenpäin ja matka loppui siihen - bensapumpun sähköjohto kiertyi pyyhkijän akselin ympärille ja hyppysähkö ei tunnetusti toimi. Yöllä kolmen aikaa päästiin kotiin, kerkesin hetken nukkua ja aamulla töihin. Sitten alkoikin purkaminen ja tutustuminen mitä tuli ostettua.





Se sitten käytiin läpi ja kori hitsattiin kaikkialta mistä tarvitsi (kuskinpuoli, helma, lattiapelti sekä sulakerasian ympärys), purettiin vanha jälkiasennushälytin pois ja kasattiin nippuun, puhtaasti leimasta läpi ja kerettiin ajella miltei 350km.
Talven aikana 2021-2022 vaihdoin lukot luukkuihin että saa ovet lukittua, asensin MDS erkkasarjat ja Predatorin 10" subbarikin.
Huoltokirja:Öljyt ja suodatin, 42037km, 8/2022
Vasen takajarrusylinteri, 7/2022
Jäähdytysnesteet, laturin hihna, öljyt ja suodatin - 8/2021