Proturbo  Autodiagnoosi

D5 205hv 2010 ei käynnisty

  • 6 Vastauksia
  • 1675 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jansson77

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
D5 205hv 2010 ei käynnisty
« : 25.05.2021, 12:40:06 »
Linkittäkää, jos on jo aiempi ketju tällaisille, kiitos.

Ei aikaisempia käynti- tai käynnistysongelmia. Ajettu kotipihaan, range näytti 120km. Tankattu muutama litra tonkasta dieseliä. Ajettu 300m ja pysäköity yöksi. Aamulla ei millään käyntiin, ei ole edes luvannut.

Nyt;

- Tankattu 25ltr
- Suodatin vaihdettu
- Polttoaine tulee tankilta moottorille
- Delphin 2015 vuoden ohjelmistolla viat luettu, ei vikoja. Huonosti antaa syvempää tietoa muutoin...
- Suuttimien paluuliittimiin laitettu läpinäkyvät letkut pystyyn. 1,2 ja 4-sylintereissä nousee pinta 200mm 10 sek startissa. 3 ja 5-sylinterien letkut pysyy kuivina.
- Paineista ei tietoa

Kysykää, jos jäi jotain sanomatta.

Onko kenelläkään ajatusta, mitä seuraavaksi? Hinausauto? Bensa-Toyota?

Kiitos jo etukäteen.

-J-

Edit; Minne Kokkolassa kannattaa tämmöinen tapaus hinauttaa, jos ei omin voimin ala liikkumaan?
« Viimeksi muokattu: 25.05.2021, 13:14:19 kirjoittanut Jansson77 »

Poissa Mariini

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 205hv 2010 ei käynnisty
« Vastaus #1 : 25.05.2021, 18:23:17 »
Kaipa se sinne viralliseen pitää viedä kun paikkakunnalla sellainen on, VIDA:lla näkee syvemmin missä vika.
https://www.automaa.fi/#
BMW 530xd Touring -15
Ducati 999S
Ex:Volvo S80 D5 AWD Executive -11
Ex:Volvo S80 D5 AWD Summum -08

Poissa VolvoVector

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 205hv 2010 ei käynnisty
« Vastaus #2 : 25.05.2021, 20:08:47 »
Bensa Toyotalle Ääni..

..ennen auton vaihtoa Lainaus omasta viastani jossa oli samat oireet..

" Pemmi oli rikki ( polttoaineen syötön piirikortti ) , tämän oli rikkonut polttoaine pumppu vaikka alunperin sitä pidettiinkin ehjänä ja pumppu pyörikin kun sitä testattiin,  Vanha Pemmi on Continentalin tekoa jossa on sisässä releitä ym. , Volvo on todennut jossain vaiheessa että Continentalin tekemä on susi ja uusi piirikortti on täysin elektroninen, eli sen ei pitäisi hajota jos pumppu leikkaa kiinni. "

XC60 D5 AWD 2010

Poissa Jansson77

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 205hv 2010 ei käynnisty
« Vastaus #3 : 25.05.2021, 20:22:01 »
Bensa Toyotalle Ääni..

..ennen auton vaihtoa Lainaus omasta viastani jossa oli samat oireet..

" Pemmi oli rikki ( polttoaineen syötön piirikortti ) , tämän oli rikkonut polttoaine pumppu vaikka alunperin sitä pidettiinkin ehjänä ja pumppu pyörikin kun sitä testattiin,  Vanha Pemmi on Continentalin tekoa jossa on sisässä releitä ym. , Volvo on todennut jossain vaiheessa että Continentalin tekemä on susi ja uusi piirikortti on täysin elektroninen, eli sen ei pitäisi hajota jos pumppu leikkaa kiinni. "

Minkä ikäinen ja mallinen oli kyseessä?

Poissa VolvoVector

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 205hv 2010 ei käynnisty
« Vastaus #4 : 25.05.2021, 21:40:13 »
XC70  D5, 215 hv, 2011, siinä kohtaa ajettu 215 tkm
XC60 D5 AWD 2010

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1002
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 205hv 2010 ei käynnisty
« Vastaus #5 : 26.05.2021, 08:05:13 »
" Tankattu muutama litra tonkasta dieseliä."

Vähän erilaisten vehkeiden palstalla on melko yleistä, että "tonkkatankkausten" jälkeen tulee murheita. En toki väitä, että nyt näin olisi, mutta tietyt syy-seuraussuhteet kannattaa pohtia :)

Venemiehet, varsinkin purjehtijat, joilla pikkudiesel on mukana lähinnä muodon vuoksi, tietävät, mitä nämä maailmaa pelastavat bio-komponentit aiheuttavat. Putkistot ja suodattimet kasvavat hetkessä töhnää täyteen. Tonkassakin lienevät oivalliset kasvuolosuhteet?

Poissa Jansson77

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 205hv 2010 ei käynnisty
« Vastaus #6 : 26.05.2021, 08:12:46 »
" Tankattu muutama litra tonkasta dieseliä."

Vähän erilaisten vehkeiden palstalla on melko yleistä, että "tonkkatankkausten" jälkeen tulee murheita. En toki väitä, että nyt näin olisi, mutta tietyt syy-seuraussuhteet kannattaa pohtia :)

Venemiehet, varsinkin purjehtijat, joilla pikkudiesel on mukana lähinnä muodon vuoksi, tietävät, mitä nämä maailmaa pelastavat bio-komponentit aiheuttavat. Putkistot ja suodattimet kasvavat hetkessä töhnää täyteen. Tonkassakin lienevät oivalliset kasvuolosuhteet?

Toki tämäkin mielessä kävi, mutta koska olomuoto näytti ja tuoksui puhtaalle, en miellä, että puhdas kannu, jossa diesel ei pitkään edes seisonut, olisi aiheuttanut näin lupaamatonta käynnistämistä. Muovikannuhan se on Volvon tankkikin  :P

 

Autoracing  KL-varaosat