Futurez  Kulkukoira

Volvo s40 t5 2005

  • 4 Vastauksia
  • 733 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Smöörs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Volvo s40 t5 2005
« : 31.05.2021, 13:08:51 »
Volvo senkun täristää ja alkaa loppua vaihtoehdot kesken. Tyhjäkäynnillä kun nostaa kierrokset 2000rpm alkaa täristää, jos yli tai alle ei täristää. Myös kiihdytyksessä täristää. Joutuuko tässä kohta avaamaan koneen  :idiot2:


Vaihdettua osaa;
-Kytkinpaketti- ja vauhtipyörä
-Kaikki moottorin tukikumit
-Puslat ja alatukivarret
-Vetoakselit + sisemmät ja ulommat nivelet
-Uusi alusta (bc racing v1) jouset ja iskarit
-Tulpat, puolat
-Jakopään rattaat, rattaiden stefat, remmi ja ajoitus tarkastettu
-Ahtopaineet myös tarkastettu ja on ok

Saattoi jotain jopa unohtua kun on palikkaa vaihdettu niin paljon

Poissa s80mk2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
Vs: Volvo s40 t5 2005
« Vastaus #1 : 04.06.2021, 19:26:27 »
Siis auto paikallaan täristää, kun nostaa kierroksia ?

Poissa M141

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo s40 t5 2005
« Vastaus #2 : 06.06.2021, 23:30:09 »
Mikä laatikko? Nivelet ja vetarit orkkista vai tarviketta?  Puristukset mitattu?

Poissa Smöörs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo s40 t5 2005
« Vastaus #3 : 07.06.2021, 09:09:49 »
En laatikonmallia osaa tästä ulkomuistista nyt sanoa.
Vetarit/nivelet orkkista, kun tuo malli on kuulemma kranttu tarvikkeille.
Puristuksia ei mitattu.

Täristää tosin paikallaan 2000rpm, tuon rajan jälkeen tärinä loppuu. Kuulostaa ihan vauhtipyörä ongelmalta, mutta kytkintä käyttäessä ei tärinään vaikuta mitenkään ja vauhtipyörä + kytkinpaketti vaihdettu.

Viimeviikolla tilasin uudet boschin suuttimet joiden pitäisi saapua tälläviikolla. Ohivuoto testiä en
suuttimille jaksanut enää alkaa tekemään ja tilasin suoraa uudet.

Päivittelen taas suuttimien vaihdon jälkeen.

Poissa s80mk2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
Vs: Volvo s40 t5 2005
« Vastaus #4 : 07.06.2021, 17:59:39 »
Omassa 2005 V50 T5 Automaatti täristää kiihdytyksessä ja jarruttaessa. Myös rutisee käännettäessä.

Oikea etuiskarin ylälaakeri oli hajonnut -> Vaihdettu eikä rutise enään.
Oikea pitkä vetoakselin sisänivel kumi rikki ja hirveä välys -> Vaihdettu koko vetoakseli ja tärinä veto päällä pieneni huomattavasti.
Etujarrulevyt + palat vaihdettu -> Jarruttaessa tärinä/vapina rattiin hävisi kokonaan. Levyt olivat täysin loppu ja kierot, ja samalla huomasin, että aikaisempi omistaja laittanut väärät palat (300m levyille tarkoitetut), tässä on 320mm levyt...

Tällä hetkellä lievää vapinaa vedätettäessä, varsinkin kaarteessa/tiukassa rampissa. Vasen lyhyempi vetari tilattu ja sitä odotellessa...

Autolla ajettu 163tkm ja molemmat vetoakselit ovat/olivat alkuperäisiä "made in poland" osia. Auto paikallaan ei täristä, ehkä joskus kylmällä koneella, kun lyö tulille niin korotetulla tyhjäkäynnillä "ryyppy päällä" hiukan tuntuu korissa. Lienee normaalia 5-sylinterisen kanssa....

 

Carcom Oy  Elekma