Futurez  Kulkukoira

79 240 k jet ongelmia

  • 27 Vastauksia
  • 3753 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 79 240 ruiskusta kaasariksi
« Vastaus #15 : 22.06.2021, 10:38:08 »
Siirtopumppu rikki tankissa, vai onko nuin vanhassa sitä? Polttoainelinja rikki tai tukossa ennen painepumppua?
kyllä siellä esipumppu on.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5759
  • www.vrcf.fi
Vs: 79 240 ruiskusta kaasariksi
« Vastaus #16 : 22.06.2021, 10:39:23 »
Minulla oli tankkipumpun yhdistävä letkun pätkä hävinnyt olemasta.
Mutta oireena oli nykiminen ja pätkiminen vajaalla tankilla.


Sitten kun tuon korjasin niin polttoaineputket murtui taka-akselin päältä.

Olethan tutkinut jarrukliinerilla ilmavuodot konehuoneessa?
Ja oletko vielä ehtinyt katsoa vuotaako suuttimia?

Ja sitten ihan että onko sytytys kunnossa? Heikko kipinäkin voisi tuollaista tehdä.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Tomi426

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 198
  • www.vrcf.fi
Vs: 79 240 ruiskusta kaasariksi
« Vastaus #17 : 22.06.2021, 12:03:18 »
Siirtopumppukin aika uusi. Mahdollista että jokin on paineenvaraimen vaihdon yhteydessä rikkoutunut mutta en ainakaan polttoainevuotoja huomannut. Suuttimiakaan en ehtinyt vielä testata mutta kuulostaa ettei saisi tarpeeksi polttoainetta tai että jossain on tukos
« Viimeksi muokattu: 22.06.2021, 12:05:22 kirjoittanut Tomi426 »
Volvot: '97 S70 GLT, '85 760 Turbo Intercooler, '90 740 GL
+ '76 Datsun 100A, '93 Lada 1500, '83 Daihatsu Charade, '90 Mitsubishi Space Van, '88 Dodge Ram D250

Poissa jompsa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • S90 1998
Vs: 79 240 ruiskusta kaasariksi
« Vastaus #18 : 24.06.2021, 09:53:51 »
Käykö huonosti puolilämpöisenä tyhjäkäyntiä?. Itellä imuvuodot aiheutti semmoista b200e:ssä. Samoten jos paino nopeesti kaasua, kone röpelsi hetken ennen kuin nosti kierroksia. Aikani tappelin niitten suuttimien O-renkaiden kanssa kun tuntu että uusillakin päästi ilmaa läpi. Tiivistin ne suuttimet sitte bensan/lämmön kestävällä silikonilla. Sen jälkeen ei koko K-jetissä ollu mitään ongelmia noin 5v aikana mitä auto mulla oli.

Poissa jar-ii

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 598
  • Typerää vanhan tekniikan ihannointia
Vs: 79 240 ruiskusta kaasariksi
« Vastaus #19 : 30.06.2021, 07:55:15 »
Varmistan vain, että onhan siellä K-Jetille välttämätön 5bar polttoainepumppu. Eikä perus 3bar mitä monessa paikkaa tyrkyttävät tietämättömyyttään.
Volvo 245GLT B230E + M47 -86 & Volvo 240GL B200K + M47 -89 & Volvo Amazon B18 + M40 -62 & Volvo 244Turbo -82
Showroom
Tallitouhuja instagramissa

Poissa Tomi426

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 198
  • www.vrcf.fi
Vs: 79 240 ruiskusta kaasariksi
« Vastaus #20 : 30.06.2021, 17:40:34 »
Tyhjäkäynti normaali kun saa vihdoin sahattua käyntiin.
Pitää ihmetellä sitä pumpun numeroa mutta tosiaan ruiskupumppu alkaa pitämään meteliä vasta kun kone lämpenee. Nyt ajelin pihatiellä ja ei nykinyt lämpimänä vaikka pumppu metelöi mutta maantielle en viitsinyt mennä niin en tiedä oliko sitten tarpeeksi lämpöä vian ilmenemiseen. Silloin kun aloitti tuon uuden oireen oli kunnon helle ja olin ajellut maantietä parikin tuntia.
Asiaan varmaan liittymättä niin mille on vasemmassa sisälokarissa oleva tyhjä sulakerasia joka tulee akun plussalta jakokappaleen kautta?
Volvot: '97 S70 GLT, '85 760 Turbo Intercooler, '90 740 GL
+ '76 Datsun 100A, '93 Lada 1500, '83 Daihatsu Charade, '90 Mitsubishi Space Van, '88 Dodge Ram D250

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 79 240 k jet ongelmia
« Vastaus #21 : 01.07.2021, 11:51:09 »
onko autossa vetokoukku?voisko olla jatkuvanvirran sulake?
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Tomi426

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 198
  • www.vrcf.fi
Vs: 79 240 k jet ongelmia
« Vastaus #22 : 19.07.2021, 22:05:17 »
Kyllä autossa on vetokoukku
Volvot: '97 S70 GLT, '85 760 Turbo Intercooler, '90 740 GL
+ '76 Datsun 100A, '93 Lada 1500, '83 Daihatsu Charade, '90 Mitsubishi Space Van, '88 Dodge Ram D250

Poissa Tomi426

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 198
  • www.vrcf.fi
Vs: 79 240 k jet ongelmia
« Vastaus #23 : 27.07.2021, 22:51:18 »
Tein nyt väliaikaisesti (lue: lopullisesti) virityksen että voi käyttää kylmäkäynnistyssuutinta manuaalisesti ja ainakin vaikuttaa toimivan ettei tarvitse sahailla. Sulakkeen se vielä vaatisi mutta kuinka suuri sen pitäisi olla tuolle kylmäkäynnistyssuuttimelle?
Volvot: '97 S70 GLT, '85 760 Turbo Intercooler, '90 740 GL
+ '76 Datsun 100A, '93 Lada 1500, '83 Daihatsu Charade, '90 Mitsubishi Space Van, '88 Dodge Ram D250

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5759
  • www.vrcf.fi
Vs: 79 240 k jet ongelmia
« Vastaus #24 : 27.07.2021, 23:01:30 »
Sitä kylmäkäynnistyssuutinta ohjaa lämpöaikakytkin. Jos kerran ongelmat korjaantuu ohittamalla se niin vikakin taitaa olla siinä. :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Tomi426

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 198
  • www.vrcf.fi
Vs: 79 240 k jet ongelmia
« Vastaus #25 : 27.07.2021, 23:05:36 »
Sitä kylmäkäynnistyssuutinta ohjaa lämpöaikakytkin. Jos kerran ongelmat korjaantuu ohittamalla se niin vikakin taitaa olla siinä. :)
Kokeilin myös aiemmin irroitella lämpöaikakytkimen johtoa mutta ei vaikuttanut. Vai kuuluuko sen käyttää sitä myös lämpimänäkin? Oireet kuitenkin viittaa polttoaineen höyrystymiseen kun kylmänä lähtee ongelmitta ja myös lämpimänä jos ei ehdi olla sammutettuna niin kauaa että polttoaine ehtisi höyrystyä.
Volvot: '97 S70 GLT, '85 760 Turbo Intercooler, '90 740 GL
+ '76 Datsun 100A, '93 Lada 1500, '83 Daihatsu Charade, '90 Mitsubishi Space Van, '88 Dodge Ram D250

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2398
  • www.vrcf.fi
Vs: 79 240 k jet ongelmia
« Vastaus #26 : 27.07.2021, 23:58:21 »
Lämpöaikakytkin rajoittaa kylmäkäynnistyssuuttimen aukioloa. Jos se on rikki niin ei se ruiskuta ollenkaan.

Sen voi ohittaa kytkemällä suuttimen suoraan maihin.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Vauxi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • www.vrcf.fi
Vs: 79 240 k jet ongelmia
« Vastaus #27 : 18.08.2021, 21:18:41 »
Mulla kauan sitten olleessa 240 ssä myös k jet sekoili lämpimässä startissa. Sain sen "korjattua" muuttamalla ohjauspainesäätimen asentoa siten että kone sai kautta linjan enemmän bensaa. Se ei lähtenyt lämpimänä käyntiin ennenkuin ite nostit kädellä lautasta samalla kun starttasi. Siihen vaihtelin suuttimet, niiden o-renkaat pidikkeisiin ja kaikki muutkin bensapuolen kävin läpi kun risaa osaa riitti edellisten omistajien jäljiltä. Ainakin joissain bemareissa on ohjauspaineensäätimessä ihan säätöruuvi seoksen hienosäätöä varten. Ite tein sen karusti lisäämällä prikan sinne sisään. Se muutti painetta kenties liikaakin. Mutta ei haitannut ajoa.
S80 -07

 

Autoracing  KL-varaosat