Kaupasta saa ostaa sopivia kankia, ja en usko että itsetehdyillä kangilla päästään parempaan tai halvempaan lopputulokseen. Kankivalmistajia on pilvin pimein ja kilpailu on tiukkaa. Toki jos työpaikalla on koneet ja laitteet sekä koneaikaa ynnä tarvittavat terät, magnafluxi, kuulapuhalluslaitteet niin mikä ettei. Sitten vielä täytyy ostaa pultit ja yläsilmän puslat. Vai tehdäänkö ne itse? Niihinkin palaa lähemmäs 100 euroa.
Tähän väliin täytyy todeta että VT86 on mun kans ajatuksellisesti samalla tasolla. Minun arvostus ja rispekti menee töissä niille, jotka osaa ja pystyy tekemää itse. Kaikki osaa tilata iibeistä pakosarjan, ja asentaa sen. Ei se kenestäkää "auton virittäjää" tee. Mut kaikki ei osaa
tehdä sitä. Itseasias tosi harva osaa tehdä siitä hyvän. Miksi mennä siis sieltä, mistä aita on matalin???
Mä kiipeen yleensä arse edellä puuhun. Talon ku ostin, ostin paikkakunnan halvimman. Ja remppaan sitä kuntoo.. Jotenkaa ei sovi mun luonteelle, et menisin kauppaa ostamaa, ku voin sen yhtä hyvin tehä ite.

Mulla on käytössä kaikki tarvittava. Jyrsin/työstökeskus/kuulapuhalluskone. Uuni karkasua varten löytyy myös. Kovapinnoitus onnistuu kans.

Jos tarvii kovakromata, se onnistuu yhteistyökumppanin kautta.

Muotoa ja profiilia olen kans miettiny.. Jossain aussi foorumilla oli kans puhetta profiileista. Siellä nousi A-profiili esille.. Mun järkee kävis enemmän H-profiili pyöreällä pohjalla. Johan 1500-luvulla tiedettii et kaareva tukee enemmän ku kantikas..

Ja profiili muutenki mahdollisimman pyöreäksi, ja sileäksi.