No niin, uudella venttilillä pysyy taas jarrutehostimessa lataus vähintään sen vuorokauden ja jotenkin autokin tuntuu toimivan mukavammin (kyseessähän on viallinen paineensäätöventtiili) eikä sitä ärsyttävää ääntä kuulu moottorin sammuttamisen jälkeen.
Se vanha venttiili oli hauskassa jamassa. Kun heti ajon jälkeen vaihdoin sen ja ennen letkujen irroitusta se alkoi päristä kun sitä hieman kallisteli kädessä. Tosin sanoen oli aivan kuun asennosta kiinni, vuotaako se vai ei. Helteillä alkoi tuo ääni ilmaantua, mutta jarrupoljin oli usein kova jo pitkän aikaa.
Sitä vain mietin, että onko tuossa tuo alipainepumpun lähdössä oleva venttiili
https://www.skandix.de/en/spare-parts/brakes/vacuum-pump/repair-kit-vacuum-pump-brake-system/1069000/ainoa joka alipaineen linjoissa pitää, eli juuri tuollaisen säätöventtiilin vuoto purkaa paineen myös jarrutehostimelta. Useinhan se takaisku jarruille on siinä tehostimen letkussa?
No, tuossa on nyt yksi selkeä vikamahdollisuus kovaan polkimeen käynnistettäessä. Siitä kun on täälläkin ollut pohdintoja mistä johtuu...