Race.fi  TamCar

S60, V70 vm.00-07, S80 <-06 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2058 Vastauksia
  • 444787 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa s80mk2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
Mites tuo takapään erillisjousituksen korkeussäätö käytännössä toimii ? Koitin ohjeista kattoa tuloksetta  >:(

Itse itselleni vastaten, ohjeet löytyivät valmistajan kotisivuilta. Eli jousen ylälautasesta säädetään korkeus, käytännössä siis iskarin alapää auki -> jousen säätölimppu käteen ja säädetään -> limppu takaisin ja vaikka pullotunkilla nostetaan alatukivartta 3-5mm, että jousi on jämäkästi paikallaan ja sitten iskarin pituutta säätämällä kohdistetaan iskarin alapään reijät kohdalleen ja pultti kiinni. Tän hetkiset säädöt on aika mintissä, mitattuna vanteen keskikupin keskeltä kaaren reunaan on edessä 35cm ja takana 36cm. Takapäässä on nyt varaa, jos tulee kuormaa taakse. Jäykkyyssäätö on nyt kovimmasta 20 napsua edessä ja 15 takana, on erittäin miellyttävä.

Ohjauskulmat säädin myös, kaikki oli ok paitsi etu-auraus heitti hieman. Camberit edessä sekä takana on noin 1 aste 30 minuuttia negatiivisella, ihan ok.

Katsoin nyt myös erittäin tarkasti noi renkaat, pyörittäessä jokaisessa pyörässä pystyheittoa  :-[  Luulin katsoneeni nämä jo aikaisemmin  :idiot2:  2016 alkuvuonna paistetut contit takana ja edessä bf goodrich "liekkirenkaat"... Laitan vielä uudet renkaat alle, ajattelin nostaa profiilia 225/50-17 mukavuuden lisäämiseksi.

*V70 2.5T Ocean Race

Poissa hazaa

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 337
  • www.vrcf.fi
Olisi tarkoitus päivittää D5:n alustaa ja tää meinaa siis madallusta.
Eibach pro-kit -30mm jouset Sachin iskareilla olis kai tulossa alle.
Iskareiden yläpäät vaihtuu samalla. BC Racing menee liian kalliiksi
tähän käyttöautoon.

Mitens kallistuksenvakaajien kanssa. Mitä tonne alle kannattaa laittaa,
jotta toi kallistelu vähenee?

Onko jotain muuta, mitä kannattaa tehdä. Puslat kai vaihtuu jossain välissä.
Taidan pysyä normi kumeissa eli uretaania en taida laittaa. Olisiko jollain
paiskata linkillä, mistä selviäisi noiden alustan puslien osanumerot. Helpottaisi
hitosti niiden hakemista netistä.

Poissa Mankka

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • N.D.K.
Moikka!

Alle menossa Bilsteinin/Eibachin 30mm madaltava maltillinen alustasarja.
Kyseessä on V70 D5 -06

Olis pari kysymystä...

Sopiiko XC90:n "joustintukilaakerit", eli yläpään kiinnikket, ovat vähän jämerämpiä, mut mitat on kuulemma samat, onks kokemusta eteen/taakse?

Sit tarvittaisiin vähän kokemusta kallistuksen vakaajista, mikä vois olla ok (kyseessä on kuitenkin käyttöauto, ei mikään rata-auto)

Alustan puslat on sit ihan oma juttunsa, mut palataan niihin myöhemmin  ;)

...ja kaikkia ideoita/kokemuksia otetaan ilomielin vastaan!!!

T. Mankka
Volvo V70 D5 -06

Poissa ptl

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Suosituksia -07 V70 alustaksi (jouset + iskarit + mitä muuta mahdollisesti tarvitsee) kun
auto pitäisi saada ainakin vakiokorkeuteen, ei haittaa vaikka nousisi sentin..muutaman.

Lopputulos saa olla jämäkkä, mutta ei mikään kivireki/ratakireä. Budjettia ei ole tarkasti
mietitty, mutta ei mitään kovin kallista tähän ei tarvita, enempi sellainen perushyvä.

Suurin osa tällä ihan normipyörittelyä/työmatkaa (10-40km/päivä), mutta n. kerran-pari
kuussa pidempiä reissuja, joilla auto melko täyteen pakattu, ja aina ei perille ole asfaltti,
vaan mökkiteitä ja kärrypolkujakin pitäisi päästä.

Auto on edelleen hyvä ajaa, mutta etuvaimentimet vuotaneet vähän kun on kosteat, ja
pohja kolisee todella helposti, erityisesti kuormattuna, liekö sitten jouset kuoleentuneet.

 

TamCar  KKD Motorsport