Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo 940 -91 Lambdavalo ja nopeusmittari

• 1 Vastauksia
  • 599 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Nyyppätuunaaja

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Volvo 940 -91 Lambdavalo ja nopeusmittari
« : 19.07.2021, 21:26:20 »
Morjesta!
Olen nyt pitkään kamppaillut tuon -91 vuosimallin 940 nopeusmittarin kanssa ja vein lopulta sen elektroniikkaliikkeeseen, jotta he vaihtaisivat kärvähtäneet komponentit jonka takia mittari ei toimi. Se on kumminkin ollut kyseisessä liikkeessä yli puolitoista kuukautta ja kävin tuossa kuun vaihteessa katsastuksessa jossa tuli korjauskehotuksia ja hylkyjä vaikka mistä. Nyt on vaan enään ongelmana päästöt, jotka olivat tyhjäkäynnillä sekä kierroksilla korkeat. Myös Lambda-arvot oli pielessä. Olen jostain lukenut että kun ohjausyksikkö ei saa singaalia nopeusmittarilta niin heittää vikatilalle ja käyttää liian rikkaalla. Kun nyt minulla se 3-1-1 vikavalokin palaa, niin epäilen, että päästöt saisi kuntoon ehjällä nopeusmittarilla. Kysybnkin nyt, että olenko väärässä ja siinä ohessa myös, että saisiko jostain lainaan kyseistä Yazakan nopeusmittaria siksi aikaa, että saa käytyä leimalla ja voi rauhallsin mielin ajella töihin? Kiitos

Poissa TVS

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 940 -91 Lambdavalo ja nopeusmittari
« Vastaus #1 : 19.07.2021, 22:37:52 »
Hae se mittari poies jollei 2kk saa yhtä typerää nopeusmittaria käytyä läpi.

Ei vaikuta päästöihin tuo nopeustieto. Lambda-arvo jos on pielessä niin lambdan jännitemittaus ekana, yksittäisen lambdan pinnin kuuluu (kytkettynä ollessaan) heilua 0.5V kahtapuolta tasaisesti, ja veikkaan että näin ei tapahdu. Tasainen 0.5V on melko varma lambdavika, tasainen joku muu arvo voi olla vaikka ilmamäärämittari tai joku muukin kun lambda.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Carcom Oy  Elekma