Elekma  Autoracing

V50 savuttaa ja käy huonosti satunnaisesti

• 3 Vastauksia
  • 1438 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa stimbe

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
V50 savuttaa ja käy huonosti satunnaisesti
« : 29.07.2021, 13:39:33 »
V50 2.0d 2006vm uhri kyseessä. 340tkm.

Ajoittain tekee siten että startatessa käy vajailla, ei ota kierroksia ja savuttaa todella paljon. Tätä siis tapahtuu vaihtelevasti, sanotaanko joka viidennellä käynnistyksellä, eikä ole väliä onko kuuma vai kylmä pata. Ongelma häviää sammuttamalla auton ja käynnistämällä uudelleen, joskus vaatinut parikin starttausta toimiakseen.

Starttaa aina hyvin ja vedot on tallessa, mitä nyt turbo vähän viheltelee. Ei savuta, ravista, kolise tai kilkata kone.

Egr tulee vikakoodia mutta se on tulpattu. Voiko tulppauksesta huolimatta aiheuttaa murheita? Pistoketta olen pitänyt egr:ssä kiinni ja auki, ei vaikutusta.

Sammutusläppään ruiskin jarrukliineriä, irti ei lähtenyt kun edellinen omistaja pyöristänyt alimman ruuvin kannan, mutta mielestäni liikkui ihan ok sormi tuntumalla :buck2:

« Viimeksi muokattu: 29.07.2021, 14:20:59 kirjoittanut stimbe »

Poissa MayDay84

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 savuttaa ja käy huonosti satunnaisesti
« Vastaus #1 : 29.07.2021, 19:52:11 »
Mulla on tehnyt monta vuotta vm. 2005 ihan tuota samaa. Annan aina pienen hetken rutkuttaa noin, sammutan ja sittenhän se lähteekin normaalisti. Savutuksen määrästä johtuen olen itse joskus epäillyt jumittavaa suutinta. Suuttimenpuhdistajaa olen silloin tällöin kipannut tankkiin reilulla suhteella.

Poissa stimbe

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 29.07.2021, 23:05:49 »
Täytyy itekki kokeilla lisäaineistusta tankkiin.

Poissa stimbe

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 28.09.2021, 23:09:28 »
Täytyy itekki kokeilla lisäaineistusta tankkiin.

En laittanut käärmeöljyä tankkiin, mutta eipä ole nyt 3kk ongelmaa esiintynytkään.

Autoracing  KL-varaosat