Ihan tuosta nykimisestä moottorijarrutuksella, minulla nyki harraste 740 moottorijarrutuksella, ja syy oli väsynyt kytkimen painelevy. Levy päästi joustamaan ja siten autokin nyki. Vaihdettiin samalla kaikki kytkintarpeet + laakerit, ja ongelma hävisi. Tuohon kaasutinasiaan voisin myös sanoa, kun itsellänikin tuossa harraste-autossa on tuo solexin kaasutin, niin minulla kun kulku muuttui ajossa nykiväksi ja tyhjäkäynti huonoksi, niin vaihdettiin kaasuttimen ja imusarjan väliset tiivisteet, kaikki kalvot ja tiivisteet, ja lopuksi säädettiin seos (co arvo) 1,5, niin alkoi kaikki toimimaan oikein hienosti. 1,5 on volvon suosittelema arvo b200k solex, moottorille. Mitattiin päästöt lopuksi ja kaikki arvot oikein hyviä ja reilusti alle määrättyjen rajojen, mm hc, on nyt 111, ennen korjauksia oli noin 220. Myös tyhjäkäynti on nyt oikein hyvä 950rpm, eikä pakoputken päässä haise palamaton bensa. Käynnin tasaisuuteen vaikuttaa myös pcv laitteiston kunto, sekä imusarjan tiivisteen kunto.