Carcom Oy  Elekma

Ilmamäärämittarin vikakoodi ilman käyntihäiriötä 2,4T

• 4 Vastauksia
  • 1448 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jube

• De Luxe
  • *
  • F.T.W
Moro,

onko muilla tullut vastaavaa esiin. Antaa toistuvasti koodin maf-anturilta ja sytyttää moottorihäiriövalon viimeistään toisella starttauksella nollauksen jälkeen, mutta auto kyllä käy nätisti ja vetää niinku kuuluukin, oletettavasti. Syttyi nimittäin heti kun olin lyönyt rahat myyjän näppiin.

Moottori B5244T3 ja auto 2001 rekisteröity 2002 malli.

Ei viittis ostaa uutta ilmamäärämittaria jos vika onkin jokin muu ja omalla vähäpätöisellä kokemuksella imm kyllä aiheuttaa käyntihäiriötä jos ei toimi.

Karhueinari

• Vieras
Tiedä sitten oliko sama mulla, mutta tässä ihan normi V70 2.4:ssa, alkoi n. kk oston jälkeen moottorivalo palaa, ei käyntihäiriöitä. Ilma-anturin vikakoodi. Nollattiin ja alkoi seuraavan ajon aikaan palaa uudestaan. Lopulta vaihdettiin anturi, mutta jo ennen vaihtoa sain sen moottorivalon pysymään poissa vaihtamalla ilmasuodattimen, joka oli suoraan sanottuna törkeässä kunnossa. Ei varmaan vuosiin vaihdettu. Netissähän on videoita missä präkleenillä pesevät pas… likaisen anturin, kuivattavat ja laittavat takaisin ja toimii. Ilmeisesti likaantunut anturi on yleinen vika. Mutta siis en voi sanoa onko sama… 

Poissa kaksi70

• Grand Luxe Touring
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Tällä tarkoitukseen valmistetulla puhdistus spraylla on perheen Volvojen MAF:it puhdistettu:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/606082/CRC-Air-Sensor-Clean-PRO-250-ml
itse anturi kannattaa irrottaa MAF:n kotelosta puhdistuksen ajaksi.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum, Ex:740 -89 B200F aut, V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa Jube

• De Luxe
  • *
  • F.T.W
Kiitos vastanneille.

MAF:in oon puhdistanut kahdesti ja ilmansuodatin on uusi, eli nuo toimenpiteet on suoritettu. MAF puhdistettu nimenomaan siihen käyttöön tarkoitetulla putsiaineella, eikä se näyttänyt mitenkään erityisen likaiseltakaan.

Poissa kupari s40

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • Hi Tech, Low Life
Meillä t5 -01 se ensimmäinen ja viimeinen koodiherja tuli kun maf hajosi kerralla eikä pysynyt tyhjäkäynnillä ennenkuin piuhan irrotti. Putsaus ei auttanut eikä mitenkään likaiselta edes näyttänyt, ilmansuodatinkin oli jo aikaisemmin uusittu.
Sitä kosahtamista ennen kävi ja veti ihan hyvin mutta bensankulutus nousi selvästi useamman litran verran per 100km..
SX4 1.6 Outdoor Line -08
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Race.fi  Puotilan autokorjaamo