RallyBaron  Samppasport

V70 alatukivarren puslat taakse

  • 24 Vastauksia
  • 5174 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Beagle

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 843
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
Vs: V70 alatukivarren puslat taakse
« Vastaus #15 : 06.12.2021, 10:43:37 »
Ei ihan käsivoimilla saanut paikalleen, mutta isot papukaijat avuksi niin johan upposi.
Mitään erikoistyökaluja ei siis tarvitse asennukseen.
Ja kyllä, tulee jämäkämpi kuin vakio kumipuslilla.

No tämänpä juuri halusin tietää! Kiitos. Vanhan puslan saa irti ilmeisesti rikkomalla kumin ja hakkaamalla koolin rikki vaikka paineilmataltalla
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10145
  • Teiden tukko
Vs: V70 alatukivarren puslat taakse
« Vastaus #16 : 06.12.2021, 11:54:00 »
No tämänpä juuri halusin tietää! Kiitos. Vanhan puslan saa irti ilmeisesti rikkomalla kumin ja hakkaamalla koolin rikki vaikka paineilmataltalla

En tiedä kyseessä olevista puslista, mutta joillekkin uretaanipuslille pitää jättää alkuperäisen kumipuslan metallikuori.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Beagle

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 843
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
Vs: V70 alatukivarren puslat taakse
« Vastaus #17 : 11.12.2021, 18:44:28 »
No tänäänpä tuli ährättyä vaihtaa powerflexit tilalle. Tiukka oli tosiaankin saada menemään paikoilleen. Ulkokoolin nyt jotenkin sai kun tekniikan keksi, mutta se sisemmät helat, oli kyllä sen verran tiukat, että joutui aavistuksen verran hiomaan niihin kulmaa, että lähti menemään sisään. Isoilla papukaijapihdeillä sai puristettua. Se että muuttuiko ajettavuus miksikään jää nähtäväksi, tallilta kotiin ajaessa oli peilijäällä tiet alijäähtyneen sateen vuoksi, että perä oli irti kokoajan. Polannetta pitkin ajettaessa vaikutti suuntavakaalta autolta. Kitkarenkaat alla, näköjään aika huono sivuttaispito.
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Poissa Beagle

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 843
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
Vs: V70 alatukivarren puslat taakse
« Vastaus #18 : 12.12.2021, 13:28:16 »
Lisäys edelliseen, auto on nyt hyvin levoton ajettava. Rattikin on aavistuksen vinossa, eikä suuntavakaudesta tietoakaan. Pitänee varmaan pyöränkulmien säätöön viedä vai miten tuo tuommoseksi meni?
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8112
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: V70 alatukivarren puslat taakse
« Vastaus #19 : 12.12.2021, 19:04:11 »
Kulmat on tarkastettava helojen vaihdon jälkeen. Helojen pultinreiät on niin isot, että kulmat voi saada todella pieleen. Vanhasta helasta jää haamujälki koriin ja suht lähelle menee kun asentaessa kiristää samaan kohtaan.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Beagle

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 843
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
Vs: V70 alatukivarren puslat taakse
« Vastaus #20 : 18.12.2021, 22:13:24 »
Aurauskulmien säätö meni tosiaan säätämiseksi. Takatukivarsien pultit yllättäen jumissa, eli hitsautinut helan sisään. Ei toivoakaan avautumisesta.

Rälläkällä pultit poikki ja uutta puslaa ja pultteja. Puslia ei saa tarvikkeena ja aika arvokkaat sinisellä. Noin 50e kipale. Ulkomailta rupeaa saamaan tukivartta siihen hintaan, jos ei kiire olisi. Liekö Fordilla yhtään halvempia.?

Kyhäsin köyhän miehen lasermitan linjalangasta ja aika lähelle on nyt suuntaus. Maanantaina menee sitten oikealle suuntaajalle.
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Poissa Beagle

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 843
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
Vs: V70 alatukivarren puslat taakse
« Vastaus #21 : 20.12.2021, 10:22:33 »
Nyt on pyörät suunnassaan ja voi pojat että on taas Volvo hyvä ajaa!
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Poissa KariL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • Asioilla on taipumus järjestyä.
Vs: V70 alatukivarren puslat taakse
« Vastaus #22 : 20.12.2021, 11:13:44 »
Täytyy kyllä sanoa, että nämä Mondeo-Volvot ovat todella hyviä ajaa, kun alusta on säädöissä.
Olen ollut 61 vuotta tien päällä ja siihen rupeamaan mahtuu jos jonkinlaista ajettavaa. Paskimpia ajettavia ovat olleet Volvo 242-245:t.
« Viimeksi muokattu: 20.12.2021, 11:53:50 kirjoittanut KariL »
V70 D3 2011 180.000 km

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1030
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 alatukivarren puslat taakse
« Vastaus #23 : 20.12.2021, 12:56:25 »
Täytyy kyllä sanoa, että nämä Mondeo-Volvot ovat todella hyviä ajaa, kun alusta on säädöissä.
Olen ollut 61 vuotta tien päällä ja siihen rupeamaan mahtuu jos jonkinlaista ajettavaa. Paskimpia ajettavia ovat olleet Volvo 242-245:t.

Itsekin pidän nykyistä V70 mk3 ja vielä D3 moottorilla todella hyvänä ajaa. Pirteä moottori antaa hurakat kyydit eikä naftaakaan pala kohtuuttomasti.

Olen autoillut pian 44 vuotta. Ja juuri nyt vuosimallin 2011 V70 tuntuu parhaimmalle ajaa.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12753
Vs: V70 alatukivarren puslat taakse
« Vastaus #24 : 20.12.2021, 13:43:35 »
Täytyy kyllä sanoa, että nämä Mondeo-Volvot ovat todella hyviä ajaa, kun alusta on säädöissä.
Olen ollut 61 vuotta tien päällä ja siihen rupeamaan mahtuu jos jonkinlaista ajettavaa. Paskimpia ajettavia ovat olleet Volvo 242-245:t.
Ford osannut tehdä aina hyviä autoja ajaa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo