Futurez  Kulkukoira

Pappilan Ravikoppa pakun tarina on päättynyt. Saa poistaa...

  • 242 Vastauksia
  • 68931 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Pappilan Ravikoppa paku V70 -1998.
« Vastaus #195 : 04.09.2012, 11:47:23 »
Niin..tarkotin sitä että tuo symboli on laitettu tuohon nimenomaan niin että se näyttäisi sadan kilometrin kulutusta eikä siltä matkalta mikä on nollauksen jälkeen ajettu, niinku näet niin siinä on mainittu nimenomaan se litraa per 100km. Sen takia ajattelin että se mittaa juurikin vaan sitä viimeistä satasta. Mulla on siis viimeisen ~neljän tuhannen kilometrin keskikultus 6,1-6,2 litraa.

EDIT: tarkemmin kun noita symboleja katsoo niin nissä on järkeä ja ei oo järkeä.
Kuten Ribbe jo kirjoitti, ei mitään ihmeellistä.
Ympyrä jossa tuo viiva, merkkaa jatkuvaa.

No hittooks me tätä täällä jankataan kun on selvä asia jo.   :)

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Pappilan Ravikoppa paku V70 -1998.
« Vastaus #196 : 04.09.2012, 11:49:01 »
jatkuva, mutta eikse nyt kuitenkin oo viimesestä nollauksesta eteenpäin, eikä koko matkamittarin ajalta?

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: Pappilan Ravikoppa paku V70 -1998.
« Vastaus #197 : 04.09.2012, 11:59:21 »
jatkuva, mutta eikse nyt kuitenkin oo viimesestä nollauksesta eteenpäin, eikä koko matkamittarin ajalta?

Juurikin viimeisestä nollauksesta niiku pappi ed. sivulla kirjotti. Ite luulin ensin että on viimeisen 100km
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: Pappilan Ravikoppa paku V70 -1998.
« Vastaus #198 : 04.09.2012, 12:00:40 »
Kuten Ribbe jo kirjoitti, ei mitään ihmeellistä.
Ympyrä jossa tuo viiva, merkkaa jatkuvaa.

No hittooks me tätä täällä jankataan kun on selvä asia jo.   :)

2 sivua asiaan vierestä  :D pitäskö antaa papin kirjottaa seuraava postaus tosiaan.
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
Vs: Pappilan Ravikoppa paku V70 -1998.
« Vastaus #199 : 04.09.2012, 13:43:02 »
Hyvää keskustelua, jatkakaa...

Pitää koittaa muistaa kahtoa tuo kokonaismatkanäyttö vs keskikulutus kun seuraava 10tkm tulee täyteen. Jotenkin kun on muistikuva, että tuo olisi nollaantunut samalla kertaa automaattisesti. En tästä jaksa väitellä, vaan seuraan tilannetta. Tätähän ei käyttöohjekirja kerro tapahtuvaksi, joten mennään havaintojen perusteella.

Lisävalojen asennuksen maskikiinnikkeillä kuvaan ja laitan jakoon kunhan saan sen aikaiseksi. Kiinnikkeet on alunpitäen 850:sen mutta mitä niitä kahtelin niin menee myös tuon ykköskoppasen keulassa. Ylätuet tulee maskin läpi konepellin alle.

Pakussa on lisävalot kilpitelineellä ja ylätuet puskurin päällä kiinni. Ei mikään nätein asennus, mutta hyödynsin entisen omistajan tekemiä reikiä. Kilpiteline on kiinni 4:llä 4x60mm ruuvilla. Ylätuet ruuvasin vähän lyhemmillä.

Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Pappilan Ravikoppa paku V70 -1998.
« Vastaus #200 : 04.09.2012, 20:47:32 »
Mie väittäisin jotta toi konepeltiin kiinni tuleva teline olisi tukevampi 6/0 :) Itsellä 225 on kilpitelineessä jota on vähän vahvistettu, olikohan 4mm lisä rauta tukevoittamassa, ja tuet konepellin alla. Teline ei heilu puskuriin nähen, mutta puskuri heiluu autoon nähen, joten se siitä tukevasta kiinnityksestä  ::) Edit: Onhan toi 190 muuten jonniin verran kevyempikin. Miten lie Pappi, onko kokemusta noiden lamppujen osalta, pysyykö pelti ylhäällä?
« Viimeksi muokattu: 04.09.2012, 20:51:38 kirjoittanut Hiltsu »

Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
Vs: Pappilan Ravikoppa paku V70 -1998.
« Vastaus #201 : 05.09.2012, 08:08:57 »
Onhan tuo 190:nen paljon kevyempi kuin 225:nen. Suattaapi pysyä, tai olla pysymättä. Aika näyttää. Valokuvio tuossa 190:ssä on omaan silmään paljon miellyttävämpi, eikä herätä niin paljon "mielenkiintoa" hankintapuolen miehissä. Nuo kun  malttaisi terästää xenoneilla niin . . .  Kaverin autossa oli kyseiset valot xenoneilla ja niillä kyllä näki enemmän kuin hyvin. Taitaa itsellänikin olla pikkusen isommat tuikut paikallaan kuin normaalisti :nohnoh

Maskikiinnikkeet on nämä: http://www.nettiosa.com/product_details.php?p=2842 Aattelin suojata kutistesukalla nuo pinnat mitkä tulee peltiä vasten. Ei tuu suotta naarmuja konepellin alareunaan.  190:nen on sen verran korkea, että yläreuna tulee pikkusen konepellin reunasta yli. Kaveri tuumasi, että lampun rakenteen vuoksi saattaa heijastaa vähän silmille, mutta kehykseen voi pyöräyttää vaikka mustan teipin häikäsyn estämiseksi. Kahtoo nyt, millainen tuosta asennuksesta tulee kun alkaa nysväämään...

Alkuperäinen kiinnitysrauta, mikä tulee etupalkkiin on tarkoitettu muistaakseni max 170mm valoille. Harmi kun entinen omistaja oli hävittänyt asennusraudan valojen mukana. Puskurissa kun on valmiina läpiviennit tuolle raudalle. Mietin, että voisi vaikka kaventaa nuo maskikiinnikkeet sopimaan läpivienteihin.
« Viimeksi muokattu: 05.09.2012, 08:12:13 kirjoittanut Pappi »
Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: Pappilan Ravikoppa paku V70 -1998.
« Vastaus #202 : 05.09.2012, 08:59:06 »
Onhan tuo 190:nen paljon kevyempi kuin 225:nen. Suattaapi pysyä, tai olla pysymättä. Aika näyttää. Valokuvio tuossa 190:ssä on omaan silmään paljon miellyttävämpi, eikä herätä niin paljon "mielenkiintoa" hankintapuolen miehissä. Nuo kun  malttaisi terästää xenoneilla niin . . .  Kaverin autossa oli kyseiset valot xenoneilla ja niillä kyllä näki enemmän kuin hyvin. Taitaa itsellänikin olla pikkusen isommat tuikut paikallaan kuin normaalisti :nohnoh

Maskikiinnikkeet on nämä: http://www.nettiosa.com/product_details.php?p=2842 Aattelin suojata kutistesukalla nuo pinnat mitkä tulee peltiä vasten. Ei tuu suotta naarmuja konepellin alareunaan.  190:nen on sen verran korkea, että yläreuna tulee pikkusen konepellin reunasta yli. Kaveri tuumasi, että lampun rakenteen vuoksi saattaa heijastaa vähän silmille, mutta kehykseen voi pyöräyttää vaikka mustan teipin häikäsyn estämiseksi. Kahtoo nyt, millainen tuosta asennuksesta tulee kun alkaa nysväämään...

Alkuperäinen kiinnitysrauta, mikä tulee etupalkkiin on tarkoitettu muistaakseni max 170mm valoille. Harmi kun entinen omistaja oli hävittänyt asennusraudan valojen mukana. Puskurissa kun on valmiina läpiviennit tuolle raudalle. Mietin, että voisi vaikka kaventaa nuo maskikiinnikkeet sopimaan läpivienteihin.

Eli noilla linkin kiinnikkeillä valot kiinnittyy nimenomaan konepeltiin? Sehän voiski olla ihan kätevää, on sit pois tieltä ku huoltoa tekee. Onko sulla ollut valot jo kiinni tuollaisilla, eli kuinka tukevat ovat?
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
Vs: Pappilan Ravikoppa paku V70 -1998.
« Vastaus #203 : 05.09.2012, 09:13:59 »
Onko sulla ollut valot jo kiinni tuollaisilla, eli kuinka tukevat ovat?

Oli yhdessä 850:ssä. Boschin 225:set. Ylätuet maskin läpi konepellin alla kiinni. Johdot sain tuotua konepellin sisällä keulaan. Asennus oli tukeva ja toimiva. Konepelti ei pysyny jousiensa varassa noilla valoilla, mutta saahan tuon tarvittaessa "huoltoasentoon". Voisi olettaa, että 190:set on sen verran keveemmät jotta konepelti pysyy ylhäällä. Tämä selvinnee sitten kun asennus on tehty. :)
Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: Pappilan Ravikoppa paku V70 -1998.
« Vastaus #204 : 05.09.2012, 09:17:26 »
Mun valot on aout 190-225 väliltä, näppituntuman perusteella ne on kevyemmät ku 225 joten saas nähä. Omassa autossa ei kyl tuo peltikään tule ihan itekseen alas joten näkee sit...ei sitä tosin oo tarvinu pystyssäkään sen ihmeemmin pitää ainakaan vielä  V:>
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
Vs: Pappilan Ravikoppa paku V70 -1998.
« Vastaus #205 : 05.09.2012, 09:26:23 »
Tässä kuvassa ensimmäinen Volvoni ja siinä Boschin 225:set kiinni näillä maskikiinnikkeillä.

Joku saattaa jopa tämän tunnistaa omakseen :hello: (ensimmäinen kuva omistuksessani ja mittarissa muistaakseni 316tkm).

Mitä tulee valojen kiinnitykseen niin huomattavasti siistimpi noin tehtynä vrt nämä kilpitelineet. Tokihan tuossa on työnsä, mutta kerran kun tekee kunnolla niin ei tartte tuskailla asennusten kanssa.
« Viimeksi muokattu: 05.09.2012, 09:36:31 kirjoittanut Pappi »
Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: Pappilan Ravikoppa paku V70 -1998.
« Vastaus #206 : 05.09.2012, 09:28:18 »
Tässä kuvassa ensimmäinen Volvoni ja siinä Boschin 225:set kiinni näillä maskikiinnikkeillä.
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Joku saattaa jopa tämän tunnistaa omakseen :hello:

Mitä tulee valojen kiinnitykseen niin huomattavasti siistimpi noin tehtynä vrt nämä kilpitelineet. Tokihan tuossa on työnsä, mutta kerran kun tekee kunnolla niin ei tartte tuskailla asennusten kanssa.

Pitää katella itelle ne kiinnikkeet jostain. Tarkotus olis rrapasta ne aina kesäksi pois, mutta kiinnikkeet saa melkein kyllä jäädä sit paikalleen. Tai ottaa siitä pois mistä on helpompi irrottaa..pitäsköhän lähtä motonettiin samantien heräteostoksille.  :P
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa Kuppi_kahvia

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappilan Ravikoppa paku V70 -1998.
« Vastaus #207 : 05.09.2012, 13:47:39 »
Voisi olettaa, että 190:set on sen verran keveemmät jotta konepelti pysyy ylhäällä.
Omassa Volvossa on 170mm (mutta ei Bosch) ja ne on maski kiinnityksellä. Konepelti pysyy ihan hyvin ylhäällä, rajoilla voisi olla jos olisi isommat. Omassa on näköjään vähän erilainen kiinnitys kuin miltä tuossa nettiosan linkissä. Tai vaikea sanoa kuvan perusteella.

Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
Vs: Pappilan Ravikoppa paku V70 -1998.
« Vastaus #208 : 05.09.2012, 13:56:41 »
Kuppi_kahvia voisit tehdä oman showroomin Volvostasi. Värit on kyllä autossasi kohdallaan 8)
Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
Vs: Pappilan Ravikoppa paku V70 -1998.
« Vastaus #209 : 16.09.2012, 19:22:40 »
Tuossapa on nyt kuva näkösälle siitä, miten nuo Boschin 190:set istuu maskikiinnityksellä. Illan päälle jos kävisi vielä suuntaamassa. Ellei sitten aamulla lähde ihan pikkusen aikasemmin töihin.  ELK



Konepelti ei pysy sitten ylhäällä... >:(
« Viimeksi muokattu: 16.09.2012, 19:24:38 kirjoittanut Pappi »
Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo