Tämä mysteeri vika on minulla ollut kyllä niin kauan kuin muistan, normaalisti en vaan noita nopeuksia käytä, mutta nyt kävin pitkällä reissulla ja paljon motareita, niin pisti miettimään.
Auto-03 D5 automaatti (ei geartronic) V70, auto on ohjelmoitu lisaatehoa -ohjelmoinnin kautta, egr poistettu myös.
Auto täristää n.120-130km/h vauhdissa/kierokset on siinä 2500-2700 tuntumassa aivan kuin renkaat olisi epätasapainoitettu. 3 eri kesärengassarjaa olen kuluttanut ja alustaankin olen osia tänä aikana vaihtanut, joten sieltä tuskin tulee vai tuleeko?
Jos ajan "tärinäkierroksilla" "tärinävauhtia" ja laitan 4 -pakkovaihteen, niin kyyti muuttuu aivan tasaikseksi, myös kiihdytykset ja kaikki ei koskaan muuten tärrää.
Myös noissa tärinöissä heitän vapaalle, ei tärrää.
Ainoastaan noissa kierroksissa isoimmalla vaihteella täristää. Isoin vaihde ei myös muissa vauhdeissa täristä ja muilla vaihteilla ei välity hiljaisissa vauhdeissa tärinää.
Voiko tulla suuttimmista vai mistä tuollainen tärinä vai tärrääkö 5-diesel tuolleen vai onko hammastanko kiinni jotenkin puslilla tms. että tärinä tulee herkästi ratille tms.?