Autoracing  KL-varaosat

Kulmiksen taivaspaikka

• 1330 Vastauksia
  • 294302 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kulmamies

• Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #1170 : 16.07.2024, 19:35:19 »
Avasin myös virtakytkimen kontaktipinnat sen sammumismurheen takia ja toinen messinkinasta olikin ihan tummunut. Varsin erikoista sekin, kun olen ne kaikki putsannut ja rasvannut. Voikohan vääränlainen vaseliini saada messingin kanssa aikaan jonkun reaktion?

Tämä ei taidakkaan olla syypää. Eilen auto sammui taas tyhjäkäynniltä ihan yhtäkkiä.

Yhdistäisin tämän nyt mahdollisesti flektin käynnistymiseen ja liian alhaiseen jännitteeseen. Laturi ei lataa tyhjäkäynnillä tarpeeksi. Se on ihan kuin tasavirtalaturi konsanaan, että vaatii vähän jenkaa, että lataa kunnolla. Säädin tuossa taannoin tyhjäkäyntiä pienemmäksi ja sen jälkeen nämä sammumismurheet tulivat. Sniperissa on varmaan joku systeemi, että jos jännite menee esim. alle 12v, niin laite sammuu. Nyt tyhjäkäynnilä jännite on noin 12,5v, eli ei läheskään riittävästi.

Nostin nyt tyjhäkäynnin takaisin 800r, mutta miein tuossa, että laturin hihnapyörää voisi vähän pienentää, niin siihen saisi lisää kierroksia.

Poissa Wompatti

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #1171 : 16.07.2024, 21:00:51 »
saakohan purkissa muutettua jänniterajoja alemmas ja lisättyä virrankyykkäys aikaa hiukan pidemmäksi? monissa aftermarket ecuissa monet suojaukset muokattavissa.

Poissa sjos

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
« Vastaus #1172 : 16.07.2024, 23:45:03 »
Varmaan oot lukenut, tietoinen, että nuo sähkoruutat kuoleentuu aika helposti vajavaisesta jännitteestä.
:smoke:

Paikalla HammerDown

• Grand Touring
  • It's Hip To Be Square
« Vastaus #1173 : 17.07.2024, 06:43:46 »
saakohan purkissa muutettua jänniterajoja alemmas ja lisättyä virrankyykkäys aikaa hiukan pidemmäksi? monissa aftermarket ecuissa monet suojaukset muokattavissa.

Hyvä pointti. Tuleekos Sniperissä samanlainen ohjaus- ja näyttöpalikka kuin Fitechissä? Siinä ainakin pystyi säätämään vaikka ja mitä... :o
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Kulmamies

• Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
« Vastaus #1174 : 17.07.2024, 09:18:26 »

Hyvä pointti. Tuleekos Sniperissä samanlainen ohjaus- ja näyttöpalikka kuin Fitechissä? Siinä ainakin pystyi säätämään vaikka ja mitä... :o

Pitääpä tutkia mitä sieltä säätökapulasta löytyy. Ainakin jos hommaa adapterin läppärille, niin pitäisi löytyä enemmän säädettäviä juttuja.

Varmaan oot lukenut, tietoinen, että nuo sähkoruutat kuoleentuu aika helposti vajavaisesta jännitteestä.

Itse asiassa en, kun ei ole ollut tällaisia latausmurheita aikaisemmissa autoissa.

Poissa laatikkovika

• Turbo+
  • Global alligator
« Vastaus #1175 : 17.07.2024, 09:31:58 »
Paa vaan se pienempi hihnapyörä. :nuhtelu
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Kulmamies

• Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
« Vastaus #1176 : 17.07.2024, 09:34:26 »

Joo se on nyt vahva aikomus.  :)

Ihme paska kyl toi laturi, kun ei lataa pienillä kierroksilla.

Ja pikaisella Googlettelulla tuli selväksi  että en ole yksin näiden jännitemurheiden kanssa. En laturin, enkä Sniperin kanssa.
« Viimeksi muokattu: 17.07.2024, 09:36:45 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa sjos

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
« Vastaus #1177 : 17.07.2024, 10:09:13 »
Ja pikaisella Googlettelulla tuli selväksi  että en ole yksin näiden jännitemurheiden kanssa. En laturin, enkä Sniperin kanssa.

Imperialiin oli aikomus latella sniperi, mutta kokemuksia lueskeli ja käyttäjiä kuunteli, aikomus lopahti hyvin nopeasti.

Joutuisi koko sähköistyksen käymään läpi ja uusimaan lähes kaiken, etenkin latauksen osalta.

Suht koht on kaastari säädöissään, niin ei kulutus juuri kuitenkaan muuttuisi, eikä sen toiminnassa mitään ylitsepääsemätöntä ole

Poissa Kulmamies

• Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
« Vastaus #1178 : 17.07.2024, 12:33:05 »
Mä olen edelleen 100% tyytyväinen tähän ruiskuun, mutta se laturi on kyllä pettymys. Eihän mikään eurooppalainen vaihtovirtalaturi toimi näin, että vaatii kierroksa ladatakseen.

Poissa Jule

• Grand Touring
  • 264GLE + 245GL + B10M
« Vastaus #1179 : 17.07.2024, 18:58:37 »
Mitä sille laturille ilmoitetaan kierrosalueeksi? Kyllähän niillä on jokin raja jossa lähtevät toimimaan, ja yleensä vielä virrantuotto ei ole kovin ihmeellinen ihan niillä minimikierroksilla.

Varsinkin jos moottoria ei kierrätetä kovin korkealle, siihen laturiin voi hyvin laittaa lisää kierroksia hihnapyörällä.

Poissa Kulmamies

• Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
« Vastaus #1180 : 17.07.2024, 20:24:32 »
Mitä sille laturille ilmoitetaan kierrosalueeksi? Kyllähän niillä on jokin raja jossa lähtevät toimimaan, ja yleensä vielä virrantuotto ei ole kovin ihmeellinen ihan niillä minimikierroksilla.

Varsinkin jos moottoria ei kierrätetä kovin korkealle, siihen laturiin voi hyvin laittaa lisää kierroksia hihnapyörällä.

Jossain luki, että 3:1 suhteella pitäis pyöriä. Pitää vähän mittailla niitä hihnapyöriä. Ainut haaste on, että hihna on niin iso, että laturin pyörää ei voi ihan mahdottomasti pienentää, kun hihna ei sitten enää taivu.

Poissa sjos

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
« Vastaus #1181 : 17.07.2024, 20:45:23 »
Mä olen edelleen 100% tyytyväinen tähän ruiskuun, mutta se laturi on kyllä pettymys. Eihän mikään eurooppalainen vaihtovirtalaturi toimi näin, että vaatii kierroksa ladatakseen.

Hyviähän noi ruutat on, ei kieltäminen.

Omalta osaltani vain totesin, etten lähde siihen urakkaan, kun teetättäisi niin paljon ylimääräistä työtä.

Poissa Huikkoster

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #1182 : 17.07.2024, 21:26:32 »
Jätät laturista vaan kuoret ja sovitat jonkun pienen laadukkaan laturin sopimaan sen sisään. Olisi kulmamies® tyyppinen ratkaisu ;)

Poissa Kulmamies

• Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
« Vastaus #1183 : 18.07.2024, 16:22:25 »
Jätät laturista vaan kuoret ja sovitat jonkun pienen laadukkaan laturin sopimaan sen sisään. Olisi kulmamies® tyyppinen ratkaisu ;)

Tämä nykyinen on periaatteessa just sellainen, mutta vaan tehtaan tekoinen. Mietin silloin alunperin, että teen orkkislaturin kuoriin tuollaisen, mutta päädyin kuitenkin ostamaan tämän. Olisi varmaan ollut viisaampaa tehdä ite :)

Poissa Kulmamies

• Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
« Vastaus #1184 : 18.07.2024, 19:27:09 »

No niin. Otin laturin irti ja sorvasin hihnapyörää pienemmäksi. Ahneus kuitenkin yllätti sorvarin.

Mutteria varten oli niin iso upotus, että se mokoma meni vähän ohueksi ;D

Niinpä piti tehdä kokonaan uusi. Mitoitin mutterin kolon niin pieneksi, että hylsy just mahtuu ja prikkaakin varten tein pohjalle vain juuri tarvittavan ison kolon. Ei se erityisen paksu nytkään ole, mutta varmaan joku 1,5-2mm, niin luulisi sen kuitenkin kestävän, kun peltisetkin kestää.

Huomenna asennus ja testaus :)

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron