RallyBaron  Samppasport

Geartronic nykäisyt

• 16 Vastauksia
  • 4190 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Minä ja Volvo

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: Geartronic nykäisyt
« Vastaus #15 : 01.10.2021, 20:31:16 »
Opastaisiko joku vähän minuakin, että mitä se vaihteiston sopeuttaminen tarkoittaa? Ymmärrän sen jotenkin liittyvän, että vaihteisto sopeutuu kuljettajan ajotapaan? Kun ostin päivittäiskäytössä olevan S80n, niin mitään erikoista sopeuttamista siihen ei tehty, mutta kulutus tipahti ajotietokoneen mukaan noin 14, tuonne 11 tietämille, vaihteisto ilmeisesti itse sopeutui rauhallisemman kuljettajan tapoihin. Mukavan tuntuinen vaihteisto kyllä ihan sinänsä, ykkönen vähän muita vaihteita äänekkäämpi, sellainen vähän uliseva, tähänkin jo tottunut. Sekin tuntuu olevan hyvä piirre, että vaihteisto ei normaaliajossa ainakaan liian aikaisin tarjoa pienempää vaihdetta.

Poissa Huikkoster

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • www.vrcf.fi
Vs: Geartronic nykäisyt
« Vastaus #16 : 01.10.2021, 23:58:11 »
Ajossa se opettelee milloin vaihtaa. Sopeutuksessa että miten se toteuttaa vaihdot.

Itse en tykännyt tuosta jatkuvasta ajotavan opettelusta. Kesti päiviä saada se taloudelliseksi. Mutta hetkenkin reippaampaa ajoa ja taas tuli pysyvä sporttimoodi. Mm rullaus pienissä nopeuksissa vaihtui moottorijarrutukseen kun vaihtoikin pienempää aikaisemmin.

Autoracing  KL-varaosat