KL-varaosat  Race.fi

V70 2.4d aut -07. Rutina ratin ääriasennossa

  • 46 Vastauksia
  • 6572 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6650
  • Global alligator
Vs: V70 2.4d aut -07. Rutina ratin ääriasennossa
« Vastaus #15 : 07.10.2021, 17:46:51 »
Voihan niitä paloja hioa, karkea hiomapaperi, raspi, laikka...
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa modsman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 760
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4d aut -07. Rutina ratin ääriasennossa
« Vastaus #16 : 12.10.2021, 15:35:42 »
Rutina ja hankaaminen ääriasennossa tuntuu kadonneen itsestään.
« Viimeksi muokattu: 12.10.2021, 17:48:22 kirjoittanut modsman »
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

Poissa RILLUV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 421
  • Old
Vs: V70 2.4d aut -07. Rutina ratin ääriasennossa
« Vastaus #17 : 12.10.2021, 20:16:07 »
Lasittumat paloista saa hyvin pois rautasahan terän hampailla.
RTS

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4d aut -07. Rutina ratin ääriasennossa
« Vastaus #18 : 12.10.2021, 20:52:36 »
Rutina ja hankaaminen ääriasennossa tuntuu kadonneen itsestään.
Satoiko vettä, mulla nimittäin auto oli sateessa päivän ja sitte lähtiessä ei rutinan rutinaa.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa modsman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 760
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4d aut -07. Rutina ratin ääriasennossa
« Vastaus #19 : 13.10.2021, 01:27:10 »
Satoiko vettä, mulla nimittäin auto oli sateessa päivän ja sitte lähtiessä ei rutinan rutinaa.

Koko päivän satanut. Ei rutinoita..
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

Poissa modsman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 760
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4d aut -07. Rutina ratin ääriasennossa
« Vastaus #20 : 26.10.2021, 13:04:52 »
Ohjaus muuttunut entistä raskaammaksi vaikka kapeat talvirenkaat. Näyttää ainakin kuskinpuolen sisemmän vetoakselin suojakumi olevan öljyinen..
Onkohan miten paha rasti vaihtaa dieseliin?
Aina vierastanut vetoakselien kanssa tekemistä kun lukenut paljon juttua kuulien putoamisesta jne.


Tässä videossa vaihdossa XC90:n vänkärin puoli, onko kuskin puoli miten haasteellinen? Mulla siis dieselillä toimiva laitos.

https://www.youtube.com/watch?v=b5HbCnxeQ8s

Tämän porukan videoita kannattaa katsella, siellä on bensamalliin kannen irroitusta jne.  ELK
« Viimeksi muokattu: 26.10.2021, 13:57:47 kirjoittanut modsman »
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1380
  • Hi Tech, Low Life
Vs: V70 2.4d aut -07. Rutina ratin ääriasennossa
« Vastaus #21 : 26.10.2021, 16:34:36 »
Bensakone automaatissa meni S60 molempien vetareiden vaihtoon yhteensä noin tunti aikaa. Kuskinpuoli oli ahtaampi avaimilla duunailla. Kaveri joka nuo vaihtoi on ammattilainen ja siinä vieressä seurasin.

Vetari kokonaan irti lattialla sisempi suojakumi irrotettuna mikäli sen kumin uusii saa kuulat kyllä helposti takaisinkin painettua.

Tukivarsien kiinnitystä camberin säätöpultista ei meillä auottu niin camberit pysyi täsmälleen kohdillaan.
« Viimeksi muokattu: 26.10.2021, 16:36:25 kirjoittanut kupari s40 »
SX4 1.6 Outdoor Line -08
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4d aut -07. Rutina ratin ääriasennossa
« Vastaus #22 : 26.10.2021, 17:12:40 »
Tarttee huomenna ite kuunnella kylmän auton rutinat, mutta napapultti oli löysällä. Kiristin sen ja aattelin laittaa vaihtoon, tää on ilmeisesti hyvälaatuinen osa https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/1702134/540245 ? Toisella puolella oli kireellä ja se oli ihan eri näkönen 13mm kannalla.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1380
  • Hi Tech, Low Life
Vs: V70 2.4d aut -07. Rutina ratin ääriasennossa
« Vastaus #23 : 26.10.2021, 18:14:21 »
Luulisi tuon motonetin alkuperäisen volvo napapultin hyvän olevan.

Tarvike skf mukana olleet uudet oli 13mm kannalla, vanhat erinäköiset oli 12mm kannalla. Lukitusaine kierteessä oli skf.n tuotteessa jo valmiina kuten tuossa orkkiksessa motonetinkin kuvassa näyttää olevan.
SX4 1.6 Outdoor Line -08
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10041
  • Teiden tukko
Vs: V70 2.4d aut -07. Rutina ratin ääriasennossa
« Vastaus #24 : 26.10.2021, 21:37:40 »
Ohjaus muuttunut entistä raskaammaksi vaikka kapeat talvirenkaat. Näyttää ainakin kuskinpuolen sisemmän vetoakselin suojakumi olevan öljyinen..
Onkohan miten paha rasti vaihtaa dieseliin?
Aina vierastanut vetoakselien kanssa tekemistä kun lukenut paljon juttua kuulien putoamisesta jne.


Tässä videossa vaihdossa XC90:n vänkärin puoli, onko kuskin puoli miten haasteellinen? Mulla siis dieselillä toimiva laitos.

https://www.youtube.com/watch?v=b5HbCnxeQ8s

Tämän porukan videoita kannattaa katsella, siellä on bensamalliin kannen irroitusta jne.  ELK

Vetoakselin kun pitää mahdollisimman suorana, ei voi mennä vikaan. Alapallonivel tukivarresta irti niin saa vetarin navasta irti. Alatukivarteen kannattaa tehdä työkalu, jolla saa painettu sitä riittävästi alaspäin jotta alapallo mahtuu pois kartiosta.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4d aut -07. Rutina ratin ääriasennossa
« Vastaus #25 : 27.10.2021, 14:45:56 »
Eilisen nosturilla tutkailun ja napapultin kiristämisen jälkeen ohjaus oli ihan niinku aiemminkin. Tänään sitten kylmänä sama rutina:

- auto käyntiin
- peruutus ruudusta pyörät vasemmalle linkussa
- sitten pyöriä oikaistessa puoli kierrosta ennen keskilinjaa rutisee
- sen jälkeen ajossa ei rutise

Sitten vielä uusi juttu, eli ohjaus oikealle tuntui tahmaavan ja nimenomaan ajossa. Tulin kotipihaan ja nesteet ok ja tein ilmauksen, eikä se siinä tyhjäkäynnillä ollu raskas.

Vois vaihtaa noi nesteet joka tapauksessa. Onko niissä jotain semmosta, että pitäs varmistua aiemman nesteen laadusta vai pistääkö vaan kylmästi huuhdellen sillä, mitä ohjekirja sanoo?
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa pikkis60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 76
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4d aut -07. Rutina ratin ääriasennossa
« Vastaus #26 : 27.10.2021, 16:43:17 »
Mulla s60 2001 ja siinä alkoi ohjaus olemaan tahmea eikä oikein palautunut itsestään niin syynä oli hammastankoon menevä rattiakselin alempi ristinivel joka kuivuuttaan takerteli.korjaantu kun otti jalkatilasta sen kumipaljeen ylös ja sitten pääsi sitä niveltä voitelemaan esim. wd 40 kymppisellä ja lopuksi vielä tippakannulla öljyä siihen.

Poissa roilo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 235
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4d aut -07. Rutina ratin ääriasennossa
« Vastaus #27 : 27.10.2021, 17:15:43 »
Katsokaapas varmuudeksi oman keissini rutina. Ei varmaan sama, mutta erikoinen rutinanlähde

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=100898.msg1061353422#msg1061353422
Volvo V70 Classic 2.4 -00 (B5244 S2)
Volvo V70 Classic 2.4 -07 (B5244 S2)

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4d aut -07. Rutina ratin ääriasennossa
« Vastaus #28 : 27.10.2021, 21:54:59 »
Mulla s60 2001 ja siinä alkoi ohjaus olemaan tahmea eikä oikein palautunut itsestään niin syynä oli hammastankoon menevä rattiakselin alempi ristinivel joka kuivuuttaan takerteli.korjaantu kun otti jalkatilasta sen kumipaljeen ylös ja sitten pääsi sitä niveltä voitelemaan esim. wd 40 kymppisellä ja lopuksi vielä tippakannulla öljyä siihen.
Helppo ja varmaankin joka tapauksessa tarpeellinen voitelu.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa modsman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 760
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4d aut -07. Rutina ratin ääriasennossa
« Vastaus #29 : 28.10.2021, 09:16:17 »
Katsokaapas varmuudeksi oman keissini rutina. Ei varmaan sama, mutta erikoinen rutinanlähde

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=100898.msg1061353422#msg1061353422

Tuli vaihdettua viime kesänä ohjaustehostimen öljyt huuhtelemalla. Nyt noi öljyt kuitenkin näyttää ruosteiselta mönjältä. Voikohan liittyä samaan? Öljynä jotain Fixus-liikkeen vihreässä purkissa olevaa ölppää jonka ainakin myyjä vakuutteli sopivan autoon.
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

 

KL-varaosat  Race.fi